Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009
Ας ξεμπερδεύουμε με τις ψευδαισθήσεις
Οι μαθητικές παρελάσεις είναι κατάλοιπο άλλων εποχών (περίοδος δικτατορίας του Μεταξά, 1936-41) και η Ελλάδα είναι σήμερα η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που οργανώνει μαθητικές παρελάσεις στρατιωτικής έμπνευσης.
Το «ΟΧΙ» δεν ειπώθηκε άπαξ... είναι ευκαιρία να ξανακουστεί και για την παρωδία των παρελάσεων και για πολλά άλλα πατροπαράδοτα κατάλοιπα..
Υπάρχουν άλλοι αποτελεσματικοί τρόποι για να καλλιεργηθεί η ιστορική μνήμη και να βοηθηθούν οι μαθητές να εμβαθύνουν στην ανάλυση και στο νόημα των ιστορικών γεγονότων.
Το μήνυμα της ελευθερίας και της ειρήνης δεν περνά από τους δρόμους του φολκλόρ και του μιλιταρισμού…
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
15 σχόλια:
Αν κάποιος επιχειρήσει σήμερα να προσδιορίσει με βεβαιότητα από πότε άρχισαν οι μαθητικές παρελάσεις, θα δυσκολευτεί να εντοπίσει την ακριβή ημερομηνία.
Οπως θα δυσκολευτεί να προσεγγίσει τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν την Πολιτεία να θεσμοθετήσει την ομοιόμορφη και σε σχηματισμούς παρέλαση των μαθητών σε δημόσιο χώρο.
Πολλοί, πολέμιοι των παρελάσεων, ισχυρίζονται ότι πρόκειται για ένα κατάλοιπο της εποχής Μεταξά. Ωστόσο καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έχει επιλέξει την κατάργηση των παρελάσεων, κάτι που έγινε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι η πρώτη παρέλαση έγινε στο όνομα της Δημοκρατίας την 25η Μαρτίου του 1924.
Η συνέχεια όμως δεν είναι η ανάλογη. Το 1932 οι μαθητές παρελαύνουν με τη συμμετοχή οργανώσεων της νεολαίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1936, και επίσημα πλέον, συγκροτείται η πρώτη μαθητική παρέλαση ενώπιον του τότε βασιλιά και του Ιωάννη Μεταξά.
Το 1938 (ν.4471) οι μαθητικές παρελάσεις νομιμοποιούνται στο πλαίσιο του κανονισμού στρατιωτικής προπαίδευσης, ο οποίος αποστέλλεται σε όλα τα σχολεία. Στον κανονισμό προβλέπεται οι μαθητές να ασκούνται στους απόλυτους σχηματισμούς. Στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου του 1941 χιλιάδες νέοι παρελαύνουν και ο βασιλιάς Γεώργιος εξέδωσε ημερήσια διαταγή με την οποία συγχαίρει τους νέους οι οποίοι αναπλήρωσαν τους στρατιώτες οι οποίοι πολεμούν στο μέτωπο. Από τότε χρονολογείται και η σύνδεση της μαθητικής με τη στρατιωτική παρέλαση.
Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή: Την περίοδο της επταετίας και μέχρι τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης δεν αρκούσε μόνο η συμμετοχή των μαθητών στην παρέλαση αλλά και η προσεγμένη εμφάνιση (κοντά μαλλιά, μακριές φούστες και πάντα σε μπλε - άσπρο).
Στην πορεία και μέχρι τις μέρες μας παρατηρείται μια κάποια χαλάρωση ως προς την εμφάνιση των μαθητών, ένα φαινόμενο το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τον ισχύοντα κανονισμό παρελάσεων του υπουργείου Παιδείας στον οποίο αναφέρεται: «Τα σχολεία ιδιωτικής και δημόσιας εκπαίδευσης συμμετέχουν υποχρεωτικά στις παρελάσεις με το σύμβολο του ελληνικού έθνους. Τα τμήματα των σχολείων κατά την παρέλαση θα παρουσιάζουν ένα ομοιόμορφο σύνολο και η εμφάνιση θα είναι αυτή που θα αρμόζει σε μαθητές και μαθήτριες». Δεν καθορίζεται ωστόσο τι αρμόζει σε μαθητές… Σκοπός της παρέλασης, όπως αναφέρεται, είναι «η ανάμνηση γεγονότων και η τιμή σε πρόσωπα και γεγονότα μιας ορισμένης περιόδου». Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι οι νέοι στην Ελλάδα εμπιστεύονται ορισμένους θεσμούς οι οποίοι υπεραμύνονται των παρελάσεων (Στρατός, Αστυνομία, Εκκλησία) σε ποσοστά που αγγίζουν το 70%. Αλλες έρευνες όμως δείχνουν ότι πολλοί μαθητές δεν γνωρίζουν τι ακριβώς τιμούν κατά την παρέλαση. Πρόσφατη έρευνα των φοιτητών του τμήματος Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου που έγινε σε λύκεια των Αθηνών έδειξε ότι οι μαθητές δεν θέλουν να παρελαύνουν.
Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΤΑΞΑΣ
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΆΝΕ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ
ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΤΟ ΟΧΙ ΤΟ ΕΙΠΕ Ο ΜΕΤΑΞΑΣ
Αυτό το βρήκα σήμερα στο μπλογκ του ΝΑΞΙΟΥ.
Ενοχλήθηκα πολύ.
Σας το αναφέρω αν και είμαι σίγουρος ότι το έχετε δει, και αν θυμάμαι καλά τον έχετε προσφωνήσει πριν αρκετό καιρό, «φίλο ΝΑΞΙΟ»
Κύριοι διαχειριστές έχετε και τέτοιους φίλους;
Είναι κακές φιλίες, εκτός όπως θέλω να πιστεύω, ήταν σχήμα λόγου..
Συμφωνώ με τον Sirio στην άποψή του για τις παρελάσεις. Διαφωνώ όμως με την ευκολία που μιλάει για "άλλους τρόπους να καλλιεργηθεί η ιστορική μνήμη και να βοηθηθούν οι μαθητές να εμβαθύνουν στην ανάλυση και στο νόημα των ιστορικών γεγονότων". Ποιοι είναι οι τρόποι αυτοί; Κανείς δεν τους λέει. Κανείς δεν τους έχει σκεφτεί διεξοδικά. Απλά όλοι ελπίζουμε ότι κάποιος τρόπος θα υπάρχει που είναι καλύτερος από τις παρελάσεις (εξάλλου όπως γράφτηκε και παραπάνω, ακόμα και αυτές έχουν εκφυλιστεί). Πράγματι και εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν άλλοι τρόποι. Δεν πιστεύω όμως ότι θα είναι ή θα παραμείνουν κατ' ανάγκη καλύτεροι από την παρέλαση. Και αυτό διότι για να έχουν αποτέλεσμα και αντίκρυσμα στις ανθρώπινες μάζες θα πρέπει να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί σε κανόνες μάρκετινγκ, κάποιοι εκφυλισμοί στις τάσεις τις εποχής, κάποια (έστω μικρή διαστρεύλωση) στην ουσία του πράγματος. Αλλιώς οποιαδήποτε εναλλακτική προσπάθεια θα καταλήξει σαν τον ουσιαστικό μεν, αλλά ξύλινο και φαινομενικά αναχρονιστικό λόγο του ΚΚΕ. Θα καταλήξει σε μία αποδοχή του7%. Καλώς ή κακώς οι μάζες ήταν είναι και θα είναι ΠΑΝΤΑ ηλίθιες. Σίγουρα η παιδεία αμβλύνει αυτή τη μιζέρια του ανθρώπινου είδους, αλλά μέχρι ποιο σημείο; Βλέπετε και οι Ολλανδοί που είναι χρόνια μπροστά σε αυτό, κάποια στιγμή συνειδητοποίησαν ότι ελάχιστοι ήξεραν ολόκληρο τον Εθνικό Ύμνο της χώρας τους. Και έτσι άρχισαν να τον τυπώνουν στα κουτάκια μπύρας...
Συμφωνώ απόλυτα να καταργήσουμε τις παρελάσεις. Έτσι και αλλιώς πλέον δεν καταλαβαίνουμε ούτε γιατί τις κάνουμε. Αλλά θα πρέπει να μην καταντήσουμε να μαθαίνουμε τον Εθνικό Ύμνο από τα κουτάκια της μπύρας. Η Ευρώπη δεν είναι απαραιτήτως μπροστά...Ας μην ξεχνάμε τον Κίσινγκερ και τις απόψεις του...
Θα πρότεινα λοιπόν στον Sirio να μην είναι τόσο κατηγορηματικός.
(Καταλαβαίνω βέβαια ότι το πρόβλημα αυτό δε θα λυθεί μέσα από το blog...Αλλά μιας και το αναφέρατε.)
OI PARELASEIS YPHRXAN ANEKATHEN
ΑΚΟΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΜΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΦΟΡΟ ΤΙΜΗΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ
ΜΙΛΑΜΕ ΟΛΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΟΛΕΜΗΣΑΜΕ ΠΟΤΕ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΙΩΣΑΜΕ ΠΟΤΕ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΣ
ΓΙΑ ΡΩΤΗΣΤΕ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ ΣΑΣ ΟΣΟΙ ΖΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΟΛΟ ΑΥΤΟ? ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΔΑΚΡΥΣΟΥΝ...
ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ ΜΑΣ
ΤΟ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ
ΑΣ ΜΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ
ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ...ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ?
ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ ΓΙΑΤΗΝ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!!!!!!!
ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΝ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΡΑΖΕ ΑΝ ΦΟΡΟΥΣΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΡΟΥΧΑ
ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΟΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΑΡΑ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΦΟΡΑΝΕ ΚΑΙ ΑΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ?
ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ?
ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ?
ΤΟ ΟΧΙ ΤΟ ΕΙΠΕ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΞΕΧΝΙΩΜΑΣΤΕ
ΑΠΛΑ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΜΕΤΑΞΑΣ ΗΤΑΝ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟΤΕ, ΤΟ ΜΕΤΕΦΕΡΕ.
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΠΟΛΕΜΗΣΕ
mavrolaimis
Ανώνυμε των 1.39.
Προοδευτικό είναι ό,τι είναι αληθινό είτε μας αρέσει είτε όχι. Είτε συμφωνούμε με αυτόν που το είπε είτε διαφωνούμε. Ο Ιωάννης Μεταξάς ήταν δικτάτωρ. Αρχικά όμως σχημάτισε κυβέρνηση η οποία έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης απ την βουλή της εποχής, και απο το Βενιζελικό κόμμα. Και το ΟΧΙ το έκανε πράξη ο Ελληνικός λαός στα βουνά της Αλβανίας και στην ένδοξη παλλαϊκή Αντίσταση που ακολούθησε. Αλλά στον Ιταλό Πρέσβη το ΟΧΙ το είπε ο Ιωάννης Μεταξάς. Κι αυτό δεν αλλάζει. Και το είπε μόνος του, εκτός αν κανείς πιστεύει πως πρόλαβε να τηλεφωνήσει σε όλους τους Έλληνες κάνοντας δημοσκόπηση μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα.
W
ΥΓ: Εσύ δεν έχεις φίλους αντίθετης ιδεολογίας; Επιλέγεις τις παρέες σου με κομματικά-ιδεολογικά κριτήρια; Καιρός να πεις κι εσύ το δικό σου ΟΧΙ στον αντιδραστικό (μαύρο, κόκκινο, δεν έχει σημασία) που κρύβεις μέσα σου.
Σε ειδική, δίωρη εκπομπή του 9,84 που θα μεταδοθεί ανήμερα της επετείου στις 8π.μ., δίνεται μια πλήρης εικόνα των ιστορικών γεγονότων εκείνης της εποχής μέσα από σπάνια ηχητικά ντοκουμέντα.
Ανάμεσά τους το πρώτο πολεμικό ανακοινωθέν από τον ραδιοφωνικό εκφωνητή του Ράδιο Αθήνα Κώστα Σταυρόπουλο και ηχητικό ντοκουμέντο με τον Οδυσσέα Ελύτη να μιλάει για τη δική του εμπειρία ως ανθυπολοχαγός στην Αλβανία και για το «Αξιον Εστί».
Την προσωπική τους εμπειρία καταθέτουν και οι Νικηφόρος Βρεττάκος και Μανώλης Γλέζος ενώ ακούγονται αποσπάσματα από τις διηγήσεις του Γιώργου Οικονομίδη για το πώς έγραψε το τραγούδι «Κορόιδο Μουσολίνι», από το σκετς «ο Ρωμιός» με τους Χρήστο Ευθυμίου και Νάσο Κεδράκα, μια παρλάτα με τον Μίμη Τραϊφόρο και την Αλίκη Βέμπο και άλλα αποσπάσματα από τις επιθεωρήσεις της εποχής. Την εκπομπή συμπληρώνουν τα κλασικά τραγούδια που γράφτηκαν για τον πόλεμο του 40.
Ο Ι.Μεταξάς υπήρξε αρχικά υπασπιστής του Ε.Βενιζέλου. Προέβλεψε την μικρασιατική καταστροφή. Ήταν, ας μην το ξεχνάμε, ένας σκληρός δικτάτορας. Ως Πρωθυπουργός όμως αποπολιτικοποίησε τις ένοπλες δυνάμεις, ολοκλήρωσε τον αστικό κώδικα, ίδρυσε το ΙΚΑ, εισήγαγε σημαντική εργατική νομοθεσία, ανέπτυξε την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ίδρυσε την Λυρική Σκηνή και τον Ραδιοφωνικό Σταθμό, και έγινε ο πρώτος δημοτικιστής πρωθυπουργός αναθέτοντας την σύνταξη της γραμματικής της δημοτικής γλώσσας στον Τριανταφυλλίδη. Η πρωθυπουργία του (1936-1941) ονομάστηκε από τον Π.Γ.Βατικιώτη "Φιλολαϊκή Απολυταρχία".
W.
ΦΙΛΕ W
ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΩ ΟΤΙ ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ
ΚΑΙ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΩ ΟΤΙ ΟΙ ΨΗΦΟΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ
ΔΕΝ ΕΘΙΞΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΞΑ
ΑΝ ΔΙΑΒΑΖΕΣ ΚΑΛΑ
(ΠΡΙΝ ΑΠΑΝΤΟΥΣΕΣ ΒΙΑΣΤΙΚΑ)
ΕΙΠΑ ΟΤΙ Ο ΜΕΤΑΞΑΣ ΗΤΑΝ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΕΦΕΡΕ
ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΣ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΟΥ
ΟΛΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΗΓΕ ΜΕ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΑ ΧΕΙΛΗ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΕΙ
ΔΕΝ ΑΚΥΡΩΝΩ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΕΓΩ ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΑ
ΑΛΛΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΝ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ
ΕΙΤΕ ΝΑΙ ΕΛΕΓΕ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΟΛΕΜΟΥΣΕ
ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΕΓΩ ΔΕΝ ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
ΑΠΛΑ ΕΙΠΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ
ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΚΛΑΙΕΙ ΚΑΘΕ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΓΥΡΝΟΥΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΝΑ ΣΥΓΚΙΝΕΙΤΑΙ ΟΣΟ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΠΑΙΔΙΑ
mavrolaimis
Φίλε mavrolaimi
Σε ευχαριστώ για την κόσμια απάντησή σου. Δεν διαφώνησα μαζί σου σε κανένα σημείο. Μήπως εσύ βιάστηκες να απαντήσεις;
Όπως θα είδες ξεκινώ την ανάρτησή μου απευθυνόμενος στον ανώνυμο των 1.39. Εκτός αν εσύ είσαι ο αυτός.
Γενικά πάντως νομίζω πως συμφωνούμε, τις απόψεις σου περί παρελάσεων κλπ. προσυπογράφω.
W
ΟΧΙ, με το ζόρι. Επέτειος και εορταστικές εκδηλώσεις για την 28ηΟκτωβρίου. Είναι αργία, είναι εθνική επέτειος, είναι όλα και τίποτα, είναι ό,τι θέλει ο καθένας… Το ΑΝ και το ΠΩΣ θα έπρεπε να τιμάμε κάποιες σημαντικές στιγμές της ιστορίας μας είναι ένα μεγάλο ερώτημα. Όποιος έχει την απάντηση, ας μας την πει.
Για τις μαθητικές παρελάσεις
Αν ανανεώνονταν οι τρόποι διδασκαλίας, θα είχαν βρεθεί και εναλλακτικές λύσεις για τη γιορτή ιστορικών γεγονότων, έτσι ώστε και η ΜΝΗΜΗ και η ΓΝΩΣΗ να ικανοποιούνται. Γιατί σήμερα οι σχολικές παρελάσεις είναι ένα είδος πασαρέλας(με τα θήλεα των μεγάλων τάξεων να ανάβουν φωτιές) και πολλοί μαθητές και μαθήτριες να αγνοούν στοιχειώδη ιστορικά γεγονότα.
Πώς θα μπορούσε να γιορτάζονται αυτές οι επέτειοι:
-με την πραγματοποίηση ερευνών από ομάδες μαθητών, με τη βοήθεια του διαδικτύου, για τη συγκέντρωση και παρουσίαση στοιχείων της ιστορικής εποχής. ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΒΑΡΕΤΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ.
-με ζωγραφική παράσταση γεγονότων και προσώπων από μαθητές που έχουν ταλέντο και ενδιαφέρον.
-με τη συγγραφή κάποιου θεατρικού μονόπρακτου, που θα σκηνοθετούσαν, θα σκηνογραφούσαν και θα ερμήνευαν οι ίδιοι.
Αυτές είναι ενδεικτικά κάποιες ιδέες, που συνδυάζουν τη χαρά της δημιουργίας με την ενημέρωση για την ιστορία με τρόπο ζωντανό.
ΦΙΛΕ W
ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΣ
mavrolaimis
Φίλε mavrolaimi
Και το φίλε δεν είναι σχήμα λόγου, το εννοώ. Έστω κι αν δεν σε γνωρίζω.
Νομίζω πως γενικά συμφωνούμε.
Δεν υπάρχει λόγος να ζητάς συγγνώμην.
Να είσαι, να είμαστε καλά, και να βρισκόμαστε στις λεωφόρους της μπλογκάσφαιρας. Καλή αντάμωση.
W
Ο ΜΕΤΑΞΑΣ ΗΤΑΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΙΠΕ "ΟΧΙ". Ο ΣΙΜΗΤΗΣ ΗΤΑΝ ΠΡΟΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΓΛΥΨΕ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΡΟΜΠΑ ΓΙΝΑΜΕ ΣΤΑ ΙΜΙΑ. ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙ "ΟΧΙ"?
Ι.ΜΕΤΑΞΑΣ (ΟΧΙ στους Ιταλούς), Κ.ΣΗΜΙΤΗΣ (ΙΜΙΑ, ΟΤΣΑΛΑΝ) , Τ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ)
"Όσοι το χάλκεον χέρι
βαρύ του φόβου αισθάνονται,
ζυγόν δουλείας ας έχωσι·
θέλει αρετήν και τόλμην
η ελευθερία."
Α.ΚΑΛΒΟΣ
Δημοσίευση σχολίου