Η οικονομία της Νάξου βασίζεται κυρίως στις αγροτοκτηνοτροφικές υποδομές του νησιού και στον τουρισμό. Επομένως, πρωταρχικής σημασίας για την οικονομική επιβίωση και ανάπτυξη του νησιού είναι η απρόσκοπτη, συχνή και ποιοτική λειτουργία των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Λόγω της μη ύπαρξης διεθνούς αεροδρομίου, η Νάξος μπορεί να συνδεθεί αεροπορικά μόνο με την Αθήνα και με μικρά αεροσκάφη. Άρα, η ακτοπλοΐα αναλαμβάνει το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μεταφορικό έργο τόσο εμπορευμάτων όσο και επισκεπτών από και προς το νησί μας.
Η σημαντική μείωση των πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας κατά την θερινή περίοδο 2010, επηρεάζει δραματικά και τις γραμμές που εξυπηρετούν την Νάξο και οξύνει τα σημαντικά προβλήματα που παρατηρήθηκαν ήδη από την θερινή περίοδο του 2009 (οπότε και παρατηρήθηκε το φαινόμενο οι επισκέπτες να έχουν κλείσει τις διακοπές τους στο νησί και να μην βρίσκουν εισιτήρια πλοίου να ταξιδέψουν, ενώ για τους ντόπιους μετατράπηκε σε πολιτικό ρουσφέτι η εξεύρεση εισιτηρίου τον Αύγουστο).
Η τουριστική περίοδος ξεκινά με το «κόψιμο» του δρομολογίου που συνδέει την Νάξο με την Σάμο και την Ικαρία, γεγονός που αναγκάζει πολλές προγραμματισμένες σχολικές εκδρομές ανάμεσα στα νησιά αυτά να ακυρωθούν, δημιουργείται πρόβλημα στις αυξημένες εμπορευματικές συναλλαγές μεταξύ των νησιών αυτών, ενώ κάνει αδύνατη την επίσκεψη στην Νάξο τουριστών από την πολύ σημαντική αγορά της Τουρκίας. Η μείωση αυτή έρχεται να προστεθεί στην ισχνή σύνδεση του νησιού με την Μύκονο (το διεθνές αεροδρόμιο της οποίας είναι η μόνο πύλη εισόδου οργανωμένων group τουριστών από το εξωτερικό), την σχεδόν ανύπαρκτη σύνδεση με τις Δυτικές Κυκλάδες και την ανύπαρκτη σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και την Κρήτη. Τα ανωτέρω δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα στον τουρισμό και τις εμπορικές συναλλαγές του νησιού που προστιθέμενα στα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η διεθνής οικονομική κρίση μπορεί να οδηγήσουν σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας.
Λόγω των ανωτέρω, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Ναξιακών Συλλόγων (Ο।ΝΑ.Σ.) ομόφωνα απαιτεί:
1. Την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών γραμμών της Νάξου με περισσότερα πλοία και δρομολόγια, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα έλλειψης εισιτηρίων ιδίως την καλοκαιρινή περίοδο
2. Να γίνει πιο συχνή η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων και ιδιαίτερα με τα νησιά που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια (Μύκονος, Σαντορίνη) και τις Δυτικές Κυκλάδες
3. Να επαναδρομολογηθούν πλοία που να συνδέουν την Νάξο με την Θεσσαλονίκη και την Κρήτη
4. Να συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) νωρίτερα μέσα στο έτος (κατά τον μήνα Αύγουστο) ώστε να προγραμματίζονται τα δρομολόγια της επόμενης σαιζόν πριν τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού (τελούνται τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο), προκειμένου να μπορούν οι tour operators να συμπεριλαμβάνουν την Νάξο στους προορισμούς που προτείνουν στους πελάτες τους.
5. Την επίσπευση όλων των διαδικασιών προκειμένου να δρομολογηθεί άμεσα η βελτίωση των λιμενικών υποδομών του λιμένα Νάξου ώστε να μπορεί να προσφέρει στους χρήστες του ποιοτικότερες υπηρεσίες.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΪΤΟΣ
O Γεν.Γραμματέας
ΘΑΛΗΣ ΣΚΥΛΑΚΗΣ
4 σχόλια:
ΘΥΜΑΣΤΑΙ ΤΟΝ ΣΦΗΝΙΑ ΠΟΥ ΠΗΔΗΞΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΜΠΤΟ ΑΠΟ ΤΥΨΕΙΣ; (αν οι τυψεις δεν τον εσπρωξαν)) ΑΥΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΟΥ ..ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ,ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕΣΩ ΖΟΥΓΚΛΑΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΓΑΖΟΥΝ ΠΡΩΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΧΩΡΑ! ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ ΑΠΛΟ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ ΠΑΤΡΑ - ΑΝΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ 36 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 76 ΕΥΡΩ! ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ; ΕΠΕΙΔΗ ΑΠΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ. ΕΔΩ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ. ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. ταρζανακος
είδες η ΟΝΑΣ ...αναστήθηκε....Λάζαρε δεύρο έξω!!!
ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΥ ΗΛΙΘΙΟΙ
ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΥ ΑΘΩΟΙ
ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΥ .....
ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΡΑΒΙΑ
ΤΟ ΣΑΜΙΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΚΟΙΝΩΣ ΕΙΣΤΕ ΓΙΑ ΠΝΙΞΙΜΟ
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ? ΒΟΥΛΙΑΞΕ... ΜΗΝ ΚΛΑΙΤΕ. ΦΑΝΕΙΤΕ ΑΝΔΡΕΣ ΦΙΛΟΙ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ.
Δημοσίευση σχολίου