Σάββατο 4 Απριλίου 2009

ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΡΑΒΕΣ

Ο γέρος Άραβας ζει στη Νέα Υόρκη για πάνω από 40 χρόνια. Θέλει να φυτέψει πατάτες στον κήπο του, αλλά είναι μόνος κι αδύναμος. Στέλνει λοιπόν ένα e-mail στο γιο του, που σπουδάζει στο Παρίσι:
'Αγαπημένε μου γιε, είμαι πολύ λυπημένος επειδή δεν μπορώ να φυτέψω πατάτες στον κήπο μας. Είμαι βέβαιος πως, εάν ήσουν εδώ, θα με βοηθούσες να σκάψουμε τον κήπο. Σε αγαπώ, ο πατέρας σου.'
Σε μια ώρα, ο γέρος λαμβάνει e-mail απάντησης από το γιο του:
'Αγαπημένε μου πατέρα, παρακαλώ μην αγγίζεις τον κήπο, γιατί ΕΚΕΙ έκρυψα το ΠΡΑΜΑ. Σε αγαπώ κι εγώ, Ahmed.'
Σε 15 λεπτά, ο αμερικανικός στρατός, το ναυτικό, το FBI, η CIA και οι Rangers περικυκλώνουν το σπίτι του γέρου, σκάβουν ολόκληρο τον κήπο, ερευνούν το σπίτι, γδύνουν τον γέρο, ΔΕΝ βρίσκουν απολύτως τίποτα και φεύγουν απογοητευμένοι.
Μισή ώρα αργότερα, ο γέρος λαμβάνει ένα άλλο email από το γιο του:
'Αγαπημένε μου πατέρα, είμαι βέβαιος ότι ο κήπος είναι ήδη σκαμμένος και μπορείς να φυτέψεις τις πατάτες. Έκανα ό,τι μπορούσα για να σε βοηθήσω από το Παρίσι. Σε αγαπώ, Ahmed.'
Give me strength

Συνέχεια...

«G20», όπως παγκόσμιο δούλεμα

Από ότι διαβάζουμε, οι στόχοι που εξαγγέλθηκαν στη συνάντηση των G20 είναι τρεις
1 Ενίσχυση της παγκόσμιας οικονομίας με πρόσθετα μέσα ρευστότητας

2 Ενίσχυση των πτωχών
3 Έλεγχος του μαύρου χρήματος
Οι δυο πρώτοι στόχοι από αυτούς που εξαγγέλθηκαν, θα μπορούσαν να προκαλέσουν τον γέλωτα, εάν το δούλεμα σε παγκόσμια κλίμακα δεν είχε τραγικές συνέπειες. Όπως ο βάναυσος υποσιτισμός ενός δισεκατομμυρίου του παγκόσμιου πληθυσμού, που αργοπεθαίνει μέρα με την ημέρα, ως θύμα ενός νταβατζίδικου παγκόσμιου καταμερισμού εργασίας, δηλαδή ιδιοποίησης του πλούτου, δηλαδή ιδιοποίησης των πόρων επιβίωσης, με ταυτόχρονη επιβολή της υπανάπτυξης.
Όσοι ασχολούνται στοιχειωδώς με τα παγκόσμια δεδομένα, γνωρίζουν ότι το ΔΝΤ είναι υποχείριο των ΗΠΑ και ελέγχεται από την ομάδα τραπεζών που ελέγχουν την FED και την ARAMCO. Στο ΔΝΤ υποχρεούνται με βάση συμφωνίες - που δεν είναι πλατιά γνωστές στη δημοσιότητα - να καταβάλουν κάποιες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες, όπως η Σαουδική Αραβία, το 75% από τις εισπράξεις των πωλήσεων αργού πετρελαίου. Οι ΗΠΑ δαπανούσαν αυτούς τους πόρους για την στήριξη διεφθαρμένων καθεστώτων παγκοσμίως. Αποτέλεσμα ήταν να εξανεμίζονται αυτοί οι πόροι σε μη παραγωγικούς τομείς και να μην είναι δυνατόν να αποπληρώνονται τα αντίστοιχα δάνεια. Ένας από τους στόχους του σκηνοθετημένου «κτυπήματος» της 11/9 ήταν να αποθαρρυνθούν οι Βεδουίνοι της χλιδής να ζητήσουν τα χρήματά τους από το μπατιρημένο ΔΝΤ, με την απειλή ότι θα τους βγάλουν συμπεθέρους του (ήδη νεκρού φαντάσματος) Μπιν Λάντεν και θα παγώσουν τις καταθέσεις τους.

Το παραμύθι σχετικά με την ενίσχυση από τα μπατιρημένα και υπερχρεωμένα κράτη των τραπεζών, σε κάποιες από τις οποίες έχει δοθεί το δικαίωμα να κόβουν κατά βούληση χωρίς κανένα αντίκρισμα χρήματα και να τα δανείζουν στο κράτος, ούτε σαν μπλακ χιούμορ μπορεί να το λάβει κάποιος πλέον υπόψιν του.
Όσο αφορά τη βοήθεια των πτωχών από το ΔΝΤ, καλύτερα να μην μιλάνε για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου.
Κατά συνέπεια, το μόνο μου που απομένει, είναι ο έλεγχος του μαύρου χρήματος. Σε αυτό οι μεγάλοι συμφωνούν όλοι, επιδιώκοντας τον πλήρη έλεγχο. Και οι ΗΠΑ είναι νταβατζήδες και οι Ρώσοι και οι Κινέζοι. Τα μικρότερα πολιτικά κράτη-πορνίδια ακολουθούν τον ένα ή τον άλλον, για να μπορέσουν να κάνουν παιχνίδι στην παγκόσμια πράσινη τσόχα, όπου η τράπουλα είναι βάναυσα σημαδεμένη από τους ισχυρούς.
Μποτίλια στο πέλαγος
Υ.Γ. Εάν επιθυμούν 18 φίλοι ας στείλουν ένα mail να φτιάξουμε τους G19. Κάτι περισσότερο θα βγει σε σύγκριση με το δούλεμα των G20. Τουλάχιστον για τους φτωχούς και την παγκόσμια οικονομία.
http://www.antinews.gr/?p=5839

Συνέχεια...

Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ή ΑΠΟ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ;

