Ακριβότερα απ' ό,τι στις γιορτές του Πάσχα, αλλά προσιτά σε περισσότερα βαλάντια είναι τα εισιτήρια στις ακτοπλοϊκές γραμμές προς τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.
Εξαίρεση και πάλι νησιά της «άγονης γραμμής», προς τα οποία επιδοτούμενες μάλιστα εταιρείες δεν βρίσκουν πλοίο να δρομολογήσουν επικαλούμενες «οικονομικές δυσχέρειες», με αποτέλεσμα να παραμένουν χωρίς τακτική σύνδεση με τον Πειραιά κατακαλόκαιρο.Επίσημα καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία απ' όσες αποφάσισαν αυξήσεις των ναυλολογίων τους από 1η Ιουλίου δεν τις ανακοίνωσαν, αυξήσεις που κυμαίνονται από 6 ευρώ για τα συμβατικά πλοία έως και 26 ευρώ για τα ταχύπλοα.
Από τις μεγάλες ακτοπλοϊκές, Attica Group (Blue Star Ferries και Super Fast Ferries), ΑΝΕΚ, Hellenic SeaWays και Minoan Lines προσφέρουν ειδικές εκπτωτικές παροχές (έως και δωρεάν μεταφορά αυτοκινήτου) αν το εισιτήριο εκδοθεί «αλερετούρ».
Επίσης εκπτώσεις έως και 23% στη χρήση καμπινών για οικογένειες (BSF), ενώ η HSW υιοθέτησε τα αεροπορικά σλόγκαν «χαμηλή επιβατική κίνηση, χαμηλές τιμές» και «υψηλή επιβατική κίνηση, υψηλότερη τιμή».
Ετσι, ένα άτομο αλερετούρ για την Πάρο από Δευτέρα μέχρι και Πέμπτη με το υπερταχύπλοο Highspeed 5 στην οικονομική θέση θα πληρώσει 87 ευρώ και 97 ευρώ για τις υπόλοιπες ημέρες.
Για τα συμβατικά αλλά σύγχρονα επιβατηγά-οχηματαγωγά της η BSF διαθέτει 170.000 εισιτήρια. Προς τις γραμμές των Κυκλάδων κοστίζουν 10 ευρώ και 20 ευρώ για τα Δωδεκάνησα, ενώ η ΑΝΕΚ προσφέρει οικογενειακές εκπτώσεις έως και 40%, καθώς και τη δωρεάν μεταφορά αυτοκινήτων, και μοτοσικλετών για εισιτήρια αλερετούρ.
Εισιτήρια με μειωμένες τιμές διαθέτει και η Aegean Speed Lines για μετακινήσεις με τα ταχύπλοα πλοία της που συνδέουν καθημερινά τον Πειραιά με τα νησιά των δυτικών Κυκλάδων, τη Σύρο, την Τήνο, την Ιο και τη Σαντορίνη.
Τετραμελής οικογένεια χωρίς ΙΧ θα πληρώσει με το «Speed Ranner» για τη Σίφνο 243 ευρώ και για τη Σύρο 237 ευρώ, ενώ οικογένεια με 2 παιδιά (έως 10 ετών) και το αυτοκίνητό τους με το «Highspeed 5» θα χρειαστεί για την Πάρο αλερετούρ και στην οικονομική θέση 424 ευρώ. Δηλαδή, 25 ευρώ περισσότερα απ' ό,τι το Πάσχα, αλλά 75 ευρώ λιγότερα από το καλοκαίρι του 2008.
Εκπληξη προκαλεί η απάθεια που επιδεικνύουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ στις αυξήσεις του ναυλολογίου των ακτοπλοϊκών πλοίων, ενώ η όποια παρέμβασή τους περιορίζεται στα επιδοτούμενα πλοία των «άγονων» γραμμών.
Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών αποδίδουν ξανά τις αυξήσεις των ναυλολογίων στην άνοδο της τιμής του πετρελαίου (τον Απρίλιο ήταν στα 45 δολάρια το βαρέλι και σήμερα στα 68 δολάρια), ενώ για τα προβλήματα στη σύνδεση των νησιών των «άγονων» γραμμών από επιδοτούμενες εταιρείες επισημαίνουν ότι «ποτέ η πολιτεία δεν έχει σχεδιάσει σωστά το επιδοτούμενο ακτοπλοϊκό σύστημα» και ότι δεν είναι τυχαία η απουσία ξένων εταιρειών στις ελληνικές θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Για την κίνηση στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου εκτιμούν ότι θα είναι καλή και πως τις όποιες επιπτώσεις της κρίσης θα πληρώσουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις λόγω περιορισμού των διανυκτερεύσεων.
Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ(Ελευθεροτυπία, 4 Ιουνίου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου