Καλή η προσπάθεια αλλά : 1) Σε ποιους απευθύνεται το συνέδριο; Στους ντόπιους Αξώτες ή σε τουριστικά πρακτορεία και λοιπούς τουριστικούς φορείς που κυρίως δραστηριοποιούνται στην Αθήνα; Δηλαδή σε ποιους προτάσσουμε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού στο νησί μας; Μήπως αν δεν γίνεται για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς έπρεπε να γίνει στην Αθήνα και όχι στη Νάξο για να υπάχει και το ακροατήριο στο οποίο υποτίθεται πως απευθύνεται; 2)Ποιος είναι ο κύριος Αναστασίου που θα μιλήσει για τον λαϊκό πολιτισμό της Νάξου; Τι ξέρει ένας μη Αξώτης που δεν έχει μελετήσει αυτόν τον πολιτισμό; Δεν θα μπορούσε ένας από τους 103 καθηγητές πανεπιστημίου κυρίως λαογράφοι και ιστορικοί να επιμεληθεί το θέμα; Η ως υπευθυνος της Νομαρχίας νομιμοποιείται να έχει άποψη για όλα; Μήπως σχεδιάζει να φέρει και τον Λάλεζα στη Νάξο όπως τον στέλνει στις Δυτικές Κυκλάδες για να εκφραστεί η μουσική μας κληρονομιά; Αλλά ξέχασα. Το συνέδριο το χρηματοδοτεί η Νομαρχία και το συνδιοργανώνει ο ΠΟΔΔ. Το περίεργο είναι πως δεν χορεύει ο Χ.Ο.Φ.
Πες μου ένα Αξώτη που ξέρει και ασχολείται με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού για να τις προβάλλει και παραέξω; Μεσάνυχτα έχουν όλοι και το μόνο που ξέρουν είναι να κάνουν αρπαχτή.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΧΟΦ; ΜΗΠΩΣ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ. ΤΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΚΑΜΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ. ΑΣ ΜΗ ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΠΙΑ.
Για να μην ψάχνουν, φίλοι και μη, ποιός έγραψε το παραπάνω σχόλιο ως ανώνυμος διευκρινίζω τα εξής: 1ον: Αυτός που γράφει εδώ είναι ο εικονιζόμενος στην φωτογραφία που λέγεται Σταύρος Σπηλιάκος, που δεν γράφει ποτέ ΑΝΩΝΥΜΑ.
2ον: Μεταφέρω με copy - paste το σχόλιό μου από την σελίδα της Ο.ΝΑ.Σ. στο Facebook στην ανάρτηση - κοινοποίηση του Π.Ο.Δ.Δ.Ν. για την εν λόγω Ημερίδα:
Η ανακοίνωση του Π.Ο.Δ.Δ.Ν. για την ημερίδα καταλήγει ως εξής: «Σε κλίμα συνεργασίας και διαλόγου, με συστηματική έρευνα, καθοδήγηση από ειδικούς του κλάδου αυτού, ....". Με ειδικούς του κλάδου (ποιού κλάδου;), δηλ. επιστήμονες, αρχαιολόγοι, γεωπόνοι κ.λπ. ΣΩΣΤΑ!!! Μεταξύ των θεμάτων που θα εισηγηθούν είναι και το: «Λαϊκός Πολιτισμός και Ιστορικό Νησιωτικό Τοπίο», του οποίου εισηγητής είναι ο κ. Τάσος Αναστασίου, Προϊστάμενος Τμήματος Πολιτισμού και Εκπαιδευτικών Θεμάτων Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κυκλάδων. ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο συγκεκριμένος κύριος θα εισηγηθεί ως ειδικός επιστήμων ή ως υπηρεσιακός παράγοντας της Νομαρχίας; Το ρωτώ αυτό, επειδή για τους άλλους επιστήμονες γράφεται στην ανακοίνωση το επιστημονικό πεδίο που ειδικεύονται και υπηρετούν (εκτός του κ. Παπαδόπουλου που είναι πρόεδρος μαζικού φορέα) και για τον κ. Αναστασίου αναφέρεται μόνο η υπηρεσιακή του κατάσταση κι όχι το επιστημονικό του πεδίο. Εάν μπορεί κάποιος να απαντήσει στο ερώτημα αυτό για να μπορούμε αργότερα να αξιολογήσουμε και τα συμπεράσματα της Ημερίδας.
Και με την ευκαιρία αυτή. Επειδή πριν δυο εβδομάδες τιμήθηκαν απ' τη Νομαρχία η Ειρήνη Κονιτοπούλου και η Ειρήνη Χάλκου, υπάρχει κάποια απάντηση από τη Νομαρχία στη δημόσια δήλωση ξενικού καλλιτέχνη όπως καταγράφεται στο βίντεο που ακολουθεί; http://www.youtube.com/watch?v=j6RpqFL0V-M.
Η θέση της Ο.ΝΑ.Σ. ποιά είναι; Υμέτερος - Στ. Σπηλιάκος
Σημείωση: Το ερώτημα προς τους υπεύθυνους της Νομαρχίας, που αφορά το «ξενικό» καλλιτέχνη μέσω του βίντεο, το έχω θέσει στο διαδίκτυο με ανάρτησή στο κανάλι μου (http://www.youtube.com/user/sstavros52) από τις 16 Ιαν. 2010, δεν μου ήρθε τώρα.
Να προσθέσω με την ευκαιρία κι ένα άλλο ερώτημα για τον άλλο Δήμο, που είμαι και Επίτιμος Δημότης του, το οποίο έχει σχέση με την πολιτιστική (γι’ αυτόν τουριστική) ανάπτυξη του νησιού: α) Ποιο ήτανε το ποσό που αντιστοίχισε στον πολιτισμό με το επιχειρησιακό του πρόγραμμα 2008-2010; και β) τι έχει κάνει για το μεγαλόπνοο έργο του «Μουσικο-Χορολογικού Κέντρου Γ. Κονιτόπουλος» (ΦΕΚ 24/10/2004) για να κατασκευαστεί ή έστω μόνο να λειτουργήσει; (βλέπε: http://www.youtube.com/watch?v=VjTlayq9YgI http://www.youtube.com/watch?v=7-c3iDbbEac)
Αν θέλουν οι τοπικοί άρχοντες να μάθουν για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, θα μπορούσα να τους προτείνω (μπορεί να φανούν χρήσιμα στην ημερίδα) ναξιακή βιβλιογραφία που απασχόλησε και απασχολεί φυσικά πρόσωπα και την ΟΝΑΣ εδώ και 27, απ’ όσο γνωρίζω εγώ, χρόνια. Το 2010 πάλι απ’ την αρχή σαν να μη έχει γίνει τίποτα τόσα χρόνια; Παράλληλα βέβαια τόσα χρόνια φροντίσαμε να ξεκουρβουλώσουμε τα Λιβάδια και να τους δώσουμε μια ταμπέλα στο χέρι «Let Rooms” και τα στείλουμε στο λιμάνι, να εγκαταλείψουμε την ορεινή Νάξο. Αναθέσαμε την επιβίωσης των ναξιωτών στον κερδώο Ερμή = "τα πάντα για την τουριστική ανάπτυξη, αντί στην τρέλα του Διόνυσου και το μέτρο του Απόλλωνα = ισορροπία ζωής. Φροντίσαμε να κάνουμε αποκριάτικες παρελάσεις στη Χώρα αποψιλώνοντας το μεδούλι των χωριών και να φτιάχνουμε χορευτικούλια που περιοδεύουν σε όλες τις άσχετες με το χορό και το τραγούδι πνευματικές ή όχι και τουριστικές εκδηλώσεις δίκην μαϊντανού στη λογική της διάσωσης και της διάδοσης του λαϊκού μας πολιτισμού. (βλέπε: 1.Σταύρος Χ. Σπηλιάκος, «Λόγια της πλώρης...». Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" της Ο.ΝΑ.Σ., (τ. 12, 2004). Βλ. επίσης σε ηλεκτρονική μορφή: http://xoroballomata.wordpress.com/2009/04/11/%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%bb%cf%8e%cf%81%ce%b7%cf%82/ 2. Αλέξ. Ν. Βαληνδράς – Ν. Κεφαλληνιάδης «Ειδική Έρευνα και προτάσεις δια την τουριστικήν αξιοποίησιν της νήσου». Ανάτυπον εκ της εφημερίδος «ΝΑΞΙΑΚΟΝ ΜΕΛΛΟΝ», Αθήνα 1973. 3. «Τουρισμός, οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική ευημερία. Η περίπτωση των Κυκλάδων», Κωστή Λεβογιάννη, περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 4/5 1985. 4. «Δήμος Νάξου. Η ώρα του Πολιτισμού», Ν. Λεβογιάννη, περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 29, 1991. 5. 2ο Πανναξιακό Αναπτυξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στην Ανάπτυξη της Νάξου. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 14-15, 1987. 6. 3ο Πανναξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στην πολιτιστική Ανάπτυξη. Κάστρο Χώρας Νάξου 18-19-20/11/1988. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 23, 1988. 7. 4ο Πανναξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στον Τουρισμό. Κάστρο Χώρας Νάξου 2-3/6/1990. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 27, 1991. 8. 5ο Πανναξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στην πολιτιστική Ανάπτυξη και το Περιβάλλον. Κάστρο Χώρας Νάξου 13-14/6/1992. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 32-33, 1992. 9. «Συμβολή στη διαμόρφωση της Πολιτιστικής πολιτικής του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Νάξου», Ν. Β. Φραγκίσκος, Στ. Ν. Μαρινάκης και Κων/νος Α. Κατσουρός, στο δελτίο του Ιστορικού Ομίλου Νάξου «ΑΡΣόΣ» αρ. 4, Απρ. 2004, σ. 28-43.
Πιστεύω πως, νομιμοποιούμαι να ρωτήσω, απλά και μόνο σαν Έλληνας Πολίτης, που κατά σύμπτωση έχει αφιερώσει (ένας από τους πάρα πολλούς, πανάξιους αξιώτες και μη) τη πνευματική του ζωή σ' αυτό το νησί. Κλείνοντας αυτό το σχόλιό μου, θέλω να τονίσω ότι με όσα σημείωσα δεν έχω καμία πρόθεση να απαξιώσω την προσπάθεια του Π.Ο.Δ.Δ.Ν., αλλά αντίθετα να προσθέσω κι εγώ ένα λιθαράκι στην υπερηφάνεια των ανθρώπων της Νάξου. Θέλω να βρίσκομαι μπροστά από το γραφείο μου κι όχι όλο πίσω απ’ αυτό σε μια καρέκλα.
Έχω τουριστική επιχείρηση στο δήμο Νάξου και μέσα στο χειμώνα έτυχε να βρεθώ σε μία από τις συναντήσεις που έκανε ο πολιτιστικός του πάνω δήμου με όσους ασχολούνται με τον τουρισμό. Ζήλεψα για μια ακόμη φορά για όσα γίνονται εκεί πάνω. Από τότε έλεγαν ότι θα κάνουν αυτό το συνέδριο για να βοηθήσουν τους επαγγελματίες και τους υπόλοιπους που θέλουν να μάθουν τι έχει το νησί και πως μπορεί να αξιοποιηθεί. Γιατί λοιπόν να γίνει αυτό στην Αθήνα; Ποιοι θα εδιαφερθούν εκεί να το παρακολουθήσουν και ποιους θα ωφελήσει; Αυτό θα είναι σα σεμινάριο για μας και μακάρι να μαζευτούν πολλοί.
ΚΥΡΙΕ ΣΠΗΛΙΑΚΟ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΞΟ ΚΑΙ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ; ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΑΠΌ ΤΗ ΝΑΞΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΟ ΚΥΝΗΔΑΡΟ ΓΙΝΑΤΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ; ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΤΟΥ ΧΟΦ, ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΕΙΡΩΝΕΥΕΣΤΕ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΟΥΣ ΧΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΝΗΣΙΟΥΣ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΟΙ ΧΩΡΑΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΧΟΤΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟΙ.
Ανώνυμε κύριε ή κυρία. Γιατί σχολιάζετε τα σχόλια ενός επώνυμου ως "ανώνυμος"; Μόνο και μόνο για να με προσβάλετε; Αλλά ας είναι. Σας απαντώ, έστω κι έτσι, με τη σειρά που γράφετε εσείς. 1. Μάλλον χρησιμοποιείτε το όνομά μου για να απαντήσετε σε άλλους «ανώνυμους» και μάλιστα με εμπάθεια προς το πρόσωπό μου. Αυτό, εκτός όλων των άλλων, δείχνει ότι δεν με γνωρίζετε, αλλά κάπου – κάτι σας έχουν πει και αναλάβατε να γράψετε αφενός παραποιώντας το σχόλιό μου και αφετέρου χρησιμοποιώντας προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Για την ουσία του περιεχομένου του σχολίου μου, ΚΟΥΒΕΝΤΑ. 2. Που διαβάσατε κύριε ή κυρία στο σχόλιό μου να κατηγορώ και να προσβάλλω κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο για κάτι; 3. Πού διαβάσατε στο σχόλιό μου να κατηγορώ τον κ. Αναστασίου ως μη Ναξιώτη; Μήπως απαντάτε σε μένα για πράγματα που γράφουν άλλοι; Εγώ διατύπωσα ερώτημα για την επιστημονική του ταυτότητα σε σχέση με τους άλλους εισηγητές για το θέμα που θα εισηγηθεί στην Ημερίδα για να κατανοήσω τα συμπεράσματα και τον ορίζοντά τους. 4. Είδατε την προτεινόμενη βιβλιογραφία και τα Link στο σχόλιό μου; Είναι προς την κατεύθυνση της εκ μέρους μου προσφοράς, έστω κάνοντας και κριτική ή όχι; 5. Ναι σωστά γράφετε ανώνυμε, δεν είμαι από τη Νάξο, είμαι από τη Βαμβακού της Λακωνίας. Θα σας συνιστούσα δε, αν μου το επιτρέπετε, να αποφεύγετε να διατυπώνετε τέτοια ιδεολογήματα περί ντόπιων και ξενικών γιατί αφενός η επιστήμη δεν «αντέχει» τέτοιες διακρίσεις και αφετέρου η ιατρική θεωρία περί αιματικού ρέζους όταν χρησιμοποιείται στον πολιτισμό γίνεται πολιτική θεωρία που τα χαρακτηριστικά της οδήγησαν πριν από πολλά χρόνια στη δημιουργία του Γερμανικού Εθνικοσοσιαλισμού με τα γνωστά για τον κόσμο αποτελέσματα. 6. «Οι μερικές επισκέψεις στον Κινίδαρο», όπως ειρωνικά γράφετε, διαρκούν 23 ολόκληρα χρόνια, τα οποία εκτός από τις διανθρώπινες σχέσεις που ανέπτυξαν (που είναι και η κύρια ιδεολογία της επιστημονικής μελέτης μου) απέδωσαν δυο βιβλία, δέκα άρθρα σε Διεθνή Συνέδρια, δέκα χρόνια διάδοσης του λαϊκού πολιτισμού της Νάξου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ένα κοιλιακό βρέφος που ποτέ δεν γεννήθηκε, ένα βηματοδότη, πάμπολλες εκδηλώσεις με ναξιακούς φορείς για τον λαϊκό πολιτισμό της Νάξου και 33 χρόνια διδασκαλίας στο Πανεπιστήμιο. Συνήθως οι ερευνητές (Πανεπιστημιακοί και μη) πηγαίνουν σ’ έναν τόπο, ερευνούν (δηλ. κάνουν τη δουλειά τους και φεύγουν). 7. Για να γνωρίσει κανείς τη μουσική και το χορευτικό φαινόμενο όλης της Νάξου, όπως ειρωνικά για μένα αναφέρετε, θα πρέπει να έχει ζήσει τουλάχιστον πέντε (5) ζωές. Κι αυτό είναι το μεγαλείο των ανθρώπων του νησιού και του πολιτισμού που δημιούργησαν. Τώρα έτσι κι αλλιώς είναι αργά για να ερευνηθεί περισσότερο. 8. Ξεκινώντας το 1987 την επιστημονική, συστηματική έρευνά μου, ήτανε ήδη αργά σε σχέση με έναν πολιτισμό που δημιουργήθηκε την προβιομηχανική εποχή και τελείωσε (αλλαγμένος) μετά τα πρώτα χρόνια της εσωτερικής μετανάστευσης. Τώρα είναι αργά και πρέπει να επέμβουν και να ανασκάψουν μνήμες «αρχαιολόγοι» του λαϊκού πολιτισμού !!!! που δεν υπάρχουν βέβαια. Κι επειδή το υποκείμενο αυτού του πολιτισμού είναι ο άνθρωπος, όταν πεθαίνει παίρνει τα περισσότερα μαζί του.
9. Αναφέρετε ότι ειρωνεύομαι τα παιδιά του ΧΟΦ. Αυτό είναι και λέγεται κακοήθεια εκ μέρους σας. Μπορείτε να μου σημειώσετε σε ποιό σημείο του σχολίου μου γράφω κάτι γι’ αυτό; 10. Χαίρομαι που με αποκαλείτε «ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ». Θα σας παρακινούσα να βρείτε κι άλλους τέτοιους. 11. Μιας και αναφέρεστε στους ορεινούς και εμφανίζεστε να μιλάτε εκ μέρους τους, σαν καλώ (αν κατοικείτε στην Αθήνα) την ΤΕ 26.5. στο Πνευματικό Κέντρο του Δ. Γαλατσίου στην παρουσίαση του νέου Βιβλίου του Γιαννούλη Γ. Γιαννούλη που οργανώνει ο Σύλλογος Απεραθιτών, και 12. Μπείτε σας παρακαλώ να διαβάσετε, να δείτε και να ακούσετε στις παρακάτω διευθύνσεις στο ίντερνετ για να δείτε τις εργατοώρες υπηρεσίας και προσφοράς στον πολιτισμό της Νάξου και να ντραπείτε για αυτό που αναφέρετε στο σχόλιό σας: «ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΟΙ ΧΩΡΑΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΧΟΤΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟΙ». α) http://www.youtube.com/user/sstavros52 β) http://xoroballomata.wordpress.com/ Τέλος, επισκεφτείτε το βιβλιοπωλείο ZOOM στη Χώρα και ρίξτε μια ματιά στα δυο βιβλία μου που είναι στον πάγκο. Ξεφυλλίστε δε το Βιβλίο για τον Μπάλλο, προς το τέλος και διαβάστε την κριτική που διατυπώνουν ο «ορεινός» (μιας και τους επικαλείστε) Απεραθίτης ομ. Καθ/τής της Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δημ. Οικονομίδης και ο Φιλωτίτης καθηγητής Στέφ. Εμ. Ψαρράς (αναδημοσίευση από το «ΝΑΞΙΑΚΑ» τ. 11 Δεκ. 2003 Φεβ. 2004). Επίσης επισκεφτείτε την παρακάτω ηλεκτρονική σελίδα για να διαβάσετε την παρουσίαση του βιβλίου μου «Ο Αιγαιοπελαγίτικος Μπάλλος» από τον φιλόλογο Ν. Λεβογιάννη και την Αικατερίνη Πολυμέρου – Καμηλάκη Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών: http://xoroballomata.wordpress.com/2010/01/21/%ce%b4%ce%b5%cf%8d%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%af%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%bf-%ce%b1%ce%b9%ce%b3%ce%b1/#more-1530
Σας παρακαλώ Ανώνυμε κύριε ή κυρία μην συνεχίσετε να μου απαντάτε ως «Ανώνυμος». Εγώ δεν κρύβομαι. Εσείς γιατί; Πολύ θα χαιρόμουνα να απαντούσατε σ’ αυτά που γράφω κι όχι να μου αποδίδετε μομφή και να με προσβάλετε και μάλιστα για πράγματα που δεν έχω σχολιάσει εγώ. Τέλος να ευχαριστήσω τον A-naxio που μου δίνει αυτό το βήμα, και να ζητήσω συγγνώμη από τους αναγνώστες για το μακροσκελές των σχολίων.
Ωχ κύριε Σπηλιάκο τι σου ΄κανα !!! Ο πρώτος που έγραψε ειμαι. Συγνώμη αλλά δεν ήξερα ότι κάθε άλλη άποψη χρεώνεται σε σένα. Αλλα δεν πειράζει. Οταν ταράζεις την ησυχία των βολεμένων γίνεσαι εύκολος στόχος. ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ που δεν μπορώ να βγώ επώνυμα. Ελπίζω πως σύντομα θα μπορώ να το κάνω. Συγνώμη και πάλι κ. Σταύρο. Συνεχίστε όμως εσείς να μας ανοίγετε τα μάτια και να γλυκαίνετε τις ψυχές μας με το έργο σας. Το έχουμε ανάγκη και εμείς και το νησί μας. Και είμαστε πλέον πολλοί.
Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί στοχοποιούνται πάντα αυτοί που προσπαθούν να προσφέρουν και μένουν απ'έξω από την κριτική αυτού του blog και των (λίγων) σχολιογράφων του αυτοί που ΟΦΕΙΛΟΥΝ να εργάζονται για το καλό του νησιού:
Ο Πολιτιστικός του Δήμου Δρυμαλίας (με προϋπολογισμό 14.000€ - αν έχετε το θεό σας) έχει προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες στους μόνιμους κατοίκους του πάνω Δήμου - γιατί δεν αναρτάτε θέματα για τον Πολιτιστικό του Κάτω Δήμου (προϋπολογισμοί, εκδηλώσεις, κλπ);
Ο ΧΟΦ (που πρέπει να μετεξελιχθεί σε Χορευτικό Όμιλο Ναξιωτών) προσφέρει τις υπηρεσίες του όπου του ζητήθηκε χωρίς αμοιβή - γιατί λοιπόν δεν λέτε για τα Προγράμματα που χάθηκαν από τον Δήμο Δρυμαλίας για αγορά παραδοσιακών στολών και τα βάζετε με τον ΧΟΦ;
Ο κ. Αναστασίου (του οποίου δεν γνωρίζω το γνωστικό αντικείμενο) έχει προσφέρει στον λαϊκό πολιτισμό των Κυκλάδων και στην ανάδειξη των παλιών μονοπατιών (στην Τήνο, την Αμοργό κ.α.) - οι υπόλοιποι προϊστάμενοι της Νομαρχίας και του Δήμου τι έχουν προσφέρει (εκτός βέβαια από τους παχυλούς λογαριασμούς τους στις τράπεζες και τις πολιτικές τους φιλοδοξίες);
Οι Σύλλογοι που διαθέτουν χορευτικά τα διατηρούν με πολύ μεγάλη προσπάθεια και είναι θεμιτό να προσπαθούν να τα παρουσιάζουν σε κάθε ευκαιρία για δύο λόγους α) Να πείσουν και άλλους γονείς να φέρουν τα παιδιά τους και β) να ζητιανέψουν κάποια επιχορήγηση από το Δήμο ή το κράτος προκειμένουν να πληρώσουν τους δασκάλους - γιατί δεν πιέζετε να χρηματοδοτούνται οι ενεργοί Σύλλογοι και να μην διατίθενται χρήματα σε εκδρομές οικογενειών παραγόντων και αιρετών, όπως αυτή που διοργανώνει η ΕΚΥΤ στην Σαντορίνη;
Όσο η ΟΝΑΣ ήταν ανενεργή απλά χλευάζατε τον κυρ. Αντώνη (όπως λέγατε) και αυτούς που γύριζαν τις πίτες των Συλλόγων, τώρα κατηγορείτε την προσπάθεια που γίνεται - προφανώς γιατί σας έχει πειράξει η παρεμβατικότητα και η μαζικοποίηση της Ομοσπονδίας.
ΣΤΟΧΟΣ πρέπει να είναι να ασχολούνται με τα κοινά οι άξιοι και ικανοί, εσείς όμως στοχοποιείτε την όποια καλή προσπάθεια προκειμένου να αποθαρρύνονται αυτοί που έχουν αξία να ασχοληθούν.
Φίλοι Ναξιώτες, έστω και ανώνυμοι. Δεν ήρθε κανένας ξένος στο νησί σας και σας ζήτησε την ψυχή σας. Είναι δύσκολο, το καταλαβαίνω, σ' έναν ξενοτοπίτη, αλλά Έλληνα να μπαίνει στα πόδια σας. Αγνοείστε τον. Σας παρακαλώ μόνο για ένα πράγμα. Όσοι από σας μπορείτε, δώστε αυτή τη βιβλιογραφία των δικών σας ανθρώπων, που με τον ένα ή άλλο τρόπο μόχθησαν για να την έχουμε σήμερα στα χέρια μας, σ' αυτούς (όσοι) αγωνίζονται για το καλό του νησιού, όπως είναι και η Πρόεδρος του Π.Ο.Δ.Δ.Ν. η κ. Κατερίνα Σιδερή, που οργανώνει και την Ημερίδα. Σκοπός είναι να εμπλουτήσει το οπλοστάσιό της με υλικό που δυστυχώς μέχρι σήμερα έχει μείνει αναξιοποίητο για την ανάπτυξη της Νάξου προς όφελος των ανθρώπων του νησιού κι όχι όσων ήρθαν από αλλού για να τα οικονομίσουν.
Και κάτι ακόμα. Μην απαξιώνετε έτσι τους ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, έστω και ξενοτοπίτες, που αν μη τι άλλο εκτός από το να ερευνούν, να γράφουν, στέκονται ανάμεσα στους ανθρώπους που του εμπιστεύτηκαν 23 χρόνια το σπίτι τους και την ψυχή τους, και αγωνίζεται μαζί τους. Δεν κάθησε στην κορυφή του Ζα για ν' αγναντεύει ούτε πίσω απ' το γραφείο του. Δηλώνει παρόν με όποιο κόστος γι' αυτόν.
"ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΑΠΌ ΤΗ ΝΑΞΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΟ ΚΥΝΗΔΑΡΟ ΓΙΝΑΤΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ;".... "ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΟΙ ΧΩΡΑΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΧΟΤΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟΙ." Οποιος διαβάσει τα παραπάνω σχόλια ανώνυμου για τα έργα και τις ημέρες του κου Σπηλιάκου στη Νάξο, δεν μπορεί παρά να υποθέσει οτι προέρχονται απο άνθρωπο που είναι είτε άσχετος που του ψιθύρισαν κάτι είτε κακόβουλος που πάλι του ψιθύρισαν κάτι είτε και τα δύο. Δεν πιστεύω όμως οτι υπάρχει οργανωμένη και στοχευμένη επίθεση σπίλωσης του έργου του κου Σπηλιάκου γιατι τότε αυτό θα έπρεπε να γίνει σε επιστημονικό επίπεδο , δηλαδή απο επώνυμο με παρουσίαση επιστημονικής έρευνας που να τον αντικρούει. Τώρα με ανώνυμους που γράφουν και ανορθρόγραφα: "ΚΥΡΙΕ ΣΠΗΛΙΑΚΟ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ"... δεν νομίζω οτι έχουμε να κερδίσουμε κάτι. Τώρα όσον αφορά στην απορία του κου Σπηλιάκου γιατι μετα απο 27 χρόνια σπουδαίας Ναξιακής βιβλιογραφίας για το θέμα του συνεδρίου φτάσαμε σαν να ξεκινάμε πάλι απο την αρχή το 2010, θα του απαντούσα οτι ίσως ήρθε η ώρα να μπεί επιτέλους ...μια νέα τάξη πραγμάτων και στον πολιτισμό...όπως φαίνεται οτι μπαίνει και στα εθνικά θέματα, όπως και στην οικονομική και κοινωνική ζωή... Δεν έχετε παρά να διαβάσετε το θέμα της Λογοτεχνίας στις πανελλήνιες "Στου Κεμάλ το σπίτι" του Γ.Ιωάννου που συνέπεσε μάλιστα τελείως τυχαία με την επέτειο γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού...Γιάυτό θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή στους οργανωτές και τουε συμμετέχοντες του συνεδρίου να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα.. Μιχάλης Γεωργίου Κονιτόπουλος
Το επίπεδο και η αξία που δίνει ο καθένας μας στον μουσικοχορευτικό και κατ' επέκταση λαογραφικό πολιτισμό της Νάξου φαίνεται μέσα από την καταγραφή και έρευνα (η οποία βασίζεται σε επιστημονικές μεθόδους και πρέπει να τυγχάνει δημοσίευσης, μέσα από τη θεμιτή κριτική προηγούμενων μελετών και κυρίως μέσα από τον επιστημονικό διάλογο που πρέπει πάντα να επιδιώκεται απ' όλους τους ερευνητές (είναι δεν είναι, είναι άλλο θέμα). Όταν η προσωπική επίθεση αποτελεί απάντηση στην επιστημονική κριτική, τότε το πλοίο έχει σαλπάρει για άλλο λιμάνι.
Η επιστήμη δεν έχει διακρίσεις ανάμεσα σε Ναξιώτες ή μη Ναξιώτες. Ο κ. Σπηλιάκος έχει ασχοληθεί με την επιστημονικά με την μουσικοχορευτική παράδοση του νησιού μας προβάλοντάς της με άρθρα του σε ναξιακά έντυπα, σε εκδηλώσεις, στο internet, κάνει σχόλια, έχει γράψει βιβλία κλπ τεκμηριώνοντας τα όλα επιστημονικά, μετά από μελέτη, έρευνα, κλπ. Συγχαρητήρια στον Δήμο Νάξου που τον έχει κάνει επίτιμο δημότη και ας τον "ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΕΙ" επιτέλους και λίγο ο Δήμος στις εκδηλώσεις του ως επιστημονικό συνεργάτη. Βέβαια αν το σχόλιο κατά του Σπηλιάκου είναι προσωπικό αυτό είναι "αλλονού παπά Ευαγγέλιο" όπως λένε στο χωριό μου.
δυστυχώς οι δημοτικοί μας άρχοντες ελάχιστα ενδιαφέρονται για την ουσία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Γι αυτούς πολιτισμός είναι οι κάποιες εκδηλώσεις του καλοκαιριού και ως εκεί. Πόσο κόστισε η ιστοσελίδα του δήμου Νάξου που είναι γεμάτη από απαράδεκτα λάθη και κείμενα γραμμένα από άσχετους για την ιστορία του νησιού και για τον λαϊκό ολιτισμό; Πόσα πλήρωσε ο δήμος για να εκδώσει το ζωγραφικό άλμπουμ του κυρίου Σαχά, με θέμα τα σοκάκια της Χώρας; Για ποιο λόγο δαπανήθηκαν κάπου 30.000 ευρώ για ένα άλμπουμ που τίποτα δεν έχει να προσφέρει σε κανένα; ευτυχώς που υπάρχουν και μερρικοί Σπηλιάκοι και κάνουν 5 πράγματα για το νησί, αλλιώς αν περιμένουμε τους κυρίους της τοπικής αυτοδιοίκησης το πολύ πολύ να τους βρούμε στις εκδρομές της ΕΚΥΤ, των Επάρχων και άλλων που γίνονται με δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, την ώρα που κόβονται οι συντάξεις των οικοδόμων, των εργατών, των αγροτών. Μπράβο δημαρχοέπαρχοι του δικομματισμού.
Του Σαχά του ζωγραφικό άλμπουμ κόστισε στον δήμο Νάκξου 34.000 ευρώ. Παρόμοια ζωγραφικά άλμπουμ του ίδιου έχει έκδωσει η Νομαρχία Κυκλάδων, ο δήμος Δρυμαλίας, η κοινότητα Φιλωτίου.
Το Πνευματικό και πολιτιστικό επίπεδο των δημοτικών αρχόντων αποτυπώνεται σε όλες τους τις πολιτικές και δραστηριότητες. Ναι και στις δαπανηρότατες εκδόσεις που κάνουν. Ρίξτε μια ματιά στα κείμενα της ιστοσελίδας του δήμου Νάξου, ιδιαίτερα σε εκείνα που αναφέρονται στην ιστορία και τον πολιτισμό και θα καταλάβετε το επίπεδό τους. Πόσο να κόστισε άραγε αυτή η ιστοσδελίδα; Μήπως όσο και εκείνη της Βουλής των Ελλήνων;
25 σχόλια:
Καλή η προσπάθεια αλλά : 1) Σε ποιους απευθύνεται το συνέδριο; Στους ντόπιους Αξώτες ή σε τουριστικά πρακτορεία και λοιπούς τουριστικούς φορείς που κυρίως δραστηριοποιούνται στην Αθήνα; Δηλαδή σε ποιους προτάσσουμε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού στο νησί μας; Μήπως αν δεν γίνεται για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς έπρεπε να γίνει στην Αθήνα και όχι στη Νάξο για να υπάχει και το ακροατήριο στο οποίο υποτίθεται πως απευθύνεται; 2)Ποιος είναι ο κύριος Αναστασίου που θα μιλήσει για τον λαϊκό πολιτισμό της Νάξου; Τι ξέρει ένας μη Αξώτης που δεν έχει μελετήσει αυτόν τον πολιτισμό; Δεν θα μπορούσε ένας από τους 103 καθηγητές πανεπιστημίου κυρίως λαογράφοι και ιστορικοί να επιμεληθεί το θέμα; Η ως υπευθυνος της Νομαρχίας νομιμοποιείται να έχει άποψη για όλα; Μήπως σχεδιάζει να φέρει και τον Λάλεζα στη Νάξο όπως τον στέλνει στις Δυτικές Κυκλάδες για να εκφραστεί η μουσική μας κληρονομιά; Αλλά ξέχασα. Το συνέδριο το χρηματοδοτεί η Νομαρχία και το συνδιοργανώνει ο ΠΟΔΔ. Το περίεργο είναι πως δεν χορεύει ο Χ.Ο.Φ.
Πες μου ένα Αξώτη που ξέρει και ασχολείται με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού για να τις προβάλλει και παραέξω;
Μεσάνυχτα έχουν όλοι και το μόνο που ξέρουν είναι να κάνουν αρπαχτή.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΧΟΦ;
ΜΗΠΩΣ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ.
ΤΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΚΑΜΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ.
ΑΣ ΜΗ ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΠΙΑ.
Για να μην ψάχνουν, φίλοι και μη, ποιός έγραψε το παραπάνω σχόλιο ως ανώνυμος διευκρινίζω τα εξής:
1ον: Αυτός που γράφει εδώ είναι ο εικονιζόμενος στην φωτογραφία που λέγεται Σταύρος Σπηλιάκος, που δεν γράφει ποτέ ΑΝΩΝΥΜΑ.
2ον: Μεταφέρω με copy - paste το σχόλιό μου από την σελίδα της Ο.ΝΑ.Σ. στο Facebook στην ανάρτηση - κοινοποίηση του Π.Ο.Δ.Δ.Ν. για την εν λόγω Ημερίδα:
Η ανακοίνωση του Π.Ο.Δ.Δ.Ν. για την ημερίδα καταλήγει ως εξής:
«Σε κλίμα συνεργασίας και διαλόγου, με συστηματική έρευνα, καθοδήγηση από ειδικούς του κλάδου αυτού, ....".
Με ειδικούς του κλάδου (ποιού κλάδου;), δηλ. επιστήμονες, αρχαιολόγοι, γεωπόνοι κ.λπ. ΣΩΣΤΑ!!!
Μεταξύ των θεμάτων που θα εισηγηθούν είναι και το: «Λαϊκός Πολιτισμός και Ιστορικό Νησιωτικό Τοπίο», του οποίου εισηγητής είναι ο κ. Τάσος Αναστασίου, Προϊστάμενος Τμήματος Πολιτισμού και Εκπαιδευτικών Θεμάτων Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κυκλάδων.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο συγκεκριμένος κύριος θα εισηγηθεί ως ειδικός επιστήμων ή ως υπηρεσιακός παράγοντας της Νομαρχίας; Το ρωτώ αυτό, επειδή για τους άλλους επιστήμονες γράφεται στην ανακοίνωση το επιστημονικό πεδίο που ειδικεύονται και υπηρετούν (εκτός του κ. Παπαδόπουλου που είναι πρόεδρος μαζικού φορέα) και για τον κ. Αναστασίου αναφέρεται μόνο η υπηρεσιακή του κατάσταση κι όχι το επιστημονικό του πεδίο.
Εάν μπορεί κάποιος να απαντήσει στο ερώτημα αυτό για να μπορούμε αργότερα να αξιολογήσουμε και τα συμπεράσματα της Ημερίδας.
Και με την ευκαιρία αυτή. Επειδή πριν δυο εβδομάδες τιμήθηκαν απ' τη Νομαρχία η Ειρήνη Κονιτοπούλου και η Ειρήνη Χάλκου, υπάρχει κάποια απάντηση από τη Νομαρχία στη δημόσια δήλωση ξενικού καλλιτέχνη όπως καταγράφεται στο βίντεο που ακολουθεί;
http://www.youtube.com/watch?v=j6RpqFL0V-M.
Η θέση της Ο.ΝΑ.Σ. ποιά είναι;
Υμέτερος - Στ. Σπηλιάκος
Σημείωση: Το ερώτημα προς τους υπεύθυνους της Νομαρχίας, που αφορά το «ξενικό» καλλιτέχνη μέσω του βίντεο, το έχω θέσει στο διαδίκτυο με ανάρτησή στο κανάλι μου (http://www.youtube.com/user/sstavros52) από τις 16 Ιαν. 2010, δεν μου ήρθε τώρα.
Να προσθέσω με την ευκαιρία κι ένα άλλο ερώτημα για τον άλλο Δήμο, που είμαι και Επίτιμος Δημότης του, το οποίο έχει σχέση με την πολιτιστική (γι’ αυτόν τουριστική) ανάπτυξη του νησιού: α) Ποιο ήτανε το ποσό που αντιστοίχισε στον πολιτισμό με το επιχειρησιακό του πρόγραμμα 2008-2010; και β) τι έχει κάνει για το μεγαλόπνοο έργο του «Μουσικο-Χορολογικού Κέντρου Γ. Κονιτόπουλος» (ΦΕΚ 24/10/2004) για να κατασκευαστεί ή έστω μόνο να λειτουργήσει; (βλέπε: http://www.youtube.com/watch?v=VjTlayq9YgI http://www.youtube.com/watch?v=7-c3iDbbEac)
Αν θέλουν οι τοπικοί άρχοντες να μάθουν για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, θα μπορούσα να τους προτείνω (μπορεί να φανούν χρήσιμα στην ημερίδα) ναξιακή βιβλιογραφία που απασχόλησε και απασχολεί φυσικά πρόσωπα και την ΟΝΑΣ εδώ και 27, απ’ όσο γνωρίζω εγώ, χρόνια.
Το 2010 πάλι απ’ την αρχή σαν να μη έχει γίνει τίποτα τόσα χρόνια; Παράλληλα βέβαια τόσα χρόνια φροντίσαμε να ξεκουρβουλώσουμε τα Λιβάδια και να τους δώσουμε μια ταμπέλα στο χέρι «Let Rooms” και τα στείλουμε στο λιμάνι, να εγκαταλείψουμε την ορεινή Νάξο. Αναθέσαμε την επιβίωσης των ναξιωτών στον κερδώο Ερμή = "τα πάντα για την τουριστική ανάπτυξη, αντί στην τρέλα του Διόνυσου και το μέτρο του Απόλλωνα = ισορροπία ζωής. Φροντίσαμε να κάνουμε αποκριάτικες παρελάσεις στη Χώρα αποψιλώνοντας το μεδούλι των χωριών και να φτιάχνουμε χορευτικούλια που περιοδεύουν σε όλες τις άσχετες με το χορό και το τραγούδι πνευματικές ή όχι και τουριστικές εκδηλώσεις δίκην μαϊντανού στη λογική της διάσωσης και της διάδοσης του λαϊκού μας πολιτισμού. (βλέπε:
1.Σταύρος Χ. Σπηλιάκος, «Λόγια της πλώρης...». Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" της Ο.ΝΑ.Σ., (τ. 12, 2004). Βλ. επίσης σε ηλεκτρονική μορφή: http://xoroballomata.wordpress.com/2009/04/11/%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%bb%cf%8e%cf%81%ce%b7%cf%82/
2. Αλέξ. Ν. Βαληνδράς – Ν. Κεφαλληνιάδης «Ειδική Έρευνα και προτάσεις δια την τουριστικήν αξιοποίησιν της νήσου». Ανάτυπον εκ της εφημερίδος «ΝΑΞΙΑΚΟΝ ΜΕΛΛΟΝ», Αθήνα 1973.
3. «Τουρισμός, οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική ευημερία. Η περίπτωση των Κυκλάδων», Κωστή Λεβογιάννη, περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 4/5 1985.
4. «Δήμος Νάξου. Η ώρα του Πολιτισμού», Ν. Λεβογιάννη, περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 29, 1991.
5. 2ο Πανναξιακό Αναπτυξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στην Ανάπτυξη της Νάξου. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 14-15, 1987.
6. 3ο Πανναξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στην πολιτιστική Ανάπτυξη. Κάστρο Χώρας Νάξου 18-19-20/11/1988. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 23, 1988.
7. 4ο Πανναξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στον Τουρισμό. Κάστρο Χώρας Νάξου 2-3/6/1990. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 27, 1991.
8. 5ο Πανναξιακό Συνέδριο. Αφιέρωμα στην πολιτιστική Ανάπτυξη και το Περιβάλλον. Κάστρο Χώρας Νάξου 13-14/6/1992. Οργάνωση ΟΝΑΣ. περ. "ΝΑΞΙΑΚΑ" τ. 32-33, 1992.
9. «Συμβολή στη διαμόρφωση της Πολιτιστικής πολιτικής του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Νάξου», Ν. Β. Φραγκίσκος, Στ. Ν. Μαρινάκης και Κων/νος Α. Κατσουρός, στο δελτίο του Ιστορικού Ομίλου Νάξου «ΑΡΣόΣ» αρ. 4, Απρ. 2004, σ. 28-43.
Πιστεύω πως, νομιμοποιούμαι να ρωτήσω, απλά και μόνο σαν Έλληνας Πολίτης, που κατά σύμπτωση έχει αφιερώσει (ένας από τους πάρα πολλούς, πανάξιους αξιώτες και μη) τη πνευματική του ζωή σ' αυτό το νησί.
Κλείνοντας αυτό το σχόλιό μου, θέλω να τονίσω ότι με όσα σημείωσα δεν έχω καμία πρόθεση να απαξιώσω την προσπάθεια του Π.Ο.Δ.Δ.Ν., αλλά αντίθετα να προσθέσω κι εγώ ένα λιθαράκι στην υπερηφάνεια των ανθρώπων της Νάξου. Θέλω να βρίσκομαι μπροστά από το γραφείο μου κι όχι όλο πίσω απ’ αυτό σε μια καρέκλα.
Έχω τουριστική επιχείρηση στο δήμο Νάξου και μέσα στο χειμώνα έτυχε να βρεθώ σε μία από τις συναντήσεις που έκανε ο πολιτιστικός του πάνω δήμου με όσους ασχολούνται με τον τουρισμό. Ζήλεψα για μια ακόμη φορά για όσα γίνονται εκεί πάνω.
Από τότε έλεγαν ότι θα κάνουν αυτό το συνέδριο για να βοηθήσουν τους επαγγελματίες και τους υπόλοιπους που θέλουν να μάθουν τι έχει το νησί και πως μπορεί να αξιοποιηθεί.
Γιατί λοιπόν να γίνει αυτό στην Αθήνα; Ποιοι θα εδιαφερθούν εκεί να το παρακολουθήσουν και ποιους θα ωφελήσει;
Αυτό θα είναι σα σεμινάριο για μας και μακάρι να μαζευτούν πολλοί.
ΚΥΡΙΕ ΣΠΗΛΙΑΚΟ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΞΟ ΚΑΙ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ; ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΑΠΌ ΤΗ ΝΑΞΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΟ ΚΥΝΗΔΑΡΟ ΓΙΝΑΤΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ;
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΤΟΥ ΧΟΦ, ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΕΙΡΩΝΕΥΕΣΤΕ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΟΥΣ ΧΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΝΗΣΙΟΥΣ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.
ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΟΙ ΧΩΡΑΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΧΟΤΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟΙ.
Συγγνώμη για τις προηγούμενες αφαιρέσεις. Οφείλονται σε δικό μου διαχειριστικό λάθος
Προς «Ανώνυμο 22 Μαΐου 12:53.»
Ανώνυμε κύριε ή κυρία. Γιατί σχολιάζετε τα σχόλια ενός επώνυμου ως "ανώνυμος"; Μόνο και μόνο για να με προσβάλετε;
Αλλά ας είναι. Σας απαντώ, έστω κι έτσι, με τη σειρά που γράφετε εσείς.
1. Μάλλον χρησιμοποιείτε το όνομά μου για να απαντήσετε σε άλλους «ανώνυμους» και μάλιστα με εμπάθεια προς το πρόσωπό μου. Αυτό, εκτός όλων των άλλων, δείχνει ότι δεν με γνωρίζετε, αλλά κάπου – κάτι σας έχουν πει και αναλάβατε να γράψετε αφενός παραποιώντας το σχόλιό μου και αφετέρου χρησιμοποιώντας προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Για την ουσία του περιεχομένου του σχολίου μου, ΚΟΥΒΕΝΤΑ.
2. Που διαβάσατε κύριε ή κυρία στο σχόλιό μου να κατηγορώ και να προσβάλλω κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο για κάτι;
3. Πού διαβάσατε στο σχόλιό μου να κατηγορώ τον κ. Αναστασίου ως μη Ναξιώτη; Μήπως απαντάτε σε μένα για πράγματα που γράφουν άλλοι;
Εγώ διατύπωσα ερώτημα για την επιστημονική του ταυτότητα σε σχέση με τους άλλους εισηγητές για το θέμα που θα εισηγηθεί στην Ημερίδα για να κατανοήσω τα συμπεράσματα και τον ορίζοντά τους.
4. Είδατε την προτεινόμενη βιβλιογραφία και τα Link στο σχόλιό μου; Είναι προς την κατεύθυνση της εκ μέρους μου προσφοράς, έστω κάνοντας και κριτική ή όχι;
5. Ναι σωστά γράφετε ανώνυμε, δεν είμαι από τη Νάξο, είμαι από τη Βαμβακού της Λακωνίας. Θα σας συνιστούσα δε, αν μου το επιτρέπετε, να αποφεύγετε να διατυπώνετε τέτοια ιδεολογήματα περί ντόπιων και ξενικών γιατί αφενός η επιστήμη δεν «αντέχει» τέτοιες διακρίσεις και αφετέρου η ιατρική θεωρία περί αιματικού ρέζους όταν χρησιμοποιείται στον πολιτισμό γίνεται πολιτική θεωρία που τα χαρακτηριστικά της οδήγησαν πριν από πολλά χρόνια στη δημιουργία του Γερμανικού Εθνικοσοσιαλισμού με τα γνωστά για τον κόσμο αποτελέσματα.
6. «Οι μερικές επισκέψεις στον Κινίδαρο», όπως ειρωνικά γράφετε, διαρκούν 23 ολόκληρα χρόνια, τα οποία εκτός από τις διανθρώπινες σχέσεις που ανέπτυξαν (που είναι και η κύρια ιδεολογία της επιστημονικής μελέτης μου) απέδωσαν δυο βιβλία, δέκα άρθρα σε Διεθνή Συνέδρια, δέκα χρόνια διάδοσης του λαϊκού πολιτισμού της Νάξου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ένα κοιλιακό βρέφος που ποτέ δεν γεννήθηκε, ένα βηματοδότη, πάμπολλες εκδηλώσεις με ναξιακούς φορείς για τον λαϊκό πολιτισμό της Νάξου και 33 χρόνια διδασκαλίας στο Πανεπιστήμιο. Συνήθως οι ερευνητές (Πανεπιστημιακοί και μη) πηγαίνουν σ’ έναν τόπο, ερευνούν (δηλ. κάνουν τη δουλειά τους και φεύγουν).
7. Για να γνωρίσει κανείς τη μουσική και το χορευτικό φαινόμενο όλης της Νάξου, όπως ειρωνικά για μένα αναφέρετε, θα πρέπει να έχει ζήσει τουλάχιστον πέντε (5) ζωές. Κι αυτό είναι το μεγαλείο των ανθρώπων του νησιού και του πολιτισμού που δημιούργησαν. Τώρα έτσι κι αλλιώς είναι αργά για να ερευνηθεί περισσότερο.
8. Ξεκινώντας το 1987 την επιστημονική, συστηματική έρευνά μου, ήτανε ήδη αργά σε σχέση με έναν πολιτισμό που δημιουργήθηκε την προβιομηχανική εποχή και τελείωσε (αλλαγμένος) μετά τα πρώτα χρόνια της εσωτερικής μετανάστευσης. Τώρα είναι αργά και πρέπει να επέμβουν και να ανασκάψουν μνήμες «αρχαιολόγοι» του λαϊκού πολιτισμού !!!! που δεν υπάρχουν βέβαια. Κι επειδή το υποκείμενο αυτού του πολιτισμού είναι ο άνθρωπος, όταν πεθαίνει παίρνει τα περισσότερα μαζί του.
9. Αναφέρετε ότι ειρωνεύομαι τα παιδιά του ΧΟΦ.
Αυτό είναι και λέγεται κακοήθεια εκ μέρους σας. Μπορείτε να μου σημειώσετε σε ποιό σημείο του σχολίου μου γράφω κάτι γι’ αυτό;
10. Χαίρομαι που με αποκαλείτε «ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ». Θα σας παρακινούσα να βρείτε κι άλλους τέτοιους.
11. Μιας και αναφέρεστε στους ορεινούς και εμφανίζεστε να μιλάτε εκ μέρους τους, σαν καλώ (αν κατοικείτε στην Αθήνα) την ΤΕ 26.5. στο Πνευματικό Κέντρο του Δ. Γαλατσίου στην παρουσίαση του νέου Βιβλίου του Γιαννούλη Γ. Γιαννούλη που οργανώνει ο Σύλλογος Απεραθιτών, και
12. Μπείτε σας παρακαλώ να διαβάσετε, να δείτε και να ακούσετε στις παρακάτω διευθύνσεις στο ίντερνετ για να δείτε τις εργατοώρες υπηρεσίας και προσφοράς στον πολιτισμό της Νάξου και να ντραπείτε για αυτό που αναφέρετε στο σχόλιό σας: «ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΟΙ ΧΩΡΑΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΧΟΤΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟΙ».
α) http://www.youtube.com/user/sstavros52
β) http://xoroballomata.wordpress.com/
Τέλος, επισκεφτείτε το βιβλιοπωλείο ZOOM στη Χώρα και ρίξτε μια ματιά στα δυο βιβλία μου που είναι στον πάγκο. Ξεφυλλίστε δε το Βιβλίο για τον Μπάλλο, προς το τέλος και διαβάστε την κριτική που διατυπώνουν ο «ορεινός» (μιας και τους επικαλείστε) Απεραθίτης ομ. Καθ/τής της Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δημ. Οικονομίδης και ο Φιλωτίτης καθηγητής Στέφ. Εμ. Ψαρράς (αναδημοσίευση από το «ΝΑΞΙΑΚΑ» τ. 11 Δεκ. 2003 Φεβ. 2004).
Επίσης επισκεφτείτε την παρακάτω ηλεκτρονική σελίδα για να διαβάσετε την παρουσίαση του βιβλίου μου «Ο Αιγαιοπελαγίτικος Μπάλλος» από τον φιλόλογο Ν. Λεβογιάννη και την Αικατερίνη Πολυμέρου – Καμηλάκη Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών:
http://xoroballomata.wordpress.com/2010/01/21/%ce%b4%ce%b5%cf%8d%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%af%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%bf-%ce%b1%ce%b9%ce%b3%ce%b1/#more-1530
Σας παρακαλώ Ανώνυμε κύριε ή κυρία μην συνεχίσετε να μου απαντάτε ως «Ανώνυμος». Εγώ δεν κρύβομαι. Εσείς γιατί;
Πολύ θα χαιρόμουνα να απαντούσατε σ’ αυτά που γράφω κι όχι να μου αποδίδετε μομφή και να με προσβάλετε και μάλιστα για πράγματα που δεν έχω σχολιάσει εγώ.
Τέλος να ευχαριστήσω τον A-naxio που μου δίνει αυτό το βήμα, και να ζητήσω συγγνώμη από τους αναγνώστες για το μακροσκελές των σχολίων.
Ωχ κύριε Σπηλιάκο τι σου ΄κανα !!! Ο πρώτος που έγραψε ειμαι. Συγνώμη αλλά δεν ήξερα ότι κάθε άλλη άποψη χρεώνεται σε σένα. Αλλα δεν πειράζει. Οταν ταράζεις την ησυχία των βολεμένων γίνεσαι εύκολος στόχος. ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ που δεν μπορώ να βγώ επώνυμα. Ελπίζω πως σύντομα θα μπορώ να το κάνω. Συγνώμη και πάλι κ. Σταύρο. Συνεχίστε όμως εσείς να μας ανοίγετε τα μάτια και να γλυκαίνετε τις ψυχές μας με το έργο σας. Το έχουμε ανάγκη και εμείς και το νησί μας. Και είμαστε πλέον πολλοί.
Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί στοχοποιούνται πάντα αυτοί που προσπαθούν να προσφέρουν και μένουν απ'έξω από την κριτική αυτού του blog και των (λίγων) σχολιογράφων του αυτοί που ΟΦΕΙΛΟΥΝ να εργάζονται για το καλό του νησιού:
Ο Πολιτιστικός του Δήμου Δρυμαλίας (με προϋπολογισμό 14.000€ - αν έχετε το θεό σας) έχει προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες στους μόνιμους κατοίκους του πάνω Δήμου - γιατί δεν αναρτάτε θέματα για τον Πολιτιστικό του Κάτω Δήμου (προϋπολογισμοί, εκδηλώσεις, κλπ);
Ο ΧΟΦ (που πρέπει να μετεξελιχθεί σε Χορευτικό Όμιλο Ναξιωτών) προσφέρει τις υπηρεσίες του όπου του ζητήθηκε χωρίς αμοιβή - γιατί λοιπόν δεν λέτε για τα Προγράμματα που χάθηκαν από τον Δήμο Δρυμαλίας για αγορά παραδοσιακών στολών και τα βάζετε με τον ΧΟΦ;
Ο κ. Αναστασίου (του οποίου δεν γνωρίζω το γνωστικό αντικείμενο) έχει προσφέρει στον λαϊκό πολιτισμό των Κυκλάδων και στην ανάδειξη των παλιών μονοπατιών (στην Τήνο, την Αμοργό κ.α.) - οι υπόλοιποι προϊστάμενοι της Νομαρχίας και του Δήμου τι έχουν προσφέρει (εκτός βέβαια από τους παχυλούς λογαριασμούς τους στις τράπεζες και τις πολιτικές τους φιλοδοξίες);
Οι Σύλλογοι που διαθέτουν χορευτικά τα διατηρούν με πολύ μεγάλη προσπάθεια και είναι θεμιτό να προσπαθούν να τα παρουσιάζουν σε κάθε ευκαιρία για δύο λόγους α) Να πείσουν και άλλους γονείς να φέρουν τα παιδιά τους και β) να ζητιανέψουν κάποια επιχορήγηση από το Δήμο ή το κράτος προκειμένουν να πληρώσουν τους δασκάλους - γιατί δεν πιέζετε να χρηματοδοτούνται οι ενεργοί Σύλλογοι και να μην διατίθενται χρήματα σε εκδρομές οικογενειών παραγόντων και αιρετών, όπως αυτή που διοργανώνει η ΕΚΥΤ στην Σαντορίνη;
Όσο η ΟΝΑΣ ήταν ανενεργή απλά χλευάζατε τον κυρ. Αντώνη (όπως λέγατε) και αυτούς που γύριζαν τις πίτες των Συλλόγων, τώρα κατηγορείτε την προσπάθεια που γίνεται - προφανώς γιατί σας έχει πειράξει η παρεμβατικότητα και η μαζικοποίηση της Ομοσπονδίας.
ΣΤΟΧΟΣ πρέπει να είναι να ασχολούνται με τα κοινά οι άξιοι και ικανοί, εσείς όμως στοχοποιείτε την όποια καλή προσπάθεια προκειμένου να αποθαρρύνονται αυτοί που έχουν αξία να ασχοληθούν.
Φίλοι Ναξιώτες, έστω και ανώνυμοι.
Δεν ήρθε κανένας ξένος στο νησί σας και σας ζήτησε την ψυχή σας. Είναι δύσκολο, το καταλαβαίνω, σ' έναν ξενοτοπίτη, αλλά Έλληνα να μπαίνει στα πόδια σας.
Αγνοείστε τον.
Σας παρακαλώ μόνο για ένα πράγμα.
Όσοι από σας μπορείτε, δώστε αυτή τη βιβλιογραφία των δικών σας ανθρώπων, που με τον ένα ή άλλο τρόπο μόχθησαν για να την έχουμε σήμερα στα χέρια μας, σ' αυτούς (όσοι) αγωνίζονται για το καλό του νησιού, όπως είναι και η Πρόεδρος του Π.Ο.Δ.Δ.Ν. η κ. Κατερίνα Σιδερή, που οργανώνει και την Ημερίδα.
Σκοπός είναι να εμπλουτήσει το οπλοστάσιό της με υλικό που δυστυχώς μέχρι σήμερα έχει μείνει αναξιοποίητο για την ανάπτυξη της Νάξου προς όφελος των ανθρώπων του νησιού κι όχι όσων ήρθαν από αλλού για να τα οικονομίσουν.
Και κάτι ακόμα. Μην απαξιώνετε έτσι τους ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, έστω και ξενοτοπίτες, που αν μη τι άλλο εκτός από το να ερευνούν, να γράφουν, στέκονται ανάμεσα στους ανθρώπους που του εμπιστεύτηκαν 23 χρόνια το σπίτι τους και την ψυχή τους, και αγωνίζεται μαζί τους. Δεν κάθησε στην κορυφή του Ζα για ν' αγναντεύει ούτε πίσω απ' το γραφείο του.
Δηλώνει παρόν με όποιο κόστος γι' αυτόν.
"ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΑΠΌ ΤΗ ΝΑΞΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΟ ΚΥΝΗΔΑΡΟ ΓΙΝΑΤΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ;"....
"ΕΧΟΥΜΕ ΒΑΡΕΘΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΔΗΜΟΤΗ ΟΙ ΧΩΡΑΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΧΟΤΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟΙ."
Οποιος διαβάσει τα παραπάνω σχόλια ανώνυμου για τα έργα και τις ημέρες του κου Σπηλιάκου στη Νάξο, δεν μπορεί παρά να υποθέσει οτι προέρχονται απο άνθρωπο που είναι είτε άσχετος που του ψιθύρισαν κάτι είτε κακόβουλος που πάλι του ψιθύρισαν κάτι είτε και τα δύο.
Δεν πιστεύω όμως οτι υπάρχει οργανωμένη και στοχευμένη επίθεση σπίλωσης του έργου του κου Σπηλιάκου γιατι τότε αυτό θα έπρεπε να γίνει σε επιστημονικό επίπεδο , δηλαδή απο επώνυμο με παρουσίαση επιστημονικής έρευνας που να τον αντικρούει. Τώρα με ανώνυμους που γράφουν και ανορθρόγραφα: "ΚΥΡΙΕ ΣΠΗΛΙΑΚΟ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ"... δεν νομίζω οτι έχουμε να κερδίσουμε κάτι.
Τώρα όσον αφορά στην απορία του κου Σπηλιάκου γιατι μετα απο 27 χρόνια σπουδαίας Ναξιακής βιβλιογραφίας για το θέμα του συνεδρίου φτάσαμε σαν να ξεκινάμε πάλι απο την αρχή το 2010, θα του απαντούσα οτι ίσως ήρθε η ώρα να μπεί επιτέλους ...μια νέα τάξη πραγμάτων και στον πολιτισμό...όπως φαίνεται οτι μπαίνει και στα εθνικά θέματα, όπως και στην οικονομική και κοινωνική ζωή...
Δεν έχετε παρά να διαβάσετε το θέμα της Λογοτεχνίας στις πανελλήνιες "Στου Κεμάλ το σπίτι" του Γ.Ιωάννου που συνέπεσε μάλιστα τελείως τυχαία με την επέτειο γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού...Γιάυτό θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή στους οργανωτές και τουε συμμετέχοντες του συνεδρίου να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα..
Μιχάλης Γεωργίου Κονιτόπουλος
Ένα σχόλιο μόνο θα κάνω.
Το επίπεδο και η αξία που δίνει ο καθένας μας στον μουσικοχορευτικό και κατ' επέκταση λαογραφικό πολιτισμό της Νάξου φαίνεται μέσα από την καταγραφή και έρευνα (η οποία βασίζεται σε επιστημονικές μεθόδους και πρέπει να τυγχάνει δημοσίευσης, μέσα από τη θεμιτή κριτική προηγούμενων μελετών και κυρίως μέσα από τον επιστημονικό διάλογο που πρέπει πάντα να επιδιώκεται απ' όλους τους ερευνητές (είναι δεν είναι, είναι άλλο θέμα). Όταν η προσωπική επίθεση αποτελεί απάντηση στην επιστημονική κριτική, τότε το πλοίο έχει σαλπάρει για άλλο λιμάνι.
Η επιστήμη δεν έχει διακρίσεις ανάμεσα σε Ναξιώτες ή μη Ναξιώτες. Ο κ. Σπηλιάκος έχει ασχοληθεί με την επιστημονικά με την μουσικοχορευτική παράδοση του νησιού μας προβάλοντάς της με άρθρα του σε ναξιακά έντυπα, σε εκδηλώσεις, στο internet, κάνει σχόλια, έχει γράψει βιβλία κλπ τεκμηριώνοντας τα όλα επιστημονικά, μετά από μελέτη, έρευνα, κλπ. Συγχαρητήρια στον Δήμο Νάξου που τον έχει κάνει επίτιμο δημότη και ας τον "ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΕΙ" επιτέλους και λίγο ο Δήμος στις εκδηλώσεις του ως επιστημονικό συνεργάτη. Βέβαια αν το σχόλιο κατά του Σπηλιάκου είναι προσωπικό αυτό είναι "αλλονού παπά Ευαγγέλιο" όπως λένε στο χωριό μου.
δυστυχώς οι δημοτικοί μας άρχοντες ελάχιστα ενδιαφέρονται για την ουσία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Γι αυτούς πολιτισμός είναι οι κάποιες εκδηλώσεις του καλοκαιριού και ως εκεί. Πόσο κόστισε η ιστοσελίδα του δήμου Νάξου που είναι γεμάτη από απαράδεκτα λάθη και κείμενα γραμμένα από άσχετους για την ιστορία του νησιού και για τον λαϊκό ολιτισμό; Πόσα πλήρωσε ο δήμος για να εκδώσει το ζωγραφικό άλμπουμ του κυρίου Σαχά, με θέμα τα σοκάκια της Χώρας; Για ποιο λόγο δαπανήθηκαν κάπου 30.000 ευρώ για ένα άλμπουμ που τίποτα δεν έχει να προσφέρει σε κανένα; ευτυχώς που υπάρχουν και μερρικοί Σπηλιάκοι και κάνουν 5 πράγματα για το νησί, αλλιώς αν περιμένουμε τους κυρίους της τοπικής αυτοδιοίκησης το πολύ πολύ να τους βρούμε στις εκδρομές της ΕΚΥΤ, των Επάρχων και άλλων που γίνονται με δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, την ώρα που κόβονται οι συντάξεις των οικοδόμων, των εργατών, των αγροτών. Μπράβο δημαρχοέπαρχοι του δικομματισμού.
Σταύρο Σπηλιάκο πόσα αντίτυπα από τα βιβλία σου για τη Νάξο έχουν αγοράσει οι δήμοι, το επαρχείο, η νομαρχία; ΚΑΝΕΝΑ λέω εγώ.
Του Σαχά του ζωγραφικό άλμπουμ κόστισε στον δήμο Νάκξου 34.000 ευρώ. Παρόμοια ζωγραφικά άλμπουμ του ίδιου έχει έκδωσει η Νομαρχία Κυκλάδων, ο δήμος Δρυμαλίας, η κοινότητα Φιλωτίου.
Δηλαδή αν είχε αγοράσει ο Δήμος ή το Επαρχείο βιβλία του κου Σπηλιάκου θα είσασταν ικανοποιημένοι;
Τελικά κοιτάτε το δέντρο και χάνετε το δάσος!!! Κατόπιν ψάχνουμε τις αιτίες της κατάντιας μας στους φορείς. για γέλια είμαστε όλοι!
Το Πνευματικό και πολιτιστικό επίπεδο των δημοτικών αρχόντων αποτυπώνεται σε όλες τους τις πολιτικές και δραστηριότητες. Ναι και στις δαπανηρότατες εκδόσεις που κάνουν. Ρίξτε μια ματιά στα κείμενα της ιστοσελίδας του δήμου Νάξου, ιδιαίτερα σε εκείνα που αναφέρονται στην ιστορία και τον πολιτισμό και θα καταλάβετε το επίπεδό τους.
Πόσο να κόστισε άραγε αυτή η ιστοσδελίδα; Μήπως όσο και εκείνη της Βουλής των Ελλήνων;
Δημοσίευση σχολίου