Ο Γάλλος οικονομολόγος Σερζ Λατούς έγραψε ένα βιβλίο, με τίτλο «Το στοίχημα της υπο-ανάπτυξης», βιβλίο που κυκλοφορεί και στην Ελλάδα. Σε συνέντευξή του στο ιταλικό περιοδικό «Carta»(το αναδημοσίευσε η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία»), εκφράζει μια αιρετική άποψη για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την από-ανάπτυξη.«Λέγεται συχνά-υποστηρίζει- ότι η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης απομακρύνθηκε από το αρχικό της νόημα. Σήμερα είναι οι κυβερνήσεις και οι μεγάλες επιχειρήσεις εκείνες που μιλούν γι' αυτήν και μάλιστα υπάρχει το Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Συμβούλιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη, στο οποίο συγκεντρώνονται όλες οι επιχειρήσεις που ρυπαίνουν περισσότερο τον πλανήτη: Μονσάντο, Νοβάρτις, Νεστλέ, Φίατ, Τοτάλ-Φίνα και πολλές άλλες.
Από τις απαρχές της, στη δεκαετία του '70, η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης υπήρξε μια φενάκη, ένα οξύμωρο, επειδή ήταν πολύ καλά γνωστό, με αφετηρία την πρώτη έκθεση της Λέσχης της Ρώμης το 1972, ότι αυτό που γεννούσε τα περιβαλλοντικά προβλήματα ήταν η ανάπτυξη που βασιζόταν στην απεριόριστη οικονομική μεγέθυνση, η λογική της οποίας είναι να παράγουμε και να καταναλώνουμε όλο και περισσότερο. Αυτό προφανώς δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμο. Η ιδέα της βιώσιμης ανάπτυξης χρησιμεύει για να υποστηρίζουν ότι κάνουν κάτι διαφορετικό, ενώ συνεχίζουν να κάνουν το ίδιο πράγμα. Για να απομυθοποιήσουμε αυτή την έννοια ήταν αναγκαίο να βρούμε κάποιαν άλλη. Για πολλά χρόνια της ασκούσαμε κριτική και μιλούσαμε για μετα-ανάπτυξη. Τελικά, λίγο τυχαία, το 2002, εμφανίστηκε ο όρος απο-ανάπτυξη, που φάνηκε σύνθημα χρήσιμο για να υπογραμμίζει την ανάγκη μιας ρήξης με τη θεωρία της ανάπτυξης ως αυτοσκοπού».- Είναι όμως δυνατό να φανταστούμε μιαν αντίληψη της οικονομίας η οποία δεν θα προβλέπει την ανάπτυξη; Ο Λατούς τονίζει:«Η οικονομία, όπως την κατανοούμε με τη σύγχρονη έννοια, ως συνώνυμη της οικονομίας της καπιταλιστικής αγοράς, βασίζεται στην ιδέα της απεριόριστης συσσώρευσης και της απεριόριστης κατανάλωσης. Επομένως, η απο-ανάπτυξη σηματοδοτεί την απόλυτη αναγκαιότητα να βγούμε από τον ιμπεριαλισμό της οικονομίας, από την οικονομίστικη αντίληψη του κόσμου και συνεπώς από την αποικιοποίηση του φαντασιακού μας από την αγορά».Ως προς τη σχέση της απο-ανάπτυξης και της απο-αστικοποίησης λέει ότι «στη Γαλλία το κίνημα για την απο-ανάπτυξη είναι πολύ πλούσιο και αντιφατικό. Υπάρχουν δύο ευαισθησίες, δύο σχολές σκέψης: οι "αντιρρησίες ανάπτυξης" των πόλεων και εκείνοι της υπαίθρου. Στην ουτοπία της απο-ανάπτυξης, ουτοπία που μπορεί να υλοποιηθεί πλήρως, η ιδέα είναι ότι θα έπρεπε να είμαστε όλοι λίγο χωρικοί, παραγωγοί βασικών διατροφικών γεωργικών προϊόντων. Είναι μια ιδέα που δανείζομαι εν μέρει από τον Μάρεϊ Μπούκτσιν. Από την άλλη μεριά, για μένα η πόλη είναι η "πόλις" με την αρχαιοελληνική έννοια, ο αναγκαίος τόπος της πολιτικής δράσης. Χρειάζεται, όμως, να ξανασκεφτούμε τις πόλεις που έχουν ήδη γίνει τέρατα» (...).
Ενδιαφέρουσες απόψεις αν και η άγρια και ασύδοτη ανάπτυξη και η απο-ανάπτυξη είναι στις δύο άκρες του οικονομικού εκκρεμούς, με μεγάλο έδαφος να προσφέρεται για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Συνέχεια...

Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

Απόπειρα....


Δυο χρόνια τώρα που τρυπάμε
βουνό κι όλο τα μέσα πάμε.
Και τέτοιο βράχο, τέτοια πέτρα,
που κάθε μήνα δυο-τρία μέτρα.
Τυχαίνει πού και πού γρανίτης
που δεν τον σπα ούτε δυναμίτης.

Βάζουμε μέσα ακέριες κάσσες,
κι ύστερα…πιάνονται οι ανάσες.
Βρωμίζει ο αγέρας που υπάρχει
και μας φουσκώνει το στομάχι.
Μα μεις σαν σκύλοι εκεί χτυπάμε,
πώς να ντυθούμε, πώς να φάμε;

Σφυρά ο λοστός κι η παραμίνα,
σπίθες πετά η βαρειά κι η σφήνα.
-Αγάντα Γιώργη, αγάντα Πέτρο,
μ’ ακόμα σε κανένα μέτρο,
θε να το βρούμε πια και τότες
θα βγάζουμε όξω αράδα «πρώτες».

Ψάχνουμε ολούθε με τσοι λύχνοι,
μα ούτε σημάδια, ούτε ίχνη.
Στεγνώνει η γλώσσα μας στο στόμα
φαίνεται πως αργούμε ακόμα.
Ο ένας του άλλου λέει αγάντα
Και ποιο το θάρρος, ποια η αβάντα;
Ποιος αν δε βρούμε θα μας δώσει;
Ποιος τα έξοδά μας θα πληρώσει;

Κι αν άσκημα κανείς χτυπήσει,
πως κι από πού ύστερα θα ζήσει;
Κι αν σκοτωθεί-ο Θεός φυλάει-
καλά-καλά σαν σκύλος πάει.
Μα πώς να κάμομεν οι δόλιοι,
αφού αυτή είν’ η δουλειά μας όλη;

Χτυπά ο Μανώλης στο καλέμι
ματζακουπιές, που ο βράχος τρέμει.
Σβήνει το φως μέσα στο βάθος
και μεις γιομάτοι οργή και πάθος
την Παναγιά μας βλαστημούμε,
με τα μαρτύρια που τραβούμε.

Και φτύνουμε αίμα μέχρι να’βρει
η «απόπειρά μας» πέτρα μαύρη,
να’ρθει το κράτος να την πάρει
με τριάντα φράγκα το καντάρι,
κι ύστερα εκείνο να τη δώσει
πέντε φορές σ’ αξία τόση.


• Ο Τσικαλαδονικόλας ήταν ο Απεραθίτης Νίκος Εμμ. Πρωτονοτάριος (1911-2000).
• Το παραπάνω ποίημα δημοσιεύτηκε το 1937 στο λογοτεχνικό περιοδικό του Μελή Νικολαϊδη «Πνευματική ζωή», προξενώντας ευμενή σχόλια.

Σήμερα είναι ημέρα γενικής απεργίας.

Επειδή κοντεύουμε να απογαλακτιστούμε από τις αρχές και τη συνείδησή μας, καιρός είναι να αναβαπτιστούμε σε μερικές αξίες…

Το αριστούργημα του Νίκου Πρωτονοτάριου είναι η αρχή
που με τη δική σας συμμετοχή,
θα ανοίξει ο κύκλος της «μαύρης πέτρας».

Συνέχεια...

Με ψυχραιμία και νηφαλιότητα, νοιαζόμαστε για έργα ουσίας και όχι για έργα βιτρίνας…


ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΝΑΞΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ

1.- Το τελευταίο διάστημα με πρωτοβουλία του Δήμου Νάξου έχει ανοίξει πάλι το θέμα για τη «βελτίωση» του λιμανιού. Ακούγονται προτάσεις και απόψεις, έτσι, θα θέλαμε κι εμείς να εμπλουτίσουμε τη συζήτηση με τον προβληματισμό μας και με κάποιες απορίες και προτάσεις.

• Γίνεται συνεχώς λόγος για «ασφάλεια» του λιμανιού. Ωστόσο, οι εμπνευστές των νέων σχεδίων για το λιμάνι δεν έχουν αποσαφηνίσει τι εννοούν όταν αναφέρονται στην ασφάλεια.

Γνωρίζουν άραγε οι αρχές ότι ασφάλεια και επέκταση είναι δυο διαφορετικές έννοιες; Γιατί συνδέουν, σκόπιμα κατά τη γνώμη μας, το ζήτημα της ασφάλειας με την επέκταση;

• Πώς ακριβώς λοιπόν ορίζεται η ασφάλεια του λιμανιού και σε τι ακριβώς συνίσταται; Στην θωράκισή του από τους ανέμους;

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι αυτό, λόγω της θέσης του, είναι αδύνατον.

• Μήπως (και) στην σταθερότητα της προβλήτας; Αφού το έργο αυτό έχει εξαγγελθεί δυο – τρεις φορές μέχρι σήμερα, γιατί δεν έχουν γίνει ποτέ οι εργασίες για την επισκευή και τη βελτίωση του λιμανιού μετά τη θεομηνία του 2004;

• ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;

• Αν πάλι μιλάμε για την αναμονή, είναι τόσο δύσκολο να στεγαστεί ο υπάρχων χώρος και να γίνουν αξιοπρεπείς τουαλέτες;

• Αν το θέμα είναι η είσοδος και έξοδος, μελετήθηκε ποτέ μια μικρή διαπλάτυνση του λαιμού με εναλλακτικούς τρόπους και ήπιες παρεμβάσεις ώστε να γίνεται απρόσκοπτα η κίνηση των οχημάτων και να μην κινδυνεύουν οι πεζοί;

• Αν πρόκειται για την προσέγγιση των πλοίων, όπως οι πλοίαρχοι από το 2004 επισημαίνουν, γιατί απλά δεν έχουν γίνει οι εκβαθύνσεις και απομάκρυνση ογκόλιθων από το βυθό. Τόσο δύσκολο είναι;

• Ποιος θα φέρει την (ποινική και πολιτική) ευθύνη για όλες τις παραπάνω ολιγωρίες και την εγκληματική αδιαφορία αν, ό μη γένοιτο, συμβεί κανένα ατύχημα;

Με ποια κριτήρια και βάσει ποιας μελέτης προκρίνεται η επέκταση του λιμανιού κατά 5 στρέμματα και γιατί όχι λιγότερα ή περισσότερα;
Ποιες είναι ακριβώς οι χρήσεις που θα καλύψει αυτή η επιπλέον έκταση, πώς κρίνονται αναγκαίες, πώς κατανέμονται και πού αποτυπώνονται ώστε να είναι κατανοητές σε όσους παίρνουν μέρος στις διαβουλεύσεις;
Μήπως υπολογίζουν, μετά την νέα επέκταση, να εξαγγείλουν άλλη μία και να ξεπεράσουμε το εμβαδόν του 2003;

• Οι ίδιοι υπεύθυνοι δεν ήταν αυτοί που ανέθεσαν και ενέκριναν την απαράδεκτη μελέτη για το προηγούμενο λιμάνι που ακυρώθηκε;
Αφού η προηγούμενη μελέτη –που εξυπηρετούσε τους ίδιους σκοπούς- ήταν διάτρητη, αξίζουν άραγε την εμπιστοσύνη μας; Όταν μάλιστα φαίνεται ότι δεν έχουν καν καταλάβει γιατί ακυρώθηκε το πόνημά τους….

• Αλήθεια, πόσα εκατομμύρια ευρώ προορίζονται πάλι για την παραλία της Χώρας με καταστροφικά αποτελέσματα τόσο για το περιβάλλον όσο και για την αισθητική και την ποιότητα της ζωής μας;

• Αν έχουμε χρηματοδότηση για ένα έργο που θα χρησιμεύσει για τόσο μικρό χρονικό διάστημα όπως μας λένε, τότε γιατί δεν επιδιώκουμε να φτιάξουμε αποτελεσματικούς ΒΙΟΚΑ και ΧΥΤΑ και άλλα έργα ωφέλιμα για την κοινωνία και το περιβάλλον;

• Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι οι τοπικές αρχές νοιάζονται για το περιβάλλον και την βιώσιμη ανάπτυξη, όταν τόσα χρόνια μετατρέπουν τη Χώρα του νησιού σε μια απέραντη τσιμεντούπολη χωρίς πράσινο και ελεύθερους χώρους, με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα και με την υπερσυγκέντρωση δημοσίων κτιρίων σε λίγα μόνο τετραγωνικά μέτρα;

• Όσοι κόπτονται για τον τουρισμό γιατί δεν διαμαρτυρήθηκαν ούτε μια φορά όταν οι εφοπλιστές ακριβαίνουν τα ναύλα παρά τη μείωση της τιμής του πετρελαίου, ώστε έχει γίνει σχεδόν απαγορευτικό για μια οικογένεια να ταξιδέψει με καράβι, μεσούσης μάλιστα της οικονομικής κρίσης; Τι σκοπεύουν να κάνουν για τις ασύδοτα συνεχιζόμενες αυξήσεις; Ή για την απαράδεκτη έλλειψη σύνδεσης των νησιών;

• Ο Δήμαρχος Νάξου είναι αντιπρόεδρος της ΤΥΔΚ. Από την θέση αυτή, δεν θα μπορούσαν οι άρχοντές μας να απαιτήσουν από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να γίνονται κυλιόμενες αναχωρήσεις των πλοίων από τον Πειραιά ώστε να φτάνει ένα πλοίο κάθε φορά στα λιμάνια των μικρών μας νησιών και να μην υπάρχουν ανάγκες ταυτόχρονης πρόσδεσης; Εν όψει μάλιστα και της αναγνωρισμένης «νησιωτικότητας»;

• Παρατηρούμε μια πράγματι αξιομνημόνευτη ομοψυχία στο δημοτικό συμβούλιο για το λιμάνι, ενώ λίγες μόλις μέρες πριν ανταλλάσσονταν κάθε είδους φιλοφρονήσεις.

Αναρωτιόμαστε, μήπως αυτή η όψιμη ομοθυμία είναι ο τρόπος να εκβιαστεί η κοινωνική συναίνεση;

2.- Παράγοντες της πολιτικής ζωής της Νάξου, παράλληλα με τη «συναίνεση», δηλώνουν: «όσο περικόπτουμε τόσο δεν θα κινδυνεύουμε να μας ακυρώσει το ΣτΕ» ή «οι πολίτες πρέπει να είναι ώριμοι και να ξέρουν πότε να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη».

Οι δηλώσεις αυτές, οδηγούν στα εξής συμπεράσματα:
α) Δεν διάβασαν την απόφαση του ΣτΕ που ακύρωσε το προηγούμενο Έργο και έτσι, δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους λόγους ακύρωσής του.
β) Παρ’ όλα αυτά, αντιλαμβάνονται ότι το έργο που προγραμματίζουν είναι εντελώς ευάλωτο σε νέα ακύρωση.

3.- Δυστυχώς, έχει ήδη ξεκινήσει και πάλι, από Αρχές και ΜΜΕ, η κινδυνολογία και η προσπάθεια περιθωριοποίησης όσων εκφράζουν αμφιβολίες ή σκεπτικισμό για το έργο.

Από την πλευρά μας συνιστούμε σε όλους ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Εξάλλου εμείς εδώ είμαστε και δεν πρόκειται να διαψεύσουμε τις προσδοκίες τους….

4.- Κλείνοντας (αλλά όχι τελειώνοντας): Θεωρούμε ότι η Διοίκηση πρέπει να έχει την ωριμότητα και υπευθυνότητα να προγραμματίζει έργα σύννομα και εφικτά, έργα απαραίτητα και όχι βιτρίνας.

Θεωρούμε ότι ο Δήμος οφείλει να δώσει ξεκάθαρες και σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα που θέσαμε τα οποία είναι εύλογα για κάθε πολίτη που ζει στο νησί, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι η «συναίνεση» που πέτυχε στο δημοτικό συμβούλιο (06.03.2009) δεν αποτελεί και την τελευταία λέξη για το ζήτημα.

Συνέχεια...

Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

175 λόγοι που είσαι Έλληνας!!!! Γιατί γουστάρουμε να είμαστε Έλληνες!

Δείτε τους λόγους και σίγουρα θα μείνετε με ανοιχτό το στόμα!
1. Γιατί έχουμε θάλασσα να την πιεις στο ποτήρι
2. Γιατί μπροστά στο ρεβανί τι να μας πει το μιλφέιγ
3. Γιατί το καρπούζι το αγοράζουμε ολόκληρο και όχι σε φέτες
4. Γιατί «καμάκι» και «σουβλάκι» είναι το πρώτο ποίημα που μαθαίνουμε
5. Γιατί τους μεζέδες που συνοδεύουν το τσιπουράκι δεν τους φτάνει κανένα «ορντέβρ»
6. Γιατί στην Ελλάδα κάθε νύχτα τελειώνει το επόμενο πρωί
7. Γιατί «λουλουδοπόλεμος» δεν υπάρχει σε καμιά άλλη χώρα
8. Γιατί πίνουμε κι ένα ποτηράκι παραπάνω χωρίς να μας πίνει
9. Γιατί μπορούμε να απολαύσουμε τον καφέ μας με τσιγάρο. Όχι να τον πιούμε σφηνάκι και να πάμε να καπνίσουμε κρυφά στο σπίτι μας
10. Γιατί το φλερτ είναι το εθνικό μας χόμπι
11. Γιατί στην Ελλάδα όλοι βρίζουμε το Δημόσιο και ταυτόχρονα σκοτωνόμαστε για μια θέση εκεί
12. Γιατί έχουμε δεν έχουμε λεφτά, ένα μπουζουκάκι θα το πάμε
13. Γιατί έχουμε νοοτροπία «και αύριο μέρα είναι»
14. Γιατί όταν μπαίνουμε σε λεωφορείο κάνουμε τα πάντα για να βρούμε θέση να καθίσουμε
15. Γιατί δεν το παίζουμε ψευτοπουριτανοί. Τις «λαδιές» μας τις κάνουμε με θράσος

16. Γιατί είμαστε πρώτοι στο φανάρι και κορνάρουμε τον εαυτό μας από συνήθεια 17. Γιατί ξέρουμε καλύτερα να ξοδεύουμε παρά να αποταμιεύουμε 18. Γιατί δε μοιραζόμαστε τη βενζίνη στο αυτοκίνητό μας με αυτούς που βάζουμε μέσα 19. Γιατί δεν κάνουμε ποτέ επίσκεψη «με άδεια χέρια»20. Γιατί η λέξη «κερνάω» υπάρχει στο λεξιλόγιό μας21. Γιατί άντε να εξηγήσεις στον ξένο τι σημαίνει «καψούρα» 22. Γιατί βράζει το αίμα μας23. Γιατί στην Ελλάδα η οικογένεια έχει ακόμα αξία 24. Γιατί κατά βάθος...είμαστε καλά παιδιά 25. Γιατί τα καταφέρνουμε πάντα...έστω και την τελευταία στιγμή 26. Γιατί δε «μασάμε» από 400 χρόνια σκλαβιάς 27. Γιατί για τα μάτια μιας γυναίκας κάναμε 10 χρόνια πόλεμο28. Γιατί όταν οι ξένοι δεν έβρισκαν λέξεις έκλεβαν τις δικές μας 29. Γιατί η λέξη φιλότιμο δεν υπάρχει σε καμία άλλη γλώσσα 30. Γιατί καλή η κιθάρα και το όμποε αλλά το μπουζούκι βγάζει άλλο ήχο 31. Γιατί το «Αι Γενέαι Πάσαι» της Μεγάλης Παρασκευής μας σηκώνει την τρίχα κάγκελο 32. Γιατί όποια πέτρα κι αν σηκώσεις Έλληνες θα βρεις από κάτω 33. Γιατί ερωτευόμαστε και μισούμε με πάθος34. Γιατί τις δύσκολες στιγμές τις περνάμε με φίλους χωρίς να χρειαζόμαστε ψυχίατρο 35. Γιατί ο Σωκράτης, ο Αριστοτέλης και ο Περικλής ήταν Έλληνες 36. Γιατί η Μερκούρη, ο Χατζιδάκις και ο Ελύτης ήταν Έλληνες 37. Γιατί η συνταγή «αλά ελληνικά» είναι η πιο πετυχημένη 38. Γιατί η τρέλα δεν πάει στα βουνά...πάει στις παραλίες! 39. Γιατί οι καλοκαιρινές διακοπές είναι κοντά και...πού να τρέχουμε τώρα!40. Γιατί όταν οι άλλοι ανακάλυπταν το κρέας εμείς είχαμε ήδη χοληστερίνη 41. Γιατί όταν εμείς φτιάχναμε τον Παρθενώνα οι άλλοι κοιμόντουσαν πάνω στα δέντρα 42. Γιατί εμείς δώσαμε τα φώτα σε όλους αυτούς που το παίζουνε ηγέτες και οδηγούν στην ειρήνη κάνοντας πολέμους 43. Γιατί η φέτα και το ελαιόλαδο μεταφράστηκαν σε ελληνικό ταμπεραμέντο 44. Γιατί "Ένα γλυκό χωρίς"! Και όλοι καταλαβαίνουν πως πρόκειται για φραπέ 45. Γιατί μπορούμε να παρατήσουμε τα πάντα για έναν μεγάλο έρωτα!46. Γιατί στη γλώσσα μας διακρίνουμε μεταξύ έρωτα και αγάπης...ξέρουμε όμως να ζούμε με πάθος και τα δυο! 47. Γιατί αλλάζουμε κινητό κάθε χρόνο, αυτοκίνητο κάθε τρία χρόνια και ερωτικό σύντροφο κάθε τρεις και λίγο 48. Γιατί όταν οι άλλοι φορούσαν προβιές λύκων εμείς υφαίναμε αραχνοΰφαντους χιτώνες49. Γιατί οι Έλληνες δεν πολεμούν σαν ήρωες αλλά οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες WinstonChurchill- 1941)50. Γιατί δε βάζουμε κέτσαπ στο φαγητό μας. Έχει από μόνο του υπέροχη γεύση51. Γιατί όταν πονάμε ξέρουμε να κλαίμε και να χορεύουμε τη ζεμπεκιά με περηφάνια 52. Γιατί ο Έρωτας ήταν Έλληνας Θεός. Γι αυτό ξέρουμε και να αγαπάμε 53. Γιατί μπορεί να είμαστε οξύθυμοι αλλά ποτέ δεν κρατάμε κακία 54. Γιατί κανένας άλλος δεν χαίρεται για την καταγωγή του όσο εμείς 55. Γιατί παρόλο που γνωρίζουμε τον κίνδυνο τολμάμε 56. Γιατί η τρέλα στην Ελλάδα πάει με χίλια....Γι αυτό όλοι τρέχουν στο δρόμο 57. Γιατί το 95% των αστεριών και των πλανητών έχουν ελληνική ονομασία 58. Γιατί δουλεύουμε για να ζούμε και δε ζούμε για να δουλεύουμε 59. Γιατί έχουμε του κόσμου τα ελαττώματα και παρόλα αυτά είμαστε ακαταμάχητοι 60. Γιατί η ζωή μας είναι στο «δυνατό» ενώ των ξένων στο «αθόρυβο»61. Γιατί αν η χώρα μας δεν ήταν η ομορφότερη του κόσμου, θα τη διάλεγαν για σπίτι τους οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου; 62. Γιατί όταν φωνάζουμε «αδελφέ» στο δρόμο, όλοι γυρνάνε 63. Γιατί κάνουμε τις περισσότερες καταχρήσεις κι όμως ζούμε περισσότερο 64. Γιατί ακόμα κι ο Αϊνστάιν παραδέχτηκε ότι οφείλει πολλά σε έναν Έλληνα65. Γιατί όταν συζητάμε για δίαιτα είμαστε πάντα στο τραπέζι και τρώμε 66. Γιατί κάποτε «φωτίσαμε» ολόκληρο τον κόσμο67. Γιατί μιλάμε δυνατά και γελάμε με την καρδιά μας68. Γιατί είμαστε οι μόνοι που ξεκινάμε το μεσημέρι για καφεδάκι και καταλήγουμε να πίνουμε ούζο μέχρι πρωίας 69. Γιατί μπροστά στο Μετσοβόνε τύφλα να χει το Έμενταλ 70. Γιατί με μια φλόγα καταφέραμε να ενώσουμε ολόκληρο τον κόσμο 71. Γιατί ξέρουμε να εκφράζουμε το σ' αγαπώ με κάθε πιθανό τρόπο 72. Γιατί τα πιο απίστευτα είναι κι ελληνικά73. Γιατί κυκλοφορούμε στο δρόμο στις δύο το βράδυ και δε νιώθουμε ότι είμαστε σε στοιχειωμένη πόλη 74. Γιατί σουβλάκι, σουτζουκάκι και λοιπές ελαφριές γεύσεις είναι η αδυναμία μας75. Γιατί είμαστε περήφανοι για το παρελθόν μας 76. Γιατί δεν πάμε για ύπνο με τις κότες αλλά το ξημερώνουμε διασκεδάζοντας 77. Γιατί ακόμη και το πιο μικρό ξωκλήσι μας λούζεται από φως. Δεν πιάνεται η ψυχή μας απ'τη σκοτίδα του βιτρώ78. Γιατί τα λέμε έξω απ΄ τα δόντια 79. Γιατί ξέρουμε να «κλέβουμε» αλλά και να μην «καρφώνουμε» αυτόν που «κλέβει» στις εξετάσεις 80. Γιατί έχουμε πάντα μια λύση- έστω και πλάγια- σε όλα 81. Γιατί οι γονείς μας δεν ξεχνάνε ότι υπάρχουμε μόλις κλείσουμε τα δεκαοκτώ82. Γιατί είμαστε των άκρων 83. Γιατί την κάθε δυσκολία την αντιμετωπίζουμε για χιούμορ 84. Γιατί το αντιπροσωπευτικότερο ελληνικό σύνθημα είναι: «Για την Ελλάδα, ρε γαμώτο!» 85. Γιατί οι Ολυμπιακοί Αγώνες γεννήθηκαν εδώ 86. Γιατί όταν θέλουμε να λιαστούμε, έχουμε αμμουδιά και θάλασσα. Δεν ξεχυνόμαστε στα γρασίδια ούτε βουτάμε στα σιντριβάνια 87. Γιατί βλέπουμε τον ουρανό γαλάζιο κι όχι μολυβί 88. Γιατί εδώ που ζούμε όλο το χρόνο, ο ξένος το έχει σκοπό ζωής να έρθει μία εβδομάδα 89. Γιατί η Ελλάδα είναι η πιο φτωχή χώρα με τους πιο πλούσιους κατοίκους 90. Γιατί είχαμε μάγκες προγόνους91. Γιατί ξέρουμε τι θα πει κέφι 92. Γιατί μιλάμε καλά τις ξένες γλώσσες...αλλά ποιοι μιλούν καλά τα ελληνικά;93. Γιατί πίνουμε και καπνίζουμε περισσότερο από όλους και ζούμε περισσότερο από όλους. 94. Γιατί εμείς γράφουμε την Ιλιάδα, και οι ξένοι την κάνουν έργο χιλιάδες χρόνια μετά. 95. Γιατί το τζατζίκι, το σουβλάκι, η μαγκιά και το φιλότιμο είναι ελληνικά. 96. Γιατί μας αρέσει τα λεφτά και τα ψάρια να τα τρώμε πάντα φρέσκα.97. Γιατί ενώ έχουμε μικρή χώρα, έχουμε μεγάλη καρδιά. 98. Γιατί το δικό μας μοντέλο ζωής έχει πολλέεεεεεες καμπύλες. 99. Γιατί η μάνα μου κάθε Αύγουστο απλώνει τραχανά. Οι άλλοι τι απλώνουν? 100. Γιατί όταν φοράμε πέδιλα, δεν τα φοράμε με κάλτσες. 101. Γιατί το σύνθημα Ελευθερία 'η Θάνατος ήταν ελληνικό. 102. Γιατί πληρωνόμαστε Παρασκευή και Κυριακή πρωί δεν έχουμε λεφτά ούτε για τσιγάρα. 103.Γιατί 300 πολέμησαν 50000 . 104.Γιατί ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ΕΛΛΗΝΑΣ.105.Γιατί αν και υπάρχει οικονομική κρίση κάθε βράδυ τα μπουζούκια είναι γεμάτα. 106.Γιατί στην ελλάδα οι οδηγοί όταν βλέπουν πορτοκαλί φανάρι,αντί να πατήσουν φρένο,πατάνε γκάζι. 107.Γιατί καλό και το ουισκάκι και η βότκα, αλλά τί να πεί μπροστά στο ούζο, το τσίπουρο και την ρετσίνα? Αυτοί τα πίνουν με ξηρούς καρπούς κι εμείς με μεζέδες και ποικιλίες..!108.Γιατί εμείς στις γειτονιές μας, ξερουμε σχεδον τους πάντες σε αντίθεση με το εξωτερικό. 109.Γιατί αγαπάμε τον τόπο μας, την οικογένεια μας και πάνω απο όλα "την μάνα μας". 110.Γιατί όταν γιορτάζουμε κάτι, κερνάμε ακόμα και αγνώστους - που γίνονται φιλαράκια πάνω στο 3ο ποτό! 111.Γιατί καλά είναι τα σίδερα του Άϊφελ αλλά τι να πουν μπροστά στα μάρμαρα του Παρθενώνα? 112.Γιατί μονο εμείς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα απλό καφεδάκι σε τρικούβερτο γλέντι από το πουθενά! 113.Γιατί έχουμε τους καλύτερους πιλότους! 114.Γιατί βάλαμε 300 ζώα να μας κάνουν κουμάντο και πάλι ο μήνας έχει 9 για μας!!115.Γιατί έχουμε το καλύτερο νομοθετικό σύστημα και κανείς μας δεν τους τηρεί.116.Γιατί ενώ όλα πάνε κατά διαόλου με την οικονομική κρίση, εμείς σκεφτόμαστε πως θα πάρουμε καινούργιο αμάξι!!!117.Είναι απλό επειδή είμαστε Έλληνες.118.Γιατί η ελληνική λέξη μάλ***ς έχει πάρει διεθνής αναγνώριση!119.Γιατί μόνο στην Ελλάδα ο σουβλατζής ρωτάει " κοπελιά μου τι να σου βάλω μέσα?" και αυτή, όχι μόνο δεν παρεξηγιέται αλλά απαντάει με θράσος : "απ' όλα βαλε μου !!!!!!!120.Γιατί στην Ελλάδα οι οδηγοί όταν βλέπουν πορτοκαλί φανάρι, αντί να ελαττώσουν, αυξάνουν ταχύτητα!121.Γιατί η μούντζα είναι Ελληνική!122.Γιατί οι μεγαλύτερες φιλοσοφίες ειπώθηκαν στην Ελλάδα!123.Γιατί μόνο εμείς τυλίγουμε το τηλεκοντρόλ σε ζελατίνα ή σακούλα!124.Γιατί όταν πας στο χωρίο σου, σε ρωτάνε ΄΄ τινός είσαι εσύ; ΄΄125.Γιατί καλό και το ουισκάκι και η βότκα, αλλά τι να πει μπροστά στο ούζο, το τσίπουρο και την ρετσίνα? Αυτοί τα πίνουν με ξηρούς καρπούς κι εμείς με μεζέδες και ποικιλίες..! 126.Γιατί οι ελιές Καλαμών έχουν γίνει διάσημες, το ίδιο και το ελαιόλαδο και η φέτα.. 127.Γιατί οι ξένοι όταν έρχονται στην Ελλάδα για διακοπές, τρώνε χωριάτικη σαλάτα και πίνουν ρετσίνες. 128.Γιατί αγαπάμε τον τόπο μας, την οικογένεια μας και πάνω από όλα "την μάνα μας". 129.Γιατί ενώ σπίτι μπορεί να σκοτώνεσαι με την μάνα σου, αν βριστείς με κάποιον και σου την θίξει, μπορεί και να τον σκοτώσεις!!!! 130.Γιατί είναι ωραίο να κατεβαίνεις στο περίπτερο και ο υπάλληλος να σε ξέρει με το μικρό σου όνομα και να σου πιάνει κουβέντα.. 131.Γιατί εμείς στις γειτονιές μας, ξέρουμε σχεδόν τους πάντες σε αντίθεση με το εξωτερικό. 132.Γιατί όλοι βρίζουμε τους αστυνομικούς αλλά δημιουργήσαμε την Δημοτική Αστυνομία (δεν μας έφταναν οι άλλοι!) 133.Γιατί στις καταλήψεις των φοιτητών , κανείς δεν ψηφίζει με πάσο φοιτητή 134.Γιατί ήλιος, θάλασσα και αρμύρα, είναι κάτι που το ζούμε και δεν το ονειρευόμαστε απλά.135. Γιατί μόνο εμείς βλέπουμε τον ήλιο πίσω από τα σύννεφα!136.Γιατί έρχονται τουρίστες που είναι σαν τηλεγραφόξυλα από την πείνα και φεύγουν σε μια βδομάδα 10 κιλά βαρύτεροι! 137.Γιατί παίρνουμε τηλέφωνο τους φίλους μας 3 τη νύχτα και ποτέ η απάντηση δεν είναι "Τι ώρα είναι αυτή που παίρνεις;". 138.Γιατί όταν πας στο περίπτερο της γειτονιάς σου, ο περιπτεράς πιάνει τα τσιγάρα σου χωρίς καν να σε ρωτήσει. 139.Γιατί μετά το πάρτι οι φίλοι σου δεν σε καληνυχτίζουν ευγενικά - αλλά κάθονται να κάνουν λάντζα μαζί σου! 140.Γιατί μπορεί τη μια στιγμή να παίζουμε μπουνιές αλλά την επομένη πίνουμε ούζο σαν αδέρφια! 141.Γιατί η παρεξήγηση λύνεται μεταξύ μας - με τη συμμετοχή όλης της γειτονιάς που μας ξέρει από πεντάχρονα! 142.Γιατί όταν γιορτάζουμε κάτι, κερνάμε ακόμα και αγνώστους - που γίνονται φιλαράκια πάνω στο 3ο ποτό!143.Γιατί θέλουμε να καταργήσουμε την κίνηση διπλοπαρκάροντας!144. Γιατί μόνο εμείς ψηφίζουμε τα ίδια πρόσωπα για να δούμε κατά πόσο η μαλ**ία είναι εξελικτική !145.Γιατί μόνο εμείς ψηφίζουμε τα ίδια πρόσωπα για να δούμε κατά πόσο η μαλ**ία είναι μόνιμη!146.Γιατί βρίζουμε το ελληνικό δημόσιο αλλά ταυτόχρονα κάνουμε τα πάντα για να μπούμε σε αυτό!147.Γιατί μόνο εμείς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα απλό καφεδάκι σε τρικούβερτο γλέντι από το πουθενά. 148.Γιατί όταν γυρνάμε στο σπίτι μασ μετά από πολύ καιρό η μάνα μας είναι ικανή να ακουστεί μέχρι 2 τετράγωνα παρακάτω 149.Γιατί καλά είναι τα σίδερα του Άϊφελ αλλά τι να πουν μπροστά στα μάρμαρα του Παρθενώνα? 150.Γιατί παρά τη μικρή μας έκταση οι επιλογές για διακοπές είναι απεριόριστες.. 151.Γιατί όταν οι άλλοι μιλούσαν με νοήματα εμείς βγάζαμε το τρίτο τόμο λεξικού σε πέμπτη έκδοση.152.Γιατί τρώμε πρωινό πριν πάμε για ύπνο την νύχτα!153.Γιατί μόνο στην Ελλάδα ξέρουν από μπουζούκια!154.Γιατί μόνο στην Ελλάδα ξέρουν από χωρούς!155.Γιατί στην Ελλάδα υπάρχει πατρίδα, πίστη, λεβεντιά!156.Γιατί βρίζουμε τη χώρα μας, αλλά όταν είμαστε στο εξωτερικό λέμε... Α ρε, Ελλάδα και πάλι Ελλάδα!!!157.Γιατί μόνο εμείς έχουμε τρίχα πουλόβερ και όμως είμαστε οι καλύτεροι lovers!158.Γιατί έχουμε τις πιο ωραίες και ανασφαλείς σε όλο τον πλανήτη!159.Γιατί είμαστε ο μοναδικός λαός που πιστεύει στην φιλία!160.Γιατί όταν κάνουμε επεισόδια στην Αθήνα, μας βλέπει όλος ο πλανήτης!161.Γιατί οι μοναδικοί θεοί στην Ελλάδα, είναι ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός!162.Γιατί απλά μπορούμε…163.Γιατί το σκάμε από την φυλακή με ελικόπτερο και οι φυλακές μας χαιρετούν! ( καρφί είναι αυτό!)164.Γιατί ο Παλαικώστας είναι Έλληνας!165.Γιατί μόνο εμείς πάμε διακοπές και μόλις γυρίσουμε, θέλουμε να ξαναφύγουμε!166.Γιατί στις κυριλέ εκθέσεις του Βερολίνου μέσα στην απόλυτη ησυχία ακούγεται δυνατά, ΄΄ Μήτσο, που είσαι ρε μαλ**α!167.Γιατί όταν πάμε να σπουδάσουμε, οι μανάδες μας φορτώνουν τα Κτελ με μπολ και μετά σε παίρνουν τηλέφωνο και σου λένε μην ξεχάσεις να τα φέρεις!168.Γιατί το πασίγνωστο OK, είναι ελληνικό, σημαίνει ΄΄ όλα καλά ΄΄, και προέρχεται από τους πρώτους ελεγκτές που ήταν φυσικά Έλληνες!169.Γιατί χειμώνα – καλοκαίρι, πίνουμε φραπέ!170.Γιατί σηκώσαμε το Euro 2004 από το πουθενά!171. Γιατί νικάει η ομάδα μας και το πανηγυρίζουμε στον δρόμο!172. Γιατί η Ελλαδάρα μας κατατρόπωσε στο μπάσκετ την εθνική ομάδα της Αμερικής.173. Γιατί στην Ελλάδα έγιναν πρώτοι φορά Ολυμπιακοί Αγώνες!174. Γιατί τα καλύτερα μπλογκς είναι ελληνικά!175. Γιατί μόνο στην Ελλάδα προσπαθούν να καταδικάσουν την ελεύθερη έκφραση μέσω ηλεκτρονικού, διαδικτυακού, ή οποιουδήποτε άλλου τρόπου!Πείτε μας και τα δικά σας επιχειρήματα!!!!!!!!http://spyros-tagas.blogspot.com/2009/03/175.html

