Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009

Μήπως πέρασε άλλη μια μέρα δίχως σκοπό ;

Και αύριο και μεθαύριο και κάθε μέρα πρέπει να είναι

Παγκόσμια Ημέρα
για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Η Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. στις 20 Νοεμβρίου 1989 και κυρώθηκε από τη χώρα μας με το Νόμο 2101/1992 κατοχυρώνει βασικές αρχές και δεσμεύει τις Κυβερνήσεις να εντείνουν τις προσπάθειές τους για μια φιλική για το παιδί κοινωνία.

ΑΠΟΡΙΑ: τηρείται άραγε η σύμβαση;

• 8,8 εκατ. παιδιά στον κόσμο πεθαίνουν κάθε χρόνο από πείνα και ασθένειες.

• Σχεδόν 200 εκατ. παιδιά είναι καχεκτικά εξαιτίας χρόνιου υποσιτισμού.

• 101 εκατ. παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο.

• Πάνω από μισό δισ. παιδιά ζουν με λιγότερο από ένα δολάριο τη μέρα.

• 1,2 εκατ. παιδιά κάθε χρόνο πέφτουν θύματα παράνομης εμπορίας και διακίνησης.

• 150 εκατ. παιδιά 5 - 14 ετών εμπλέκονται στην παιδική εργασία.

Απόσπασμα από ανακοίνωση της UNICEF με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Μέρα του Παιδιού.

Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:

• Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
• Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
• Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
• Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
• Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.
• Δικαιούμαι να μάθω τί είναι καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
• Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
• Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
• Δικαιούμαι να ζήσω σε μια κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
• Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. Έναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.
(Πηγή UNICEF)

Ενημερωθείτε και ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: