Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

και δεν εννοούμε βέβαια…


τους συνανθρώπους μας,

τους απλούς παπάδες,
τους βιοπαλαιστές,
που μερικοί κάνουν
πρόωρη αναπαράσταση
της «σταύρωσης»
πάνω τους…

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΥΡΕΨΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΓΑΛΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΡΑΣΑ

Ανώνυμος είπε...

Το καμπαναριό είναι της Κωμιακής. Συμβαίνει κάτι;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω λεπτομέρειες αλλά θα μάθω και θα σας γράψω. Εκείνο που ξέρω είναι ότι ο προηγούμενος ο Παντελεήμονας έχει οπαδούς ταλιμπάν.

Ανώνυμος είπε...

Συμβαίνιουν περίεργα πράγματα στην Κωμιακή με τον καινούριο παπά. Ήδη πήγε και μπογιάντισε ένα μέρος των αγιογραφιών της Θεοσκέπαστης με μπογιατζή γνωστό ψάλτη και τραγουδιστή στο χωριό. Μετυέφερε στην ΑΘήνα για συντήρηση παλιά ευαγγέλια και εικόνες, ενώ πήγε και έκανε παρεμβάσεις στη βυζαντινή εκκλησία του Άι Γιώργη. Ο ππάς αυτός ήταν ρπιν κάπου στην Άνδρο και οι πληρογορίες από εκεί δεν είνια καλές!!!

Ανώνυμος είπε...

Συμβαίνoυν περίεργα πράγματα στην Κωμιακή με τον καινούριο παπά. Ήδη πήγε και μπογιάντισε ένα μέρος των αγιογραφιών της Θεοσκέπαστης με μπογιατζή γνωστό ψάλτη και τραγουδιστή στο χωριό. Μετέφερε στην ΑΘήνα για συντήρηση παλιά ευαγγέλια και εικόνες, ενώ πήγε και έκανε παρεμβάσεις στη βυζαντινή εκκλησία του Άι Γιώργη. Ο ππάς αυτός ήταν πριν κάπου στην Άνδρο και οι πληροφορίες από εκεί δεν είναι καλές!!!

Ανώνυμος είπε...

Περίεργα όντως πράγματα συμβαίνουν στην Κωμιακή μέχρι που κινητοποιήθηκε ο θεοσεβούμενος και προπαντός δραστήριος Πρόεδρος για επίλυση του προβλήματος.

Ανώνυμος είπε...

κάτι έκαναν και ο Πρόεδρος και άλλοι, ο Σύλλογος έκανε κάτι ή δεν έχει πάρει ακόμη χαμπάρι;

Ανώνυμος είπε...

ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ της κωμιακής (τέως ,επίτιμος κλπ κλπ)πρωτοστατεί σε όλη την ανωμαλία .

Ανώνυμος είπε...

Μην αστειεύεστε, τα πράγματα ειναι σοβαρά εδώ στο χωριό, υπάρχει αναστάτωση.

Ανώνυμος είπε...

στην Θεοσκέπαστη κάποια γυναίκα είχε βάλει ένα ποσό για αγιογράφησή της. Δυστυχώς τα λεφτά στέκουν και αγιογράφηση δεν έγινε και κατά που φαίνεται δεν πρόκειται να γίνει. Τώρα ο καινούριος παπάς ήρθε φουριόζος και αντί για αγιογράφηση έπιασε το άσπρισμα της εκλησίας. Πήγε στην Αθήνα κάποια παλιά ευαγγέλια και κάποια παλιά καντήλια για συντήρηση.Όλες αυτές οι δραστηριότητες του παπά έχουν προκαλέσει ανακατοσούρα στο χωριό, γιατί οι Κωμιακίτες βλέπουν την σημαία τους, την ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗ ,να γίνονται αυτά τα πράγματα και έχουν αγανακτίσει. Κάποιοι συγχωριανοί μας βλέπουν και δε λένε τίποτα γιατί σκέφτονται ότι άμα φύγει ο παπάς το χωριό θα μείνει πάλι χωρίς παπά. Πρέπει και ο παπάς να σεβαστεί την ιστορία της Θεοσκέπαστης και τους ανθρώπους του χωριού. Όλοι άμα χρειαστεί τοπικό συμβούλιο, φορείς και ο καθένας χωριστά να στηρίξουμε την εκλησία μας. Βέβαια και το εκκλησιαστικό συμβούλιο θα πρέπει να του τραβήξει το αυτί εφόσον παρακτρέπεται.

