Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Απαιτούμε, δεν επαιτούμε No 2


Με αφορμή το άρθρο του Μ. Γλέζου

Μανόλη, συμφωνώ με όσα γράφεις και επαυξάνω, πλην όμως ο πατριωτισμός αυτός μπορεί να θεωρηθεί εύκολος και μισός κι αυτό πιθανά να αδικεί την ουσία του προβλήματος.

Ο άλλος μισός πατριωτισμός είναι η αποκάλυψη των «νέων κατακτητών» που κανένας δεν εγκαλείται γιατί δεν διεκδίκησαν τις αποζημιώσεις και που με τις πολιτικές τους έχουν υποθηκεύσει τις επόμενες γενιές της «απελευθερωμένης» Ελλάδας.

Θα ήταν λυτρωτικό, για μεμψίμοιρες πολιτικές, να αποδώσουμε μονοδιάστατα ευθύνες στους Γερμανούς ακόμα και για τα ελλείμματα, τα σκάνδαλα και τον ιδιότυπο Ελληνικό κομματικό ( δεν λέω κρατικό ) καπιταλισμό.

Προς δόξαν του εθνικού μας σπορ, «οι άλλοι –ξένοι» φταίνε για τα δεινά μας και ποτέ εμείς, μάλλον προσεγγίζεται το πρόβλημα με μυθιστορηματική και όχι πολιτική διάσταση.

Είναι βέβαιο πως η α-πολίτικη Πολιτική στην Ελλάδα και εάν δεν υπήρχε η Γερμανία, θα ανακάλυπτε κάποια «Γερμανία» για την αναγκαία εθνική δικαίωση.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο ΓΛΕΖΟΣ, ΟΠΙ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΝΤΟΠΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΑΞΗ

Συμφωνώ απολύτως με την ανάλυση για τις διαχρονικές ευθύνες της εγχώριας πολιτικής τάξης και του ιδιότυπου "κομματικού καπιταλισμού"(πρωτότυπη αλλά κυριολεκτική αποτύπωση του ιδιότυπου ελληνικού καπιταλισμού).
Βέβαια, ο Μανώλης Γλέζος περιορίστηκε σε αυτό το άρθρο στις γερμανικές οφειλές-που εισέβαλαν ίσως άκαιρα στη συζήτηση για την παρούσα κρίση αν και κάποιοι αγωνίζονται χρόνια γι' αυτές- χωρίς να επιδοθεί στον υστερικό αντιγερμανισμό, που παρατηρούμε τελευταία. Απεναντίας, σε συνέντευξή του στην ΑΥΓΗ της περασμένης Κυριακής αναπτύσσει ευρύτερα τις απόψεις του, μερικές από τις οποίες αναδημοσιεύουμε:

"* Οι ελληνικές κυβερνήσεις τι κάνουν;

Όπως σας είπα, δηλώνουν: "Δεν παραιτούμεθα των αξιώσεών μας". Δεν παραιτούνται, αλλά και δεν αξιώνουν, δεν διεκδικούν τίποτε.

* Μερικοί ισχυρίζονται: "Περασμένα ξεχασμένα". Εσείς γιατί επιμένετε;

Πρώτον: Ως εγγύηση ότι στο μέλλον δεν θα επαναληφθούν παρόμοια εγκλήματα.

Δεύτερον: Για λόγους δικαίου. Το δίκαιο δεν πρέπει να πνιγεί από την αδικία.

Τρίτον: Για λόγους ηθικής. Δεν μπορεί να αυτοεξαιρείται η Γερμανία και να έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους η Ιταλία και η Βουλγαρία.

Τέταρτον: Διότι πρέπει τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας να αποσβένονται με έμπρακτες αποδείξεις, με επανορθώσεις, όχι με συγγνώμες.

Πέμπτον: Διότι, επιτέλους, πρέπει να αναγνωριστεί η συμβολή του ελληνικού λαού στην ήττα του ναζισμού. Περισσότερο απ' όλους οι Γερμανοί οφείλουν να το αποδείξουν εμπράκτως με την εξόφληση των οφειλών τους, διότι δεν ζουν σήμερα κάτω από ναζιστικό καθεστώς.

Συνεχίζεται

Ανώνυμος είπε...

* Μήπως, όμως, πουν μερικοί: Ζητάτε αυτά τα ποσά για να καλυφθούν τα δημοσιονομικά ελλείμματα του ελληνικού προϋπολογισμού.

Σε καμία περίπτωση. Όποιοι δημιούργησαν τα ελλείμματα να βρουν τον τρόπο και να τα καλύψουν. Τα χρήματα που οφείλουν οι Γερμανοί είναι ιερά και πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση χωριών και πόλεων που έγιναν ολοκαυτώματα, για μουσεία, για επιμόρφωση της ελληνικής νεολαίας, για αποζημιώσεις των θυμάτων, για έργα πολιτισμού.

* Μήπως όλο αυτό το παρελθόν που έρχεται στο φως αναμοχλεύει τα μίση και δεν βοηθά στην αποκατάσταση φιλικών σχέσεων ανάμεσα στους λαούς της Ελλάδας και της Γερμανίας;

Τον Μάιο του 1995 είχα κληθεί στο Αννόβερο της Γερμανίας, προσκεκλημένος από φίλους μου Γερμανούς, για μια σειρά εκδηλώσεων με διάφορα θέματα. Μια βραδιά ήταν αφιερωμένη στις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα. Στην ομιλία μου προς τους Γερμανούς, τόνισα:

"Ο αγώνας που ξεκινήσαμε, με την ενοποίηση της Γερμανίας, από το 1991, δεν ξεχνάει τη φιλία που πρέπει να εδραιωθεί ανάμεσα στους λαούς μας. Γι' αυτό προτείνω όπως ένα μέρος από τα οφειλόμενα ποσά διατεθεί προς επιμόρφωση Ελλήνων επιστημόνων στη Γερμανία. Μ' αυτόν τον τρόπο θα αναπτυχθεί και θα εδραιωθεί η φιλία ανάμεσα στους δύο λαούς". Οι Γερμανοί εντυπωσιάστηκαν τόσο πολύ, ώστε η εφημερίδα Die Zeit μού ζήτησε άρθρο, το οποίο και δημοσίευσε, σχετικά με το ζήτημα των οφειλών της Γερμανίας.

Κίνητρό μας, συνεπώς, δεν είναι η εκδίκηση. Επιδιώκουμε τη φιλία ανάμεσα στους δύο λαούς, βασισμένη όμως στην ισοτιμία, τη λογική και το δίκαιο. Γι' αυτό και δεν επαιτούμε, αλλά απαιτούμε η Γερμανία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και να μην προσπαθεί, με διάφορες προφάσεις, να ξεφύγει από το οφειλόμενο, απέναντι στην Ιστορία, πια, χρέος της. Ακόμη και ένα μάρκο να όφειλε, έπρεπε να πληρώσει, και τον ίδιο αγώνα επίσης θα κάναμε αν ήταν το χρέος και μόνο ένα ευρώ".

Ανώνυμος είπε...

* Μήπως, όμως, πουν μερικοί: Ζητάτε αυτά τα ποσά για να καλυφθούν τα δημοσιονομικά ελλείμματα του ελληνικού προϋπολογισμού.

Σε καμία περίπτωση. Όποιοι δημιούργησαν τα ελλείμματα να βρουν τον τρόπο και να τα καλύψουν. Τα χρήματα που οφείλουν οι Γερμανοί είναι ιερά και πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση χωριών και πόλεων που έγιναν ολοκαυτώματα, για μουσεία, για επιμόρφωση της ελληνικής νεολαίας, για αποζημιώσεις των θυμάτων, για έργα πολιτισμού.

* Μήπως όλο αυτό το παρελθόν που έρχεται στο φως αναμοχλεύει τα μίση και δεν βοηθά στην αποκατάσταση φιλικών σχέσεων ανάμεσα στους λαούς της Ελλάδας και της Γερμανίας;

Τον Μάιο του 1995 είχα κληθεί στο Αννόβερο της Γερμανίας, προσκεκλημένος από φίλους μου Γερμανούς, για μια σειρά εκδηλώσεων με διάφορα θέματα. Μια βραδιά ήταν αφιερωμένη στις οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα. Στην ομιλία μου προς τους Γερμανούς, τόνισα:

"Ο αγώνας που ξεκινήσαμε, με την ενοποίηση της Γερμανίας, από το 1991, δεν ξεχνάει τη φιλία που πρέπει να εδραιωθεί ανάμεσα στους λαούς μας. Γι' αυτό προτείνω όπως ένα μέρος από τα οφειλόμενα ποσά διατεθεί προς επιμόρφωση Ελλήνων επιστημόνων στη Γερμανία. Μ' αυτόν τον τρόπο θα αναπτυχθεί και θα εδραιωθεί η φιλία ανάμεσα στους δύο λαούς". Οι Γερμανοί εντυπωσιάστηκαν τόσο πολύ, ώστε η εφημερίδα Die Zeit μού ζήτησε άρθρο, το οποίο και δημοσίευσε, σχετικά με το ζήτημα των οφειλών της Γερμανίας.

Κίνητρό μας, συνεπώς, δεν είναι η εκδίκηση. Επιδιώκουμε τη φιλία ανάμεσα στους δύο λαούς, βασισμένη όμως στην ισοτιμία, τη λογική και το δίκαιο. Γι' αυτό και δεν επαιτούμε, αλλά απαιτούμε η Γερμανία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και να μην προσπαθεί, με διάφορες προφάσεις, να ξεφύγει από το οφειλόμενο, απέναντι στην Ιστορία, πια, χρέος της. Ακόμη και ένα μάρκο να όφειλε, έπρεπε να πληρώσει, και τον ίδιο αγώνα επίσης θα κάναμε αν ήταν το χρέος και μόνο ένα ευρώ".

Ανώνυμος είπε...

Αξιολόγηση των θεσμών

(δημοσκόπηση της Τothepoint για τα ΝΕΑ του Σαββάτου)


Η δημοσκόπηση καταγράφει επίσης την εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης στους θεσμούς, με "εντυπωσιακό" αποτέλεσμα ότι την πρώτη θέση κατέχει ο στρατός. Τα συνδικάτα, τα κόμματα και τα ΜΜΕ συγκεντρώνουν εξαιρετικά αρνητικά ποσοστά εμπιστοσύνης.

Αναλυτικά, "μεγάλη ή απόλυτη εμπιστοσύνη" έχει ποσοστό 57,5% των ερωτηθέντων στο στρατό. Δεύτερη έρχεται η κυβέρνηση, με ποσοστό εμπιστοσύνης στο 40.3%, τρίτη η Εκκλησία με 38,4%, τέταρτη η Δικαιοσύνη με 34,6% (ποσοστό 36,1% έχει "καθόλου ή λίγη εμπιστοσύνη στο θεσμό) και πέμπτο το Κοινοβούλιο με 30% (στο οποίο δεν έχει εμπιστοσύνη το 37,5%).

Ακολουθούν, οι ΜΚΟ (τις οποίες δεν εμπιστεύονται το 39,2%), τα ΜΜΕ (τα οποία δεν εμπιστεύονται το 59,8%), τα κόμματα (δεν τα εμπιστεύονται το 52,7%) και τα συνδικάτα (δεν τα εμπιστεύεται ποσοστό 56,3%).

Ανώνυμος είπε...

Καλλά τα λέει ο Νόλης, αλλά μόνο καλλά. Παραμένει 18χρονος, όπως και τότε, στη ψυχή και στις ιδέες. Περάσανε όμως πάνω από 65 χρόνια. Η Μέρκελ δεν ήταν γεννημένη τότε. Μήπως όλα αυτά είναι απλώς μια ωραία κουβέντα, αλλά σε χρόνο που δεν μπορούμε να πείσουμε κανένα. Ούτε και τους εαυτούς μας πιστεύω.

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣΕΧΕ ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΒΛΑΚΑΣ ΑΠΟ ΓΕΝΝΗΣΙΜΙΟΥ ΤΟΥ. ΑΠΟ ΧΗΜΙΚΑ ΤΟ ΕΠΑΘΕ!ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ!ΝΑ ΣΕ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!