Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

«ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ» Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ


«Ναυμαχία» εφοπλιστών για Κρήτη, Αιγαίο
«Φουντώνει» ο ανταγωνισμός, αλλά και το ακτοπλοϊκό παρασκήνιο στις γραμμές τόσο του Αιγαίου όσο και της Κρήτης, καθώς οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι, Attica Group του Ανδρέα Βγενόπουλου και Minoan Lines του Ιταλού Emmanuele Grimaldi, είναι διατεθειμένοι να «κοντραριστούν» σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να εξασφαλίσουν την τεράστια επιβατική «πίτα», που μόνο για της γραμμές του Ηρακλείου και των Χανίων ξεπερνά τα 2.500.000 επιβάτες ετησίως.
Πρώτος «έριξε το γάντι» στον Ιταλό μεγαλομέτοχο της άλλοτε ακτοπλοϊκής εταιρείας Λαϊκής Βάσης ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ο Ανδρέας Βγενόπουλος, αφού δρομολόγησε το πλοίο του Superfast 12 στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, και μάλιστα με μειωμένο εισιτήριο και δύο δρομολόγια την ημέρα, κάτι που ασφαλώς είχε θετικά αποτελέσματα, καθώς μέχρι και σήμερα το νέο πλοίο έχει κερδίσει το 25% της «πίτας», ενώ οι υπεύθυνοι της πλοιοκτήτριας Superfast Ferries ευελπισθουν να αποκομίσουν ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό. Οπως υποστηρίζουν, δεν είναι μόνο το φτηνό εισιτήριο που ελκύει τους επιβάτες, αλλά και οι υψηλές παρεχόμενες υπηρεσίες.

Επίσης, δεν κρύβουν ότι τους επόμενους θερινούς μήνες θα «χτυπήσουν» και το μονοπώλιο της ΑΝΕΚ στα Χανιά, με τη δρομολόγηση ακόμη ενός Superfast, που τώρα είναι δρομολογημένο στην Αδριατική -που όμως έχει μειωθεί κατά το ήμισυ η κίνηση σε επιβάτες και αυτοκίνητα- ενώ δεν αποκλείουν και τη δρομολόγηση τουλάχιστον δύο νεότευκτων υπερσύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων και στις κερδοφόρες γραμμές του Αιγαίου. Τώρα δραστηριοποιείται η δική τους Blue Star Ferries, με τα ομώνυμα σύγχρονα πλοία, αλλά και η Hellenic SeaWays, η οποία ναι μεν ελέγχεται από τον Γιάννη Βαρδινογιάννη, που είναι και διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΕΚ, αλλά μεγαλομέτοχος της είναι και το «αφεντικό» της Minoan Lines, Emmanuele Grimaldi, ο όμιλος του οποίου έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για το «χτίσιμο» συνολικά 27 επιβατηγών πλοίων, τα οποία θα έχουν παραδοθεί μέχρι και το 2011.
Οπως αφήνουν να διαρρεύσει στενοί συνεργάτες του Ιταλού εφοπλιστή,κάποια από αυτά τα νεότευκτα πλοία δεν αποκλείεται να δρομολογηθούν και στο Αιγαίο, αλλά και στα Δωδεκάνησα, εκεί όπου σήμερα δραστηριοποιούνται, και μάλιστα με πλήρη επιτυχία, τα πλοία της Attica Group, ενώ οι ίδιοι δεν κρύβουν τη διάθεση του Grimaldi να έχει «λόγο» στα διοικητικά της HSW, αλλά και στα δρομολόγια των πλοίων της.
Πάντως, σημαντικό ρόλο στον έντονο ανταγωνισμό παίζει και η ΑΝΕΚ, αφού μέσω της ελεγχόμενης από τον Γ. Βαρδινογιάννη HSW, αλλά και της φίλα προσκείμενης ΝΕΛ, δρομολογεί πλοία πάνω στην Blue Star Ferries, ενώ έχει βάλει στο «στόχαστρό» της και τις παχυλές επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, και μάλιστα με πλοία παλιάς τεχνολογίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: