Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010
"Καταραμένε" Έλληνα ...
Ο Φρήντριχ Σίλλερ γεννήθηκε στη Βυτεμβέργη το 1759. Υπήρξε ο πρώτος μεγάλος εκπρόσωπος του ρομαντικού κινήματος.
Με τον Γκαίτε αποτελούσαν τους δύο αντίθετους αλλά συμπληρωματικούς πόλους όχι μόνο στη βιογραφία αλλά και στο έργο και, προπαντός, στις αντιλήψεις τους για την ποίηση και την τέχνη.
Blog: ευχαριστούμε πολύ την αναγνώστριά μας που μας έστειλε τον υπέροχο « Ύμνο στον Έλληνα» του Σίλλερ.
Συνειρμικά όμως προσπαθούμε να φανταστούμε τον «Ύμνο στον Νεοέλληνα», της Μέρκελ και της Bild…
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
Εσύ νομίζεις οτι ο νεοέλληνας είναι ο παλιός Έλληνας; Επίσης δεν πρέπει να βάζετε στην ίδια θέση όλους τους ανθρώπους σε μια χώρα. Είναι πολύ επικ'ίνδυνο αυτό, όπως και η προσπάθειά σας να το παίξετε Focus από την ανάποδη. Οι Γερμανοί είναι έτη φωτός μπροστά από μας. Δε ξέρω τι έγραφε τότε ο Σίλερ αλλά αυττά τα εισαγωγικά στο "καταραμένε" διαβάζονται από πολλές πλευρές. Μήπως μας ειρωνευόταν ο τύπος;
Η φαντασία τους δημιούργησε και αναγνώστρια και τους έστειλε και ποίημα.
Μόνοι τους τα βάζουνε αλλά θένε να το παίξουνε ότι τους διαβάζουνε πολλοί.
Έχουμε ήδη εκδικηθεί τους Γερμανούς
Της Άννας Δαμιανίδη
ΝΕΑ, 5 Μαρτίου 2010
Τη Γερμανία την έχουμε εκδικηθεί από καιρό, μάλλον τις χώρες που την εποχή που είχαν έναν Μπετόβεν, κι όχι μόνο έναν εδώ που τα λέμε, ήθελαν επιπλέον να συνδράμουν τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα ενός λαού που οραματιζόταν ελεύθερο κράτος στον νότο της Ευρώπης. Δεν ήταν τότε η Γερμανία ενιαία και δυνατή όπως τώρα, υπήρχαν μικρότερα και μεγαλύτερα γερμανικά κράτη, όπως η Βαυαρία, με βασιλιά τον Λουδοβίκο, υποστηρικτή της επανάστασης εκείνης λόγω ανεξέλεγκτου ρομαντισμού πιθανότατα.
Θέλοντας να χτίσει κάτι, όπως όλοι οι ηγεμόνες που σκέφτονται την υστεροφημία μεταξύ των μελλοντικών περιπατητών, ονειρεύτηκε μια πόλη νεοκλασική, γεμάτη κολόνες, αετώματα, τρίγλυφα και μετώπες. Κάτι απλό και επιβλητικό, που θα ρουφούσε αγνότητα από την πηγή, την αρχαία Ελλάδα φυσικά, κατά προτίμηση την αρχαία Αθήνα. Της μόδας ήταν τότε μπαρόκ και ροκοκό κτίρια, οπότε το νεοκλασικό ήταν πρόταση λιτότητας. Ο Λουδοβίκος επηρέασε όσο μπορούσε το Μόναχο να γίνει νεοκλασικό, αλλά σίγουρα έμεινε άυπνος όταν ο Λεοπόλδος της Σαξονίας αρνήθηκε τον θρόνο της Ελλάδας. Η επόμενη επιλογή ήταν ο γιος του, ο Όθων. Πατέρας και γιος έβαλαν τα δυνατά τους να επιλεγεί πρωτεύουσα η Αθήνα, το καλύτερο μέρος για να χτιστεί μια νεοκλασική πόλη. Τα σχέδια τα έκανε ο σπουδασμένος στο Βερολίνο Σταμάτης Κλεάνθης με τον φίλο του Εδουάρδο Σάουμπερτ, και ο επίσημος αρχιτέκτονας των βαυαρικών ανακτόρων Κλέντσε τα προσάρμοσε λίγο στην πεζή πραγματικότητα.
Ο Φρίντριχ φον Γκέρτνερ σχεδίασε τα Ανάκτορα, νυν Βουλή, και αργότερα ο Τσίλερ βοηθώντας τον Χάνσεν να τελειώσει την Ακαδημία έδωσε την τελική φυσιογνωμία στην ονειρεμένη εκείνη νεοκλασική πόλη.
Τη συνέχεια την ξέρετε. Ε, και μη μου πείτε ότι δεν τους έχουμε ήδη εκδικηθεί όλους εκείνους τους διεστραμμένους Γερμανούς, γκρεμίζοντας συστηματικά τη νεοκλασική Αθήνα!
ΕΣΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ Η ΒΛΑΚΑΣ ΕΙΣΑΙ Η ΔΕΞΙΟΣ ΓΙΑΥΤΟ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΙΠΟΤΑ.
ενω αυτος του 2ου σχολιου ειναι πανεξυπνος!χαχαχαχαχαχα.
Δημοσίευση σχολίου