Ανώνυμος είπε...

Ποιο εκκλησιαστικό συμβούλιο; ανύπαρκτο είναι, ενώ ένας απ' τους ψαλτάδες (μπράβο ευαισθησία), γνώστης υποτίθεται της ιστορίας της Θεοσκέπαστης, έχει αναλάβει το άσπρισμα των αγιογραφιών.
Σε ένα από τα βιβλία της Κωμιακής διάβασα ότι αυτές οι αγιογραφίες δεν είναι πολύ παλιές, αλλά έχουν ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό για το οποίο και μόνο δεν πρέπει να καταστραφούν. Ο ζωγράφος που τις έφτιαξε χρησιμοποιούσε Κωμιακίτες ως "μοντέλα" (παιδιά, γυναίκες, άντρες κάθε ηλικίας). Στις μορφές των αγίων αποτυπώνονται τα πρόσωπα Κωμιακιτών της εποχής που έγινε η αγιογράφηση. Αυτό είναι κάτι το σπάνιο και γι' αυτό πρέπει κάθε παπάς να σέβεται και πάνω απ' όλα να ρωτά και να μην κάνει τον έξυπνο.
Τα δυο παλιά ευαγγέλια που μετέφερε στην ΑΘήνα για αναπαλαίωση πότε θα επιστρέψουν; Μπορεί ο παπάς να μας πει πού τα πήγε; σε ποιον ειδικό για να ξέρουμε κι εμείς;
Ο Σύλλογος Κορωνίδας μήπως πρέπει να επέμβει;
Καλά θα κάνει ο παπάς να μην εκβιάζει τους χωριανούς ότι θα φύγει. Ας πάει από κει που ήρθε. Στην Άνδρο ήταν πριν και φαίνεται πως δεν έφυγε φυσιολογικά.
Ο Δεσπότης μας τι λέει για όλα αυτά; ή σφυρίζει αδιάφορα; Αληθεύει ότι ο Δωρόθεος Σύρου στον οποίο υπάγεται η Άνδρος του μίλησε με όχι καλά λόγια για τον παπά αυτό; Αληθεύει ότι του επισήμανε ότι έπρεπε να τον ρωτήσει πριν τον πάρει στη Νάξο;
Για ό,τι συμβεί στην Κωμιακή Δέσποτα εσείς θα έχετε την ευθύνη και να ξέρετε ότι οι Κωμιακίτες αυτή τη φορά δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια, ακούστηκε ότι κάποιοι επώνυμοι Κωμιακίτες είναι έτοιμοι να υποβάλουν μηνύσεις αν πειραχτούν οι αγιογραφίες της Θεοσκέπαστης.

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΟΝ ΑΧΡΗΣΤΟ 24 Μαρτίου 2010 9:16 μ.μ. έχεις δει τις αγιογραφίες σε τι κατάσταση βρίσκονται; το ξέρεις ότι δεν έχουν την παραμικρή σταθερότητα τα χρώματά τους και με ένα απλό ξεσκόνισμα εξαφανίζονται; Ξέρεις ολέθριε και εμπαθή τύπε ότι αυτά που επιχρωματίστηκαν αφ' ενός δεν αφορούσαν τμήματα αγιογραφιών αφ' ετέρου δεν έγιναν από αυτόν που συκοφαντικά καταμαρτυρείς; είσαι παπαγαλάκι των γνωστών εγκαθέτων του χωριού που προτιμούν να βλέπουν την εκκλησία κλειστή και να διαμαρτύρονται για το κράτος που τους έχει εγκαταλείψει. Για όλα τα υπόλοιπα που λες δείχνεις πόσο αξιολύπητος είσαι.

Ανώνυμος είπε...

επειδή οι αγιογραφίες ήταν και είναι σε άθλια κατάσταση κάποια γυναίκα δώρησε στην Θεοσκέπαστη κάποιο σεβαστό ποσό τότε, γιατί όσο περνούν τα χρόνια τα χρήματα χάνουν την αξία τους,και δεν κάνανε τίποτα για να τις γλυτώσουν. Γιατί; Τώρα σκεφτεστε ότι είναι σε κακό χάλι; Δηλαδή δεν πρέπει κάτι να γίνει μήπως κάτι γλυτώσει;

Ανώνυμος είπε...

τέλος η κατάθεση στεφάνων στην Κωμιακή στο Ηρώον. Καθιερώθηκε η παρέλαση και η κατάθεση στεφάνων προς τιμή των πεσόντων για την πατρίδα να γίνεται στην πλατεία στις Ροδινές. Αλίμονο. Τι άλλο θα δούμε; Ο πρόεδρος του Τ. Σ. πως ανέχεται τέτοιες ενέργειες; μήπως βαριέται να πάει και αυτός στο Ηρώον και συνηγορεί με τον παπά για τις Ροδινές; Λίγος σεβασμός κύριοι για αυτούς που σκοτωθήκανε για να είμαστε ελέυθεροι δεν βλάπτει.ΝΤΡΟΠΗ σε όποιους ευθύνονται.

Ανώνυμος είπε...

25 Μαρτίου 2010 3:27 μ.μ έχεις δει εσύ πουθενά κανένα πρόεδρο Τ.Σ.; μη τρελαθούμενε δα και τελείως.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή κάποια γυναίκα άφησε χρήματα στην εκκλησία πρέπει να καταστρέψουμε τις αγιογραφίες; Σήμερα οι παλιές αγιογραφίες αναπαλαιώνονται και συντηρούνται, δεν καταστρέφονται. Εκτός αν σου αρέσει το τσιμέντο και το βάψιμο με πλαστικό χρώμα. Επειδή δεν είμαι άσχετος και όπως αλλιώς με λες, πριν γράψω ρώτησα και διάβασα. Ναι είμαι μέσα σ' εκείνους που θα κάνουμε μήνυση εναντίον όποιου πειράξει τις αγιογραφίες της Κωμιακής, είτε είναι δεσπότης, είτε παπάς είτε επίτροποι, είτε νεωκόροι, είτε ψαλτάδες, είτε μπογιατζήδες, έτσι για συμμόρφωση. Δεν θα επιτρέψουμε η Θεοσκέπαστη να γίνιε Άγιος Κωνμσταντίνος. έχουμε ήδη ζητήσει συνάντηση με Κωμιακίτες επιστήμονες που ξέρουν την ιστορία της Θεοσκέπαστης και των αγιογραφιών και θα ζητήσουμε να μας βοηθήσουν και να υπογράψουν αν θέλουν τη μήνυση.

Ανώνυμος είπε...

25 Μαρτίου 2010 4:51 μ.μ.Εξακολουθείς και είσαι βαθιά νυχτωμενος

Ανώνυμος είπε...

η γυναίκα που έκανε την δωρεά δεν την έκανε για να χαλάσει η θεοσκέπαστη. Την δωρεά την έκανε επειδή είδε ότι οι αγιογραφίες βρίσκονταν σε άσχημη κατάσταση,για να συντηρηθούν. Σε καμιά περίπτωση δεν πρότεινε βάψιμο στη εκκλησία. Αυτή είναι και η δική μου θέση, να συντηρηθούν, αλλά άμμεσα. Είναι αμαρτία να υπάρχουν τα χρήματα τόσα χρόνια και να μην έχει γίνει καμιά ενέργεια για την συντήρηση των αγιογραφιών και η φθορά τους να συνεχίζεται και στο τέλος θα καταστραφούν ολοσχερώς και υποχρεωτικά θα γίνει το βάψιμο με πλαστικό αν και διαφωνούμε με αυτή την λύση. Όσο αφορά τις δραστηριότητες του παπά θα πρέπει να του δώσει κάποιος από τους άρχοντες του χωριού να καταλάβει ότι το χωριό έχει εκπροσώπους, όχι μόνο στα χαρτιά και για τον τίτλο, και δεν είναι δυνατόν να τον αφήνουν να κάνει ότι κάνει, υποτιμώντας την νοημοσύνη όχι μόνο των Κωμιακίτων αλλά και των πιστών γενικότερα. Κύριε πρόεδρε το πρόβλημα με την θεοσκέπαστη είναι σοβαρό, ενδιαφερθείται επιτέλους με κάτι, σε λίγο θα είναι αργά. Μην μας αφήνετε εκτεθημένους.

Ανώνυμος είπε...

Κατ'αρχάς ο παπάς κάνει πολύ καλά την δουλειά του. Προσπαθεί να συμμαζέψει τον εγκαταλελημένο από χρόνια Ναό της Θεοσκέπαστης (βλέπε θητεία του τεράστιου Παντέκλου και απροθυμία των ενοριτών για πλαισίωση του εκάστοτε Εκκλ. Συμβουλίου) και ξαφνικά γεμίσαμε θρήσκους, πρώην σωτήρες του χωριού ,κάθε είδους ρουφιάνους και συκοφάντες ,πατριώτες πατριδοκάπηλους , ειδήμονες της τέχνης, άρχοντες του χωριού(ναι και αυτοί επικαλούνται παραπάνω) ,προέδρους και λοιπούς ασχέτους που τόσα χρόνια κανείς τους δεν έσκυψε πάνω σε αυτά τά προβλήματα του χωριού και πάντα βγαίνουν σαν τα κοράκια να σκυλεύψουν το πτώμα του. Η τρομοκρατία τους δεν θα περάσει.

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορεί όποιος αφήνει χρήματα σε δωρεές να ζητάει ότι του κατέβει και ντε και σώνει να πραγματοποιείται. Που είναι όλοι αυτοί που κόπτονται για τις παλιές αγιογραφίες να φέρουν τους ειδικούς που επικαλούνται ότι συμβουλεύτηκαν να γνωματεύσουν για την δυνατότητα ή όχι της συντήρησης τους να μάθουμε και εμείς. Μόνο δημαγωγία και φωνασκίες, απειλές και τραμπουκισμούς, Έλεος πια.

Ανώνυμος είπε...

Έρημε παπά από κάπου έπρεπε να πληροφορηθείς τι ανθρώπους θα συναντούσες στη Κωμιακή της Νάξου.

Ανώνυμος είπε...

Άρα λοιπόν το ρεζουμέ είναι τα λεφτουδάκια που υπάρχουν από κάποια δωρεά. Αφού λοιπόν αυτά τα λεφτά είναι για τη Θεοσκέπαστη γιατί δεν πληρώνουν έναν ειδικό σε συντήρηση αγιογραφιών να δει τις αγιογραφίες και να τις συντηρήσει; Εσείς που κόπτεστε για τον παπά πού τον ξέρετε; Μήπως τόσα χρόνια με τον προηγούμενο ανοίξατε το στόμα σας να πείτε κάτι από όσα ακούγονταν; Και το ανύπαρκτο εκκλησιαστικό συμβούλιο πού είναι, τι κάνει; Εσύ που κόπτεσε υπέρ του παπά έχεις ιδέα από την ιστορία της Θεοσκέπαστης; έχεις ανοίξει ένα βιβλίο να διαβάσεις; Δε βαριέσαι λες, τα μικροσυμφεροντάκια μας έχουν προτεραιότητα και τα μνημεία ας πάνε κατά διαόλου.