Συνέχεια...

Καλό μήνα…

“Αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν”

Αυτή είναι η μοναδική … αλήθεια στο πρωταπριλιάτικο αστειάκι μας.

Σας ευχόμαστε καλό μήνα

και ζητάμε συγνώμη από την καλή εφημερίδα που «πειράξαμε» λίγο το πρωτοσέλιδό της..


Και μην ξεχάσετε
ΑΥΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ

Συνέχεια...

Το “ αριστερό ρεύμα “ της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ Νάξου, εμπόδιο στην ανίερη συμμαχία....

"Μας ενώνουν περισσότερα απ' όσα μας χωρίζουν"

Το επτασφράγιστο μυστικό,
δηλαδή η πολιτική προσέγγιση και η μυστική συμφωνία
των δύο Δημάρχων της Νάξου,
έχει αναστατώσει το νησί.


Με αφορμή την κατασκευή νέου μεγάλου και σύγχρονου λιμανιού, και με δεδομένο ότι αναγκαστικά πρέπει να γίνει στα … χωρικά ύδατα του Δήμου Δρυμαλίας ο οποίος διαθέτει συντριπτικά μεγαλύτερη ακτογραμμή, πραγματοποιήθηκαν αρκετές συναντήσεις υπηρεσιακού χαρακτήρα μεταξύ των δύο ανδρών.

Στο περιθώριο αυτών των συναντήσεων οι Δήμαρχοι Νάξου και Δρυμαλίας συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση με την εφαρμογή του νέου Καποδίστρια.

Καταστάλαγμα αυτής της διεργασίας ήταν η συμφωνία του κ. Μαράκη και του κ. Μπαρδάνη για κοινή κάθοδο στις Δημοτικές εκλογές.

