Περί αυτομόρφωσης το θέμα των Πανελλαδικών σήμερα!!
Φαίνεται μας κάνει πλάκα το Υπουργείο "Παιδείας".
Σήμερα στήθηκε το θέατρο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ο θεσμικός παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο. Χιλιάδες κουτσουρεμένες εφηβείες, ψυχολογικά προβλήματα, απορρίψεις, συγκρούσεις με γονείς, αποκλεισμός από "καλούς" συμμαθητές, αλλά και βασανισμένοι γονείς που πρέπει να στηρίξουν οικονομικά με κάθε μέσο τα σχέδια ακαδημαικής ανέλιξης που έχουν για τα παιδιά τους, ακόμα και αν είναι εσφαλμένα. Αλλά και καθηγητές και φροντιστές, κακοπληρωμένοι, επισφαλείς, που όσο μεγαλόπνοες παιδαγωγικές ιδέες κι αν έχουν, τρεχουν πίσω από το παρανοικό πρόγραμμα των εξετάσεων, χωρίς να μπορούν να συγχωρήσουν τις ελλειψεις των μαθητών τους, και να συνεισφέρουν αθέλητα ή ηθελημένα στο μεγάλο φιλτράρισμα των κοινωνικών ρόλων.
Όλοι οι παραπάνω άνθρωποι προσήλθαν κατα κάποιο τρόπο στη σημερινή εξέταση. Και τους ζητήθηκε να αναπτύξουν, όχι την αξία της υποχρεωτικής ιεραρχημένης διδασκαλίας, όχι τον συγκεντρωτικό ρόλο που παίζει το κράτος στη δημόσια εκπαίδευση, όχι τον καταστροφικό ρόλο του αποτυχημένου διεθνώς σχολικού θεσμού, όχι τις βλαβερές επιπτώσεις πάνω στην ανάπτυξη και την ευζωία, αλλά τελικά και την ίδια τη μάθηση, που έχει το εκπαιδευτικό σύστημα πάνω στους νέους ανθρώπους, αλλά την αξία της αυτομόρφωσης! Αν αυτό δεν είναι ανέκδοτο τότε τί είναι;
Δυστυχώς δεν είναι ανέκδοτο: είναι μέρος της προπαγάνδας του νεου προσωπικού του υπουργείου "παιδείας". Είναι τυχαίο το ότι η Διαμαντοπούλου μιλούσε πριν λίγο καιρό για μη- φορεο-κεντρική μάθηση; Δηλαδή να μην εξαρτάται η αντίληψή μας για την μάθηση από ποιός φορέας την παρέχει; Να αναγνωριστούν και οι μη τυπικές και άτυπες μορφές μάθησης; Και όλα αυτά τα ωραία λόγια, που απηχούν κάτι από τη σκληρότερη κριτική που δέχτηκε ο σχολικός θεσμός, από το κίνημα της αποσχολειοποίησης αλλά και τη σύγχρονη κοινωνιολογία της εκπαίδευσης.
Δεν είναι τυχαίο ότι χτίζεται αυτή η ρητορική. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναλαμβάνει να κατανείμει τους ανθρώπους ανάλογα με τα πιστοποιητικά τους, απολύτως εξατομικευμένα. Διότι και ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ εκτός του Δημοσίου Πανεπιστημίου θα μπορούν να παρέχουν τέτοια πιστοποιητικά. Και το υπουργείο θέλει να ανοίξει το δρόμο για το παρεμπόριο ελπίδας, ονομάζοντάς το μη-φορεο-κεντρική μάθηση. Την ίδια στιγμή καταργείται από το παράνομο πολιτικό σύστημα η συλλογική σύμβαση εργασίας, δείχνοντας καθαρά το μέλλον του εξατομικευμένου επισφαλή εργαζόμενου. Ήθελα να ήξερα, δεν τον βλέπουν τον εμπαιγμό οι υποψήφιοι; Δεν διακρίνουν το ζοφερό μέλλον πίσω από τις ψευδαισθήσεις κοινωνικής ανέλιξης που δίνει το σχολείο; Επιφυλάσσομαι για εκτενή ανάλυση επί του θέματος.
φοβερη η αυτομορφωση.αφου στο σχολειο κατα γενικη ομολογια δεν μαθαινεις τιποτα,τρεχα και πληρωνε στα φροντηστηρια. Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ. σιγα μην ασχοληθει μαζι σου ο καθηγητης.χεστηκε. εδω βλεπει οτι του κοβουν ενα μισθο που ουτως η αλλως δεν εφτανε ουτε για ζητω.τρεχα αυτομορφωσου. ΜΠΟΥΡΔΕΛΙΣΤΑΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.καποτε φροντηστηριο πηγαιναν οι της 3ης λυκειου,τωρα ξεκινανε τα ιδιαιτερα απο 3η δημοτικου.ογιοκας της υπουργου παιδειας ομως στο ιδιωτικο μπακαλορεα και μαλιστα το ξενογλωσσο. ετσι το δικο μου το παιδι δεν θα μπορεσει να μορφωθει ενω της κυριας υπουργου θα ειναι ο..διαταζω με το μαστερ του.καλα δεν ντρεπεται; τι να πω εγω θα ειχα παραιτηθει απο την συγκεκριμενη θεση τουλαχιστον.τελος παντων εμεις τα γραφουμε κι αυτι στα α@@ιδια τους. ΤΑΡΖΑΝΑΚΟΣ
2 σχόλια:
Περί αυτομόρφωσης το θέμα των Πανελλαδικών σήμερα!!
Φαίνεται μας κάνει πλάκα το Υπουργείο "Παιδείας".
Σήμερα στήθηκε το θέατρο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ο θεσμικός παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο. Χιλιάδες κουτσουρεμένες εφηβείες, ψυχολογικά προβλήματα, απορρίψεις, συγκρούσεις με γονείς, αποκλεισμός από "καλούς" συμμαθητές, αλλά και βασανισμένοι γονείς που πρέπει να στηρίξουν οικονομικά με κάθε μέσο τα σχέδια ακαδημαικής ανέλιξης που έχουν για τα παιδιά τους, ακόμα και αν είναι εσφαλμένα. Αλλά και καθηγητές και φροντιστές, κακοπληρωμένοι, επισφαλείς, που όσο μεγαλόπνοες παιδαγωγικές ιδέες κι αν έχουν, τρεχουν πίσω από το παρανοικό πρόγραμμα των εξετάσεων, χωρίς να μπορούν να συγχωρήσουν τις ελλειψεις των μαθητών τους, και να συνεισφέρουν αθέλητα ή ηθελημένα στο μεγάλο φιλτράρισμα των κοινωνικών ρόλων.
Όλοι οι παραπάνω άνθρωποι προσήλθαν κατα κάποιο τρόπο στη σημερινή εξέταση. Και τους ζητήθηκε να αναπτύξουν, όχι την αξία της υποχρεωτικής ιεραρχημένης διδασκαλίας, όχι τον συγκεντρωτικό ρόλο που παίζει το κράτος στη δημόσια εκπαίδευση, όχι τον καταστροφικό ρόλο του αποτυχημένου διεθνώς σχολικού θεσμού, όχι τις βλαβερές επιπτώσεις πάνω στην ανάπτυξη και την ευζωία, αλλά τελικά και την ίδια τη μάθηση, που έχει το εκπαιδευτικό σύστημα πάνω στους νέους ανθρώπους, αλλά την αξία της αυτομόρφωσης! Αν αυτό δεν είναι ανέκδοτο τότε τί είναι;
Δυστυχώς δεν είναι ανέκδοτο: είναι μέρος της προπαγάνδας του νεου προσωπικού του υπουργείου "παιδείας". Είναι τυχαίο το ότι η Διαμαντοπούλου μιλούσε πριν λίγο καιρό για μη- φορεο-κεντρική μάθηση; Δηλαδή να μην εξαρτάται η αντίληψή μας για την μάθηση από ποιός φορέας την παρέχει; Να αναγνωριστούν και οι μη τυπικές και άτυπες μορφές μάθησης; Και όλα αυτά τα ωραία λόγια, που απηχούν κάτι από τη σκληρότερη κριτική που δέχτηκε ο σχολικός θεσμός, από το κίνημα της αποσχολειοποίησης αλλά και τη σύγχρονη κοινωνιολογία της εκπαίδευσης.
Δεν είναι τυχαίο ότι χτίζεται αυτή η ρητορική. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναλαμβάνει να κατανείμει τους ανθρώπους ανάλογα με τα πιστοποιητικά τους, απολύτως εξατομικευμένα. Διότι και ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ εκτός του Δημοσίου Πανεπιστημίου θα μπορούν να παρέχουν τέτοια πιστοποιητικά. Και το υπουργείο θέλει να ανοίξει το δρόμο για το παρεμπόριο ελπίδας, ονομάζοντάς το μη-φορεο-κεντρική μάθηση. Την ίδια στιγμή καταργείται από το παράνομο πολιτικό σύστημα η συλλογική σύμβαση εργασίας, δείχνοντας καθαρά το μέλλον του εξατομικευμένου επισφαλή εργαζόμενου. Ήθελα να ήξερα, δεν τον βλέπουν τον εμπαιγμό οι υποψήφιοι; Δεν διακρίνουν το ζοφερό μέλλον πίσω από τις ψευδαισθήσεις κοινωνικής ανέλιξης που δίνει το σχολείο;
Επιφυλάσσομαι για εκτενή ανάλυση επί του θέματος.
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1169463
φοβερη η αυτομορφωση.αφου στο σχολειο κατα γενικη ομολογια δεν μαθαινεις τιποτα,τρεχα και πληρωνε στα φροντηστηρια. Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ. σιγα μην ασχοληθει μαζι σου ο καθηγητης.χεστηκε. εδω βλεπει οτι του κοβουν ενα μισθο που ουτως η αλλως δεν εφτανε ουτε για ζητω.τρεχα αυτομορφωσου. ΜΠΟΥΡΔΕΛΙΣΤΑΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.καποτε φροντηστηριο πηγαιναν οι της 3ης λυκειου,τωρα ξεκινανε τα ιδιαιτερα απο 3η δημοτικου.ογιοκας της υπουργου παιδειας ομως στο ιδιωτικο μπακαλορεα και μαλιστα το ξενογλωσσο. ετσι το δικο μου το παιδι δεν θα μπορεσει να μορφωθει ενω της κυριας υπουργου θα ειναι ο..διαταζω με το μαστερ του.καλα δεν ντρεπεται; τι να πω εγω θα ειχα παραιτηθει απο την συγκεκριμενη θεση τουλαχιστον.τελος παντων εμεις τα γραφουμε κι αυτι στα α@@ιδια τους. ΤΑΡΖΑΝΑΚΟΣ
Δημοσίευση σχολίου