Ανώνυμος είπε...

Σε ποιο όνομα είναι ο λογαριασμός με τα λεφτά της δωρεάς;Ακούγονται διάφορα.........

Ανώνυμος είπε...

στον-στην 25-3-2010. Από που είσαι ρε μεγάλε και λες για τους Κωμιακίτες; Γιατί δεν ρωτάς όλους όσους έχουν περάσει από την Κωμιακή (γιατρούς, δάσκαλους ακόμη και παπάδες)να σου πουν για τις εντυπώσεις τους από το χωριό. Σε πληροφορώ ότι όλοι έχουν κρατήσει σχέσεις με τους χωριανούς και οι περισσότεροι έρχονται ταχτικά στο χωριό μας. Δε νομίζω να έχουν επαφή με την Κωμιακή επειδή περνούσαν άσχημα.
Όσο για τις προσφορές νομίζω ότι όποιος κάνει μια προσφορά στην εκκλησία πρώτα έρχεται σε επικοινωνία με τους υπευθυνους που κάνει την δωρεά και μετά την κάνει.Δε νομίζω λοιπόν ότι η γυναίκα αυτή έκανε την δωρεά της κουτουρού.

Ανώνυμος είπε...

στον βυζαντινό Αη Γιώργη το τέμπλο που χωρίζει το ιερό από τον κυρίως ναό είναι πεσμένο κάτω. Έπεσε μόνο του ή κάποιος το ριξε; τι λέει ο παπάς; Αμαρτία δεν είναι που έγινε τόσος αγώνας για την συντήρηση αυτού του μνημείου να γίνει η ζημιά αυτή;

Ανώνυμος είπε...

μέρος του σχολείου 26-3-2010 7:16 μ.μ. απευθύνεται στον 25-3-2010 11:48 μ.μ

Ανώνυμος είπε...

Είναι σίγουρο ότι:
α. Πολύ καλά πράττει ο παπάς προχωρώντας στη συντήρηση του ναού και των σκευών και εξοπλισμού του αφού ο κόσμος της Κωμιακής απουσιάζει ηχηρά από το προσκήνιο.
β. Πολύ καλά έκανε ο παπάς που πριν στείλει σκεύη και εξοπλισμό για συντήρηση φωτογράφισε με λεπτομέρεια τα αντικείμενα ώστε να αποφύγει το λάθος.
γ. Ο ενεργός κόσμος της Κωμιακής παραμένει επιδεικτικά εκτός Εκκλησιαστικού Συμβουλίου αφήνοντας το σοβαρό αυτό όργανο σε υπέργηρους Κωμιακίτες που δεν βοηθούνται από το προχωρημένο της ηλικίας τους.
δ. Στην Εκκλησία δεν έχει ρόλο, έργο και αρμοδιότητα κανένας μα κανένας Πρόεδρος ή Σύλλογος (και μάλιστα του μικρού βεληνεκούς του δικού μας Συλλόγου). Στην Εκκλησία έχει αρμοδιότητα ο κόσμος της Κωμιακής μέσω του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.
ε. Καταγγέλλοντας τον παπά με κατηγορίες και υπονοούμενα του τύπου "...μετέφερε στην Αθήνα για συντήρηση παλιά ευαγγέλια και εικόνες...", "...έκανε παρεμβάσεις στον Αη Γιώργη...", "...οι πληροφορίες από την Άνδρο δεν ήταν καλές...", "...συμβαίνουν περίεργα πράγματα με τον καινούργιο παπά...", "...στο χωριό υπάρχει αναστάτωση..." και τόσα άλλα προσφέρεται η χειρότερη υπηρεσία στο χωριό.
στ. Η παραπάνω συμπεριφορά είναι χαρακτηριστική του χωριού μας και παραδεχτείτε το. ΚΑΙ ΠΟΙΟΥΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΕΙ ΚΑΙ ΡΙΞΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ; ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΘΕΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΛΕΟΝ ΑΣΗΜΑΝΤΟΥΣ.
ζ. Ο παπάς θα ζει ένα εφιάλτη μη γνωρίζοντας από που προέρχονται οι κατηγορίες και βεβαίως μη γνωρίζοντας προς τα που να υπερασπίσει τον εαυτό του...μέρες που είναι και με το χωριό να διπλασιάζεται σε πληθυσμό λόγω Πάσχα. Δεν πειράζει όμως. Αφήστε τον Παπά στη διαρκή Μεγάλη Παρασκευή του και πασχάστε εσείς στην ώρα σας μετά την νηστεία σαν θεοσεβούμενοι με την μπατουδιά σας.
η. Αυτοί που κατηγορούν τον παπά είναι οι γνωστοί-άγνωστοι που περιγράφονται παραπάνω (25 Μαρτίου 11:34 μμ). Πάντα έξω από ότι έχει να κάνει με την πρόοδο και πάντα μέσα σε ότι έχει να κάνει με τη λοβιτούρα και την ίντριγκα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ο παπάς χρειάζεται στήριξη από όλους τους υγιώς σκεπτόμενους Κωμιακίτες. Γιατί υπάρχουν και τέτοιοι.

Ανώνυμος είπε...

Είναι αλήθεια ότι το Τ.Σ. σε ένα χρόνο για τα προβλήματα του χωριού συνεδρίασε 2 φορές και αυτές για άσχετα θέματα και συνήλθε εκτάκτως για το θέμα του παπά;
Αν είναι αλήθεια να τους ξαναψηφίσουμε.

Ανώνυμος είπε...

μπορεί στην εκκλησία να μην έχει κανένας καμιά αρμοδιότητα εκτός του παπά και του εκκλησιαστικού συμβουλίου,η περιουσία όμως της εκκλησιας ανήκει αποκλειστικά στην εκκλησία και στους ενορίτες της. Ο κάθε παπάς είναι περαστικός και επιβάλλει τα δικά του ήθη και έθιμα. Τα κειμήλια όμως της εκκλησίας όποια και αν είναι, αγιογραφίες ,ευαγγέλια ή ότι άλλο απαιτούν σεβασμό. Καποιοι τα έχουν πονέσει παραπάνω από εμάς, έγιναν με τις στερήσεις κάποιων. Δε νομίζω να έχει οποισδήποτε προσωπικά με τον παπά. Στον καθένα σχολιάζενται τα έργα του και πολύ περισσότερο όταν είναι ο ΠΑΠΑΣ του χωριού.

Ανώνυμος είπε...

Επιμένω, ο παπάς οφείλει να σέβεται τα μνημεία και την ιστορία του χωριού. Στον Άη Γιώργη δεν είχε μάλιστα καμιά δουλειά και όμως πήγε και γκρέμισε το τέμπλο χωρίς να συνεννοηθεί με την Εφορία Βυζαντινών αρχαιοτήτων. Μπορεί το τέμπλο να μην έχει καμιά αξία γιατί είναι από τσιμέντο, αλλά γκρεμίζοντάς το μπορει να προκάλεσε ζημιές στις βυζαντινές αγιογραφίες που υπάρχουν πίσω απ' τους σοβάδες ή στο ίδιο το κτίριο που πρόσφατα συντηρήθηκε. Οι αρχαιολόγοι και οι συντηρητές δεν το γκρέμισαν και αυτό κάτι σημαίνει, αυτός με ποιο δικαίωμα πήγε εκεί στο βυζαντινό μημείο το οποίο δεν ανήκει καν στην ενορία, αλλά στην Εφορία Βυζαντινών αρχαιοτήτων και ως εκκλησία του κοινοτικού νεκροταφείου ανήκει στον δημο; Πολύ φοβούμαι ότι αυτός ο τύπος είναι άκρως επικίνδυνος.