Από φίλο blogger λάβαμε…
“Είχα να πάω χρόνια στη γιορτή του γραφικού ξωκκλησιού της Κωμιακής.
Σήμερα βρέθηκα εκεί και οι θύμησες με πλημμύρισαν γλυκά, με έπνιξαν στην κυριολεξία…
Τότε, παιδιά του Δημοτικού, κουβαλούσαμε την πραμάτεια των καφενείων, με αντάλλαγμα ένα λουκούμι.
Τότε οι ψαλμωδίες του Μπαϊρακτάρη και του Σταθάκη αντάμωναν με τις ευωδιές της αναστημένης Κωμιακίτικης φύσης.
Τότε τα κελιά ανάσαιναν τα πρώτα ερωτικά μας σκιρτήματα.
Τότε που τα τακίμια με τα βιολιά απλώνονταν σ’όλο τον μικρό αυλόγυρο, που χωρούσε όμως ΟΛΟ το χωριό. Γιατί η χαρά και το γλέντι χωρούν και σε λίγα τετραγωνικά…Και τι δεν θυμήθηκα…
Σήμερα η κατσιφόρα κατέβηκε να προσκυνήσει στον Άγιο Κωνσταντίνο. Ο Βασίλης, ο μάγειρας, ετοίμασε το πεντανόστιμο όπως πάντα τοπικό φαγητό κάτω από το θρόισμα των πλατάνων, που αναπλήρωσε τα βιολιά. Ο Δήμαρχος Γιάννης Μπαρδάνης ήταν κι αυτός εκεί, στον Άγιο Κωνσταντίνο της Δρυμαλιάς.
Αυτός που έλειπε ήμουν…εγώ, γιατί καθώς με είχε συνεπάρει η νοσταλγία, κάθισα στο πεζούλι και πληκτρολόγησα στο lap top αυτές τις λίγες γραμμές…”
Πέμπτη 21 Μαΐου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
19 σχόλια:
Εγώ δεν έχω αυτά τα βιώματα σαν παιδί αλλά πολλές φορές όταν περνώ απ' αυτό το μέρος, γιατί μου αρέσει αυτή η διαδρομή, πηγαίνοντας στον Απόλλωνα, σταματώ και κάθομαι λιγάκι να ανασάνω. Το εκκλησάκι είναι κλειστό και δεν ξέρω γιατί. Μήπως επειδή φοβούνται καμια πυρκαγιά από αναμμένο κερί; Γιατί η περιοχή έχει πυκνή βλάστηση και είναι μια πραγματική απόλαυση. Όσο για τα πανηγύρια είναι καλά ιδιαίτερα τη σημερινή ΄μουντή εποχή αλλά δε μπορούμε να ανασταίνουμε κάτι που γινόταν κάποτε σε άλλες κοινωνικές συνθήκες. Αυτές γεννουσαν την ανάγκη και τον τρόπο συμμετοχής και διασκεδασης.
Ξέρετε οτι τον Άη Κωνσταντίνο τον έχουν ευπρεπίσει και φροντίσει ο επιχειρηματίας Γιάννης Λεβογιάννης και ο πατέρας του και όλοι πρέπει να τους έχουν σαν παράδειγμα προσφοράς για τον τόπο.
"Στον Άγιο Κωνσταντίνο
σταυρό προσκύνησα
όρκο μεγάλο δίνω
πως δεν σε φίλησα"
τον 21 Μαΐου 2009 10:00 μμ
Είσαι βέβαιος γιαυτό που γράφεις;
έχει μείνει τίποτα από την παλιά βυζαντινή εκκλησιά του Αγίου Κων/νου και της Ζωοδόχου Πηγής και γιατί; έτσι καταλαβαίνεις εσύ την ..ανακαίνιση μιας εκκλησιάς;
Κατά την εποχή που γινόταν ο ¨ευπρεπισμός", στη Κωμιακή ακούγονταν οτι εκεί γινότανε "πράματα και θαύματα"
Αντιλαμβάνομαι κάποια υπονοούμενα. Σε τι αναφέρονται; Ποια είναι τουλάχιστον τα «θαύματα»;
Αν διαβάσεις βιβλία για τις βυζαντινές εκκλησίες της Νάξου, θα δεις ότι κι αυτή αναφέρεται ως βυζαντινή. Δεν είναι η πρώτη φορά και η μόνη εκκλησιά στην περιοχή της Κωμιακής που την κατέστρεψαν κάποιοι ψευτοευεργέτες. Υπάρχουν κι άλλες.
Και πως αντέδρασαν αυτοί που ήξεραν;
σε μερικές περιπτώσεις yπήρχαν έντονες αντιδράσεις, αλλά όχι από τους ντόπιους, όπως και με το βιοβόθρο του Απόλλωνα, ομερτά.
Ποιοι γκρέμισαν τον Άη Γιάννη στον Απόλλωνα, την Αγία Αναστασία στου Μυρίση και παραλίγο τον Άη Γιώργη στο νεκροταφείο;
Γεια σου κύριε τέως με τα στημένα θέματα ,γεια σου κύριε μηχανικέ με τις ηωικές προσπάθειες να σώσεις τον τόπο ,αλλά αυτοί οι άκαρδοι απολλωνιάτες δεν σας πιστεύουν .συνεχίστε όμως κάτι θα βγει τελικά.
Δεν ειναι άκαρδοι οι Απολλωνιάτες. Απλώς σιγοντάρουν την εξουσία γιατί αλλιώς θα τους πιάσουν τον κώλο οι Δήμαρχοί τους. Βλέπεις άλλοι είναι Σμυριδεργάτες,
άλλοι προσπαθούν να γίνουν,
άλλοι ψαρεύουν με δυναμίτες και έχουν ολόκληρες "μπαρουταποθήκες" μέσα στο χωριό,
άλλοι έχουν αυθαίρετα σπίτια,
άλλοι χτίζουν μέσα στη ζώνη παραλίας,
άλλοι ακούγονται πως υπήρξαν ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΟΙ,
και οι μαγαζάτορες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΙΠΟΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΤΟΥΣ (τους το "υπενθύμισε και ο Μπαρδάνης στην τελευταία συνέλευση της Συντονιστικής για να μην ξεχνάνε "ότι του χρωστάνε" για το οτι κάνει τα στραβά μάτια),
ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΤΕΝΤΕΣ και μέρος των καταστημάτων τους μέσα σε ζώνη αιγιαλού.
Εσύ λοιπόν με ποιανού το μέρος ήθελες να είναι;
Οσο για του λόγου σου, είσαι με το μέρος της ΕΞΟΥΣΙΑΣ που ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ εις βάρος σου και της ΠΑΡΑΕΞΟΥΣΙΑΣ, απλώς για να σου έχουν μία καρέκλα στη θέση των επισήμων, ένα ΔΩΡΕΑΝ ΠΙΑΤΟ ΦΑΪ και την ανάλογη προσφώνηση σε κάθε πανηγύρι.
Κοινώς..."ΕΙΣΑΙ για τα πανηγύρια"....
Αυτά πάνω κάτω γίνονται σε κάθε μέρος. Γιατί δεν τους καταγγέλεις επώνυμα; Συνυθισμένος είσαι.
Καλά λέει ο απο πάνω ότι είσαι για τα πανηγύρια....
Δεν ξέρω αν το πρόσεξες, αλλά με το σχόλιό σου ΠΑΡΑΔΕΧΤΗΚΕΣ ότι ΟΛΑ ΟΣΑ Ανέφερε ο τυπάς από πάνω σου, για τους Απολλωνιάτες αλλά ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ !!!! (απλώς συμπλήρωσες ότι γίνονται -όπως λες- και σε άλλα μέρη εκτός του Απόλλωνα) Εμένα και μόνο το ότι παραδέχεσαι ότι είσαι "τρακαδόρος στο φαΐ" μου φτάνει να γελάω για χρόνια...Το ότι ξέρεις και "συναδέλφους" σου "τσαμπατζήδες πανηγυριών" σε άλλα μέρη της Ελλάδας ήταν μία extra πληροφορία αλλά δεν πειράζει. Αλήθεια πώς τους ξέρεις; Έχετε κάνει και Σύλλογο και συναντιέστε για να συζητήσετε το ποιος θα πάει σε ποιο πανηγύρι;;
Μεγάλε είπες τις μαλακίες σου, ξεφτυλίστηκες κιόλας με αυτά που παραδέχτηκες...Άντε τώρα...καλή σου...όρεξη. Α! Και για να μη βγάζω την ουρά μου απ' έξω, για αρχαιοκαπηλίες, για ψαράδες και δυναμίτες ξέρω και εγώ πολλές πληροφορίες. Αλλά θα μου πεις εδώ τα ξέρεις και εσύ......ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
Είσαι ΧΑΧΑσ τελικά. Άμα έχεις αρχ...πήγαινε στον εισαγελέα αυτούς με τα αυθαίρετα και τους άλλους. Μαζύ και σένα βέβαια. Νούμερο.
Μια μέρα ο Νασρεντίν μπήκε σε έναν καφενέ και είπε: "Το φεγγάρι είναι πιο χρήσιμο από τον ήλιο" Κάποιος τον ρώτησε, γιατί. "Γιατί τη νύχτα χρειαζόμαστε πιο πολύ το φως"
Δεν το κατάλαβα κύριε διαχειριστή γιατί μου έσβησες το σχόλιο στις 24 Μάϊος 2009 2:02 μμ; Τι σε πείραξε; Φοβήθηκες μη σου κάνει παράπονα ο άρχοντας της προπαγάνδας;
Και τέλος πάντων αυτά που είχα γράψει για τους Απολλωνιάτες ψέμματα ήταν ή δεν ισχύουν; Σε κάθε περίπτωση ήταν άποψή μου και σε παρακαλώ να επαναφέρεις το κομμάτι που αναφέρομαι στην κοινωνική σκλαβιά των Απολλωνιατών.
Έχεις καταντήσει χειρότερος από τον άλλο "διαχειριστή" στο "άλλο" blog. Η κουλτούρα και η θεωρία σε έχει φάει...στην πράξη η αριστερά και η ελευθερία κάπου χάνονται...
Δημοσίευση σχολίου