Στα πλαίσια της συμφωνίας το Δημαρχιακό αξίωμα θα ασκείται εκ περιτροπής ανά διετία.

Στην εξέλιξη αυτή αντέδρασε έντονα το «αριστερό ρεύμα» της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ Νάξου το οποίο δημοσιοποίησε και κατήγγειλε το ενδεχόμενο συνεργασίας του ΠΑΣΟΚ «με την επάρατη δεξιά» όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους.

Κάντε κλικ στην εικόνα για περισσότερες πληροφορίες.

Συνέχεια...

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

Θα νοιώσουν μέρος από τη δικαίωση που τους αναλογεί οι σμυριδεργάτες…


ΚΟΙΝΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ:

ΑΠΕΡΑΘΙΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ,
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΟΡΩΝΙΔΙΑΤΩΝ,
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΕΡΑΜΩΤΗΣ
ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΣΩΤΩΝ-ΣΚΑΔΙΩΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ‘‘ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΕΞΟΡΥΞΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΜΥΡΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΝΑΞΟ’’

Επιμέλεια εισήγησης: Ιάκωβος Β. Γιακουμής , Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ

Η Ναξία Σμύρις (σμυρίγλι κατά το τοπικό ιδίωμα) εξορύσσεται από τα σπλάχνα του βουνού Αμμόμαξη (βρίσκεται ανάμεσα στα χωριά Απεράθου και Κόρωνος της ορεινής Νάξου) από το 1825, έχοντας προσφέρει σημαντικά οφέλη στην εθνική οικονομία.

Σημειώνεται ότι, το 1926 η συνολική πρόσοδος της Ελλάδας από την εξαγωγή Σμύριδος ήταν 1.000.000 χρυσές δρχ. ετησίως (έναντι 500.000 χρυσών δρχ. από όλα τα άλλα ιδιωτικά και δημόσια μεταλλεία).

Η σμύριδα ετίθετο υπέγγυα στον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο (Δ.Ο.Ε.) για τα χρέη του Ελληνικού Δημοσίου από το 1850 έως το 1950.


Στην περίοδο της ακμής της εξόρυξης της Σμύριδας ο αείμνηστος Τρικούπης είχε προφητέψει από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων:
«Αν οκνήσωμεν να παρατήσομεν τας παλαιάς τύρβους και μη αποδυθώμεν εις τον αγώνα υπέρ της ημετέρας σμύριδος, ον προκαλεί ο προς αυτήν γοργώς αναπτυσσόμενος συναγωνισμός, κινδυνεύομεν να ίδωμεν προσεχώς το χόρτον φυόμενον επί των ορυχείων της Νάξου».


Δυστυχώς όμως το κράτος όντως «ώκνησε» και εγκατέλειψε την Σμύριδα που τόσα προσέφερε στην Εθνική Οικονομία, καθώς αποτελούσε μία σίγουρη πλουτοπαραγωγική πηγή σε μία περίοδο που οι διαδοχικοί πόλεμοι απαιτούσαν μεγάλες οικονομικές θυσίες από τον λαό.

Σήμερα, η κοινή αυτή εισήγηση των Συλλόγων που προέρχονται από τα σμυριδοχώρια της Νάξου (Απεράθου, Κόρωνος, Κεραμωτή, Σκαδό και Μέση) φιλοδοξεί να είναι το πρώτο βήμα αποκατάστασης αυτής της αδικίας έναντι των Σμυριδεργατών (που ξόδεψαν την ζωή τους στην εξόρυξη της Σμύριδας κάτω από απάνθρωπες συνθήκες) και της Ορεινής Νάξου, οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της οποίας χρησιμοποιήθηκαν χωρίς να γίνουν οι αναγκαίες επενδύσεις στον τόπο και στην συνέχεια εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους.


Τελικός στόχος των τεσσάρων Συλλόγων είναι να ενταχθεί ο «ιστορικός τόπος και διατηρητέο μνημείο» (ΦΕΚ869Β/88) του Εναερίου και των Σμυριδορυχείων υπό την αιγίδα της UNESCO (ως διατηρητέο μνημείο του σύγχρονου ευρωπαϊκού βιομηχανικού πολιτισμού).

Για την επίτευξη του τελικού στόχου απαιτούνται να γίνουν πολλά, μπορούμε όμως να ξεκινήσουμε με μικρά βήματα που θα αναδείξουν το Προβιομηχανικό Πάρκο Εξόρυξης και Μεταφοράς Σμύριδας στην Μουτσούνα και την Στραβολαγκάδα Κορώνου και θα το καταστήσουν επισκέψιμο σε τουρίστες, φοιτητές, ερευνητές και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα.


Τα πρώτα βήματα πρέπει να είναι:

1. Αποφόρτιση των 12 στρεμμάτων της Αποθήκης (που περιλαμβάνει τον τερματικό σταθμό και το Μηχανοστάσιο του Εναερίου) στην Μουτσούνα από τους σωρούς της Σμύριδας (μέσω της μεταφοράς τους στο Καμπί) με ταυτόχρονη περίφραξη του χώρου και ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων.

2. Ολοκλήρωση των έργων στην Σαραντάρα, με ταυτόχρονη επισκευή όλων των ζημιών που έχουν προκληθεί, ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεων και ολοκλήρωση του προβιομηχανικού πάρκου της Στραβολαγκάδας και ανάδειξη των εγκαταστάσεων φόρτωσης στον Λυώνα.

3. Διαμόρφωση μίας επισκέψιμης στοάς σε κάθε πλευρά του βουνού Αμμόμαξη (μία από την πλευρά της Κορώνου και μία από την πλευρά της Απειράνθου)

4. Επικαιροποίηση και συμπλήρωση των μελετών του ΙΓΜΕ και του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου για την ανάδειξη και τουριστική αξιοποίηση των Σμυριδορυχείων και του Εναερίου.

5. Ένταξη του έργου της Ανάδειξης του Προβιομηχανικού Πάρκου Σμύριδας της Μουτσούνας στο ΕΣΠΑ και ολοκλήρωση των αντιστοίχων έργων στην Στραβολαγκάδα Κορώνου.

6. Αξιοποίηση του αρχειακού υλικού της Διεύθυνσης της Μουτσούνας, των Σμυριδεργατικών Σωματείων και της Επιθεώρησης Μεταλλείων Νοτίου Ελλάδας (υλικό που αφορά την Σμύριδα)

Τα Δ.Σ. του Απεραθίτικου Συλλόγου, του Συλλόγου Κορωνιδιατών, του Συλλόγου Κεραμωτής και του Συλλόγου Σκαδιωτών-Μεσωτών

Συνέχεια...

Επιδότηση για εκτροφή σαλιγκαριών....


Επιχορήγηση μέχρι και 40% μπορούν να έχουν οι υποψήφιοι επενδυτές που θέλουν να κάνουν εκτροφείο Σαλιγκαριού .
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συντάξουν μελέτη, και να υποβάλλουν τον φάκελο στην έδρα της Περιφέρειας της περιοχής.

Συνέχεια...

Κυριακή 29 Μαρτίου 2009

Διεθνής οικονομική κρίση και το… μπαρ της Χάιδως


Η Χάιντι είναι ιδιοκτήτρια ενός μπαρ στο Βερολίνο. Προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της, αποφασίζει να επιτρέψει στους πιστούς της πελάτες - οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι άνεργοι αλκοολικοί - να πίνουν όσο θέλουν τώρα και να πληρώνουν αργότερα. Όποτε έχουν και όπως μπορούν. Η ίδια καταγράφει λεπτομερώς όλα τα ποτά που καταναλώνονται σε λογιστικά βιβλία και έτσι, με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά, χορηγεί δάνεια στους πελάτες της.
Μαθαίνεται πολύ γρήγορα αυτό το «σύστημα της Χάιντ» (που, στα ελληνικά, θα τη λέγαμε Χάιδω!), και πολύς κόσμος αρχίζει να πλημμυρίζει το ωραίο της μπαράκι. Εκμεταλλευόμενη την ελευθερία που νιώθουν οι πελάτες, τώρα που εκείνη τους απάλλαξε από το βάρος της άμεσης πληρωμής, η Χάιντι αυξάνει τις τιμές του κρασιού και της μπύρας, που είναι τα ποτά που καταναλώνονται περισσότερο. Ο όγκος των πωλήσεών της, βεβαίως, αυξάνεται θεαματικά.

Ένας νέος και δυναμικός σύμβουλος πελατών σε μια τοπική τράπεζα, αναγνωρίζει ως μελλοντικά πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης το ποσό που θα προκύψει από την αποπληρωμή της πίστωσης που παίρνουν οι πελάτες και αυξάνει το δανειοληπτικό όριο της Χάιντι. Δεν έχει, ο τραπεζικός σύμβουλος, κανέναν λόγο ανησυχίας, καθ' ότι υπάρχουν ως εγγύηση τα ίδια τα χρέη των αλκοολικών. Στα κεντρικά γραφεία της τράπεζας, ειδικοί τραπεζικοί μετατρέπουν αυτό το περιουσιακό στοιχείο σε τραπεζικά προϊόντα με τις ονομασίες «Πιοτ-ομόλογα», «Αλκ-ομόλογα» και «Εμετ-ομόλογα». Αυτά τα προϊόντα εμπορεύονται κατόπιν στις παγκόσμιες αγορές. Κανείς δεν ξέρει πραγματικά τι σημαίνουν αυτές οι... περίεργες ονομασίες των ομολόγων και πώς αυτά είναι εγγυημένα. Ομως, καθώς οι τιμές τους αυξάνονται διαρκώς, μεγαλώνει η ζήτησή τους και γίνονται μπεστ-σέλερ τραπεζικά προϊόντα.
Μια μέρα, παρ' όλο που οι τιμές συνεχώς ανεβαίνουν, ένα στέλεχος της τράπεζας, με ειδικότητα σε θέματα «μάνατζμεντ ρίσκου», αποφασίζει και η απόφασή του γίνεται δεκτή, ότι ήρθε καιρός, σιγά-σιγά, η τράπεζα να αρχίσει να απαιτεί την αποπληρωμή των χρεών που συσσωρεύτηκαν από τους πότες στο μπαρ της Χάιντι. Ομως, οι αλκοολικοί άνεργοι αδυνατούν, βεβαίως, να αποπληρώσουν τα δάνειά τους, αφού είναι άνεργοι οι άνθρωποι, κάτι που δεν έκρυψαν ποτέ, ούτε από τη Χάιντι, ούτε από τους τραπεζίτες. Ταυτόχρονα και ως συνέπεια αυτού, η Χάιντι δεν μπορεί να είναι συνεπής προς τις δανειοληπτικές της υποχρεώσεις και κηρύττει χρεωκοπία. ΤΟ «Ποτ-ομόλογο» και το «Αλκ-ομόλογο» χάνουν το 95% της αξίας τους. Το «Εμετ-ομόλογο» πάει λίγο καλύτερα και πέφτει μόνον κατά 80%. Οι προμηθευτές του μπαρ της Χάιντι είχαν δώσει στην πελάτισσά τους, τον καιρό που όλα ήταν καλά κι ωραία, πολύ ελαστικούς όρους για την αποπληρωμή των χρεών της προς αυτούς, αλλά έχοντας επενδύσει και οι ίδιοι σε αυτά τα τραπεζικά ομόλογα, είναι τώρα μπροστά σε μια νέα, διαφορετική κατάσταση. Ο προμηθευτής των κρασιών χρεωκοπεί, και εκείνος που της πουλούσε μπύρες εξαγοράζεται από έναν ανταγωνιστή του. Η τράπεζα, έπειτα από μαραθώνιες και δραματικές διαβουλεύσεις όλων των πολιτικών κομμάτων, σώζεται με γενναία χρηματική ένεση από το κράτος, το οποίο αποφασίζει να βρει τους πόρους αυτούς από έναν καινούριο φόρο, που θα βαραίνει μόνον εκείνους που δεν καταναλώνουν αλκοόλ.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, μια εξήγηση που μπορούμε όλοι να καταλάβουμε...
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=16317172

Συνέχεια...

Σία κι αράξαμε…


Τις απαιτήσεις του αύριο
Έπρεπε να τις είχαμε δει από προχθές

Να τις είχαμε δρομολογήσει χθες
Και να τις υλοποιούμε σήμερα…

Όσο η Τοπική Αυτοδιοίκηση παραμένει,
ή παραμελημένο αποπαίδι,
ή προέκταση της κεντρικής εξουσίας,
όσο οι τοπικοί παράγοντες λειτουργούν με γνώμονα

το κομματικό ή το προσωπικό τους συμφέρον,

τόσο ο τόπος τον οποίο υποτίθεται υπηρετούν θα παραμένει απλός θεατής στο θέατρο των εξελίξεων.
Και είναι δεδομένο ότι ο “από μηχανής θεός” δεν μπορεί πλέον να βάλει το χέρι του, με αποτέλεσμα η πλοκή του έργου που στο μεταξύ έχει εξελιχθεί σε διαπλοκή να καταλήξει είτε σε τραγωδία είτε σε φαρσοκωμωδία…

Διαβάζουμε στην εβδομαδιαία εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ της Νάξου» (αρ. φ. 4) “…. την ίδια ώρα η συναίνεση ήταν το επίτευγμα και η κατάκτηση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου…. Η ανάγκη να γίνει το υπάρχον λιμάνι πιο λειτουργικό και ασφαλές, ήταν η κοινή συνιστώσα…”
Αν η αποδοχή του αυτονόητου λέγεται συναίνεση, τότε και οι λέξεις και η πολιτική έχασαν το νόημά τους…


Κρατούμενο 1.

Σε πολύ λίγο καιρό και σύμφωνα μα το Νέο Καποδίστρια, η Νάξος θα αποτελέσει ενιαίο Δήμο. Με βάση αυτό το δεδομένο κάθε σχεδιασμός αφορά τους κατοίκους ΟΛΟΥ του νησιού και όχι μόνο τους καταστηματάρχες της παραλίας που επιθυμία τους είναι οι επισκέπτες να … σκοντάφτουν στις καρέκλες τους…
Γιατί ο Δήμος Δρυμαλίας, είναι έξω από κάθε σχεδιασμό και προγραμματισμό;

Κρατούμενο 2.

Ακούμε για βελτίωση του υπάρχοντος λιμανιού, για μεγάλο εμπορικό λιμάνι, για κομβικό λιμάνι….
Για χωροταξικό σχεδιασμό ΔΕΝ ακούμε.
Και ο χωροταξικός σχεδιασμός του νησιού, προηγείται από τη λήψη κάθε απόφασης.

Κρατούμενο 3.

Ο Δήμος Νάξου τελεί υπό πολιτική ομηρία!
Ξυπνούν με την απόφαση του ΣτΕ να αιωρείται πάνω από το κεφάλι τους ως Δαμόκλειος σπάθη.
Κολυμπούν λοιπόν αναγκαστικά στα ρηχά και με … μπρατσάκια.

Όμως, μη φανταστείτε ότι ο Δήμος Νάξου είναι δέσμιος των λεγόμενων ΤΡΙΑΝΤΑΤΡΙΩΝ.

Είναι δέσμιος των επιλογών του.
Με απλά λόγια πληρώνει την χωρίς όραμα και προοπτική μικροπολιτική του.


Επίλογος

Πιστεύουμε ότι τις πραγματικές ανάγκες του νησιού,
την προοπτική ανάδειξης και ανάπτυξής του,
δεν μπορούμε να τις φτάσουμε με τις μηχανές
– διάβαζε μυαλά -
του «Δέσποινα», του «Μυρτιδιώτισσα», άντε και του … «Σκοπελίτη».

Ρίξτε μια ματιά και ΕΔΩ

Συνέχεια...