Είναι γνωστό πως εμείς δεν φημιζόμαστε για τις καλές σχέσεις μας με την εκκλησία και τους μηχανισμούς της ( άλλο η θεϊκή προσέγγιση ), πλην όμως σεβόμαστε τον κάθε πιστό και την πίστη του, την ιστορία και τα έθιμα.
Επειδή απ ότι φαίνεται κάτι δεν πάει καλά στην Κωμιακή, με κάποιους κατοίκους, τον παπά και τη Θεοσκέπαστη, κάναμε ρεπορτάζ και παραθέτουμε τα στοιχεία χωρίς σχολιασμούς.
- Η εκκλησία ήταν εγκαταλειμμένη από τους προηγούμενους αρμόδιους μετά την εποχή του παπά-Γιώργη του Φιλωτίτη, ο οποίος ήταν και ο τελευταίος δημιουργικός και κοινωνικός ιερέας που έχει περάσει από την Κωμιακή. Σχεδόν είναι αυτονόητο ότι ο παπα-Γιώργης εκδιώχθηκε…
- Οι αγιογραφίες της Θεοσκέπαστης, αξιόλογες ιστορικά και καλλιτεχνικά, βρίσκονται σε στάδιο πλήρους καταστροφής και είναι δύσκολη έως αδύνατη η συντήρησή τους. Ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε η εκκλησία αλλά και οι Κωμιακίτες για να συντηρήσουν αυτά τα αριστουργήματα.
- Πρέπει να σημειώσουμε πως, εδώ και αρκετά χρόνια, υπάρχει κληρονομιά εκατομμυρίων για τη συντήρηση και αγιογράφηση της εκκλησίας, πλην όμως δεν έχει γίνει τίποτα, άγνωστο για πιο λόγο και παραμένει παγωμένη σε προσωπικό λογαριασμό και όχι του εκκλησιαστικού συμβουλίου ή κάποιου άλλου φορέα ( ευτυχώς που δεν ήταν και στο λογαριασμό κανενός παπά ).
- Ο νέος παπάς ξεκίνησε και ανακαινίζει την εκκλησία που πραγματικά γίνεται αγνώριστη. Ανέσυρε όλες τις παλιές εικόνες ( όσες είχαν απομείνει ) από την αποθήκη ( μουσείο το λέγανε ) και τις έχει αναρτήσει μέσα στην εκκλησία. Για όσες εικόνες ήθελαν ιδιαίτερη συντήρηση, όπως και ένα ευαγγέλιο 200 χρόνων, ζήτησε από άμβωνα να καταγραφούν και φωτογραφηθούν προκειμένου να σταλούν σε ειδικούς για την αναπαλαίωσή τους ( κάτι θα είχε ακούσει για παλαιότερες πρακτικές ).
- Ανάμεσα στα άλλα για την ανακαίνιση της εκκλησίας, έβαψε τους τοίχους από το ύψος των στασιδιών και κάτω ( από κει και πάνω είναι οι αγιογραφίες ), πλην όμως κάποιοι επικαλούνται πως σε ένα σημείο υπήρχε αγιογραφία, έστω και κατεστραμμένη, που επικαλύφθηκε και αυτό κινητοποίησε όπως λένε κάποιους Κωμιακίτες.
- Αξίζει να υπογραμμίσουμε τη θετική επικοινωνία του νέου παπά με τους νέους της Κωμιακής.
Αυτά καταγράψαμε και οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται, τόσο από τον παπά όσο και από κάποιους Κωμιακίτες, μπαίνουν στην κρίση και αξιολόγηση των ίδιων των χωριανών, με μια παρατήρηση ότι, ποτέ δεν κινητοποιήθηκαν οι Κωμιακίτες για την επί δεκαετίες εγκατάλειψη της εκκλησίας και την ορατή καταστροφή της ιστορικής αγιογραφίας.
Σήμερα λοιπόν τι συμβαίνει;
Επειδή απ ότι φαίνεται κάτι δεν πάει καλά στην Κωμιακή, με κάποιους κατοίκους, τον παπά και τη Θεοσκέπαστη, κάναμε ρεπορτάζ και παραθέτουμε τα στοιχεία χωρίς σχολιασμούς.
- Η εκκλησία ήταν εγκαταλειμμένη από τους προηγούμενους αρμόδιους μετά την εποχή του παπά-Γιώργη του Φιλωτίτη, ο οποίος ήταν και ο τελευταίος δημιουργικός και κοινωνικός ιερέας που έχει περάσει από την Κωμιακή. Σχεδόν είναι αυτονόητο ότι ο παπα-Γιώργης εκδιώχθηκε…
- Οι αγιογραφίες της Θεοσκέπαστης, αξιόλογες ιστορικά και καλλιτεχνικά, βρίσκονται σε στάδιο πλήρους καταστροφής και είναι δύσκολη έως αδύνατη η συντήρησή τους. Ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε η εκκλησία αλλά και οι Κωμιακίτες για να συντηρήσουν αυτά τα αριστουργήματα.
- Πρέπει να σημειώσουμε πως, εδώ και αρκετά χρόνια, υπάρχει κληρονομιά εκατομμυρίων για τη συντήρηση και αγιογράφηση της εκκλησίας, πλην όμως δεν έχει γίνει τίποτα, άγνωστο για πιο λόγο και παραμένει παγωμένη σε προσωπικό λογαριασμό και όχι του εκκλησιαστικού συμβουλίου ή κάποιου άλλου φορέα ( ευτυχώς που δεν ήταν και στο λογαριασμό κανενός παπά ).
- Ο νέος παπάς ξεκίνησε και ανακαινίζει την εκκλησία που πραγματικά γίνεται αγνώριστη. Ανέσυρε όλες τις παλιές εικόνες ( όσες είχαν απομείνει ) από την αποθήκη ( μουσείο το λέγανε ) και τις έχει αναρτήσει μέσα στην εκκλησία. Για όσες εικόνες ήθελαν ιδιαίτερη συντήρηση, όπως και ένα ευαγγέλιο 200 χρόνων, ζήτησε από άμβωνα να καταγραφούν και φωτογραφηθούν προκειμένου να σταλούν σε ειδικούς για την αναπαλαίωσή τους ( κάτι θα είχε ακούσει για παλαιότερες πρακτικές ).
- Ανάμεσα στα άλλα για την ανακαίνιση της εκκλησίας, έβαψε τους τοίχους από το ύψος των στασιδιών και κάτω ( από κει και πάνω είναι οι αγιογραφίες ), πλην όμως κάποιοι επικαλούνται πως σε ένα σημείο υπήρχε αγιογραφία, έστω και κατεστραμμένη, που επικαλύφθηκε και αυτό κινητοποίησε όπως λένε κάποιους Κωμιακίτες.
- Αξίζει να υπογραμμίσουμε τη θετική επικοινωνία του νέου παπά με τους νέους της Κωμιακής.
Αυτά καταγράψαμε και οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται, τόσο από τον παπά όσο και από κάποιους Κωμιακίτες, μπαίνουν στην κρίση και αξιολόγηση των ίδιων των χωριανών, με μια παρατήρηση ότι, ποτέ δεν κινητοποιήθηκαν οι Κωμιακίτες για την επί δεκαετίες εγκατάλειψη της εκκλησίας και την ορατή καταστροφή της ιστορικής αγιογραφίας.
Σήμερα λοιπόν τι συμβαίνει;
18 σχόλια:
καλό το ρεπορτάζ σας, αλλά από την πλευρά τοθ παπά, έχετε δίκιο. Ρωτήσετε όμως και την πλειοψηφία των μόνιμων κατοίκων,αφού σας πουν την γνώμη τους, θα πουν:Εγω θα βγάλω το φύδι από την τρύπα.
Συγχαρητήρια για τις ίσες αποστάσεις που παίρνετε στο σοβαρό αυτό θέμα.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας παρακαλείσθε να διορθώσετε ανάλογα την ανάρτηση σας έτσι που να φαίνεται ότι τα χρήματα που δωρήθηκαν για την αγιογράφηση είναι πλέον σε λογαριασμό του ναού (κατηγορηματικά όχι πλέον σε προσωπικό λογαριασμό ιδιώτη) και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνον για αυτό το σκοπό. Αυτό γίνεται μόνο με απόφαση του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου της Θεοσκέπαστης και, αφού πρόκειται για αγιογράφηση, απαιτείται και ανάλογη απόφαση του Μητροπολιτικού Συμβουλίου.
Αυτά τα "ασήμαντα" για τους ανησυχούντες "σημαντικούς" και δηλητηριώδεις όφεις του χωριού που κρίνουν και κατακρίνουν κρατώντας την ουρά τους απ΄έξω.
ΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ 1044 ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΒΑΡΑΒΑΔΑΣ
“…. τους συνανθρώπους μας,
τους απλούς παπάδες,
τους βιοπαλαιστές,
που μερικοί κάνουν
πρόωρη αναπαράσταση
της «σταύρωσης»
πάνω τους…”
“… - Ο νέος παπάς ξεκίνησε και ανακαινίζει την εκκλησία που πραγματικά γίνεται αγνώριστη. Ανέσυρε όλες τις παλιές εικόνες ( όσες είχαν απομείνει ) από την αποθήκη ( μουσείο το λέγανε )…”
Μάλλον η μπελάντζα γέρνει προς τη μεριά του παπά αλλά επειδή αφότου άρχισα να σας παρακολουθώ στα θέματα της Κωμιακής που τυχαίνει να γνωρίζω είστε σωστοί, με τις απαραίτητες επιφυλάξεις εμπιστεύομαι την κρίση σας.
Όλη η κληρονομιά είναι κατατεθημένη σε πρόσωπο και να μη παρεξηγηθώ το γνωρίζουν όλοι στην Κωμιακή και άρα δεν είναι κρυφό. Το θέμα είναι γιατί δέχθηκε αυτή τη διαδικασία όταν όλοι στην Κωμιακή υποπτεύονται ο ένας τον άλλο.
αφού δεν ξέρεις φίλε γιατί μιλάς.Αν είσαι και καλός χριστιανός μην ξεχάσεις μεθαύριο που θα μεταλάβεις να εξωμολογηθείς γιατί υποπεφτεις σε μεγάλο αμάρτημα.
Η πλάκα είναι ότι από όσους εναντιώνονται στον παπά κανένας δεν θυμάται αν υπήρχαν και τι ακριβώς τοιχογραφίες χαμηλά.
Αν λοιπόν κάποιος επισκέπτης έχει καμιά φωτογραφία από παληά του εσωτερικού της εκκλησίας ας τη στείλει στο Μπλοκ να λυθεί μια και καλή το πρόβλημα.
Οι τοιχογραφίες που βάφτηκαν,φαίνονται στο βίντεο,'' Δ' Χαιρετισμοί'', που βρίσκεται στο Κωμιακή και Απόλλωνας.
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΑΣ
Πλέον τα χρήματα για την αγιογράφηση είναι στο λογαριασμό της εκκλησίας και όχι σε προσωπικό λογαριασμό όπως ανακριβώς αναφέρατε εσείς και ο κακοήθης των 3:35 (που έπρεπε να ανησυχήσει από την ανάρτηση της 10:44).
ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΘΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΗ.
Οι Κωμιακίτες (οι παλιοί) πάντα ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ και εγκαταλελημένοι
φώναζαν σε κάθε κατεύθυνση
ΟΥΤΕ ΠΑΠΑΣ ΟΥΤΕ ΑΦΕΝΤΗΣ
Όι εναπομείναντες ΩΙΜΕ που λέει και ο τραγωδός.
Επειδή κάνετε ρεπορτάζ αλήθεια με τις τοιχογραφίες του Αι Γιώργη τι γίνεται???
Και με το εξάμβλωμα στον Αγιο Κων/νο τι έγινε??
Εγώ κατάλαβα το αντίθετο. Ευτυχώς δηλαδή που τα λεφτά ήταν σε προσωπικό λογαριασμό και υπάρχουν ακόμα γιατί αν ήταν στο όνομα κάποιου παπά ή του Δεσπότη κανείς δεν ξέρει αν είχαν γίνει δομημένα ομόλογα.
Γενικό συμπέρασμα πάντως είναι ότι δε ράγισε αλλά έγινε θρύψαλα ο δεσμός που κανονικά έπρεπε να υπάρχει μεταξύ παπά και χωριανών. Αφού γίνανε και μηνύσεις ακόμα χειρότερα.
Κάτι άλλο συμβαίνει και άλλη είναι η ουσία.
Δίπλα στο δεσποτικό και απέναντι υπήρχαν αγιογραφίες και τις έβαψε ο παπάς με ποιανού την άδεια; Ξαναλέμε αυτές οι αγιογραφίες έχουν μιαν ιδιατερότητα που είναι σπάνια και δεν πρέπει να την ξεχνάμε. Και κάτι άλλο. Όλο το χωριό είναι αντίθετο με αυτή την ενέργεια του παπά, ακόμη και ο Πρόεδρος του χωριούκαι ο παλιός Πρόεδρος. Αυτοί που τον υποστηρίζουν από εδώ είναι εκείνοι που συμμετείχαν στο...βάψιμο για πενταροδεκάρες. Κι επειδή υπάρχει κάποια δωρεά πρέπει να εξαφανίσουμε τις αγιογραφίες;
Οι Κωμιακιτες φιλόλογοι που έχουν ασχοληθεί με την ιστορία ρτου χωριού τι λένε για όλα αυτά; Καλό αθ εηταν να ζητήσει ο διαχειριστής να του πουν τη γνώμη τους.
Καλά τα λέει ο προηγούμενος ότι κάτι άλλο συμβαίνει. Στο χωριό γινότανε σημεία και τέρατα και δεν ευκαιρούσε κανένας να ασχοληθεί. Ούτε με το χωριό ούτε με τον Απόλλωνα λες και είναι σε άλλη κοινότητα.
Αν βάφτηκε κάτι κακώς βάφτηκε αλλά στείλετε καμιά φωτογραφία να δούμε.
Μη ξεχνάτε έρχονται και δημοτικές εκλογές
λες να ναι και ο παπάς υποψήφιος;
γιατί ίσες αποστάσεις; είμαστε υπέρ της προστασίας των μνημείων και των κειμηλίων ή όχι;
Δημοσίευση σχολίου