Το πλαφόν του 10 αυξάνει τις διακρίσεις στην εκπαίδευση και κατευθύνει τους κομμένους στα ιδιωτικά ΚΕΣ
Μηδενική βελτίωση στην ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και αποκλεισμό από την τριτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι και για 35.000 αποφοίτους το χρόνο, είναι οι συνέπειες από το μέτρο της βάσης του 10 που ισχύει από το 2006.
Τρία χρόνια μετά την εφαρμογή του, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι όχι μόνο δεν βελτιώθηκε το χαμηλό επίπεδο γνώσεων των πρωτοετών, αλλά επλήγησαν περιοχές της χώρας που είχαν ήδη χαμηλά ποσοστά επιτυχίας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Από την έρευνα που διενήργησε το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, προκύπτει το συμπέρασμα ότι:
*Είναι λάθος να ορίζεται η βάση διά νόμου (δηλαδή διαχρονικά), αφενός γιατί αυτή επηρεάζεται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και αφετέρου επειδή διευρύνει υπαρκτές ανισότητες και διογκώνει τον αριθμό των υποψηφίων που μένουν εκτός των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Μόνο το 2006, πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου, καταγράφηκε ο υψηλότερος αριθμός των αποφοίτων (40.587) που έμειναν εκτός, ποσοστό 43,6%, δηλαδή σχεδόν ο ένας στους δύο.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας του ΚΑΝΕΠ, που διεξήγαγαν οι ερευνητές Ν. Παΐζης και Πωλίνα Φατούρου, η βάση του 10:
1 Διεύρυνε αντί να μειώσει τις εκπαιδευτικές ανισότητες που υπήρχαν ήδη και οξύνθηκαν σε πολλές περιοχές της χώρας.
2 Αύξησε τον αριθμό των αποφοίτων του λυκείου που βγαίνουν στην αγορά εργασίας με μειωμένο εκπαιδευτικό προφίλ, επομένως δεν υπάρχει δυνατότητα απορρόφησής τους.
3 Οδήγησε ένα μεγάλο μέρος των αποφοίτων σε μεταλυκειακές σπουδές που έχουν διαπιστωμένα αμφισβητούμενο κύρος, όπως Εργαστήρια και Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών.
*Το επιχείρημα ότι ο ορισμός μιας βάσης εισαγωγής θα αποτελούσε ασφαλιστική δικλίδα ποιότητας του επιπέδου γνώσεων των πρωτοετών, τους οποίους θα υποδεχθούν τα ανώτατα ιδρύματα, φαίνεται τελικά να καταρρέει.
Η βάση του 10 δεν μείωσε τις επικρίσεις για χαμηλό επίπεδο γνώσεων των πρωτοετών, αλλά μάλλον η εκτίμηση αυτή γενικεύτηκε περαιτέρω. Η εξασφάλιση της επιδιωκόμενης ποιότητας εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο.
*Από την εφαρμογή της βάσης του 10 αυξήθηκε υπέρμετρα ο αριθμός των υποψηφίων που δεν υποβάλουν μηχανογραφικό για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και είτε ψάχνουν για δουλειά, είτε αναζητούν άλλου τύπου σπουδές. Από 5.034 που ήταν το 2004, αυξήθηκε σε 25.108 το 2008, δηλαδή 5 φορές περισσότεροι. Αυτό σημαίνει ότι ένας στους τρεις υποψηφίους πέρυσι δεν υπέβαλε και μηχανογραφικό δελτίο διεκδικώντας τριτοβάθμιες σπουδές (ποσοστό 27,9%).
Μηδενική βελτίωση
«Οσο κι αν είναι αυτονόητο ότι φοιτητές με βαθμό πρόσβασης κάτω από 10 είναι ανεπαρκώς προετοιμασμένοι για επιστημονικές σπουδές», δήλωσε στην «Κ.Ε.» ο ερευνητής Νίκος Παΐζης, «εξίσου βέβαιο είναι ότι χιλιάδες φοιτητών με βαθμό λίγο ή και πολύ πάνω από αυτή τη βάση, είναι επίσης ανεπαρκείς για σπουδές ακαδημαϊκού περιεχομένου.
Ο ορισμός της βάσης του 10 έχει σημαντικές κοινωνικές επιπτώσεις, ενώ μηδενική βελτίωση επιφέρει στο εκπαιδευτικό σύστημα».
*Οι νομοί στους οποίους ήδη υπήρχαν κοινωνικές και εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες και επλήγησαν περισσότερο από το μέτρο της βάσης του 10, το 2008, είναι: Ροδόπης, έμεινε εκτός ΑΕΙ το 58,6% των αποφοίτων, Ξάνθης το 54,4%, Δωδεκανήσου το 50,2%, Κέρκυρας το 49,7%, Λευκάδας το 47,3%, Δυτικής Αττικής το 47,1%, Φλώρινας το 46,6%, Κυκλάδων το 46,5%, Πειραιά το 45,7%, Σάμου το 44,3%.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, ο γραμματέας Εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ Μιχ. Κουρουτός ζήτησε κατά την τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την κατάργηση της βάσης του 10 αφού αυτή, όπως είπε, «οδηγεί μαθητές χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων στα ΚΕΣ και τα Κολέγια, αφαιρώντας τους τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη δημόσια δωρεάν παιδεία».
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=102115
Μηδενική βελτίωση στην ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και αποκλεισμό από την τριτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι και για 35.000 αποφοίτους το χρόνο, είναι οι συνέπειες από το μέτρο της βάσης του 10 που ισχύει από το 2006.
Τρία χρόνια μετά την εφαρμογή του, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι όχι μόνο δεν βελτιώθηκε το χαμηλό επίπεδο γνώσεων των πρωτοετών, αλλά επλήγησαν περιοχές της χώρας που είχαν ήδη χαμηλά ποσοστά επιτυχίας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Από την έρευνα που διενήργησε το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, προκύπτει το συμπέρασμα ότι:
*Είναι λάθος να ορίζεται η βάση διά νόμου (δηλαδή διαχρονικά), αφενός γιατί αυτή επηρεάζεται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και αφετέρου επειδή διευρύνει υπαρκτές ανισότητες και διογκώνει τον αριθμό των υποψηφίων που μένουν εκτός των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Μόνο το 2006, πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου, καταγράφηκε ο υψηλότερος αριθμός των αποφοίτων (40.587) που έμειναν εκτός, ποσοστό 43,6%, δηλαδή σχεδόν ο ένας στους δύο.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας του ΚΑΝΕΠ, που διεξήγαγαν οι ερευνητές Ν. Παΐζης και Πωλίνα Φατούρου, η βάση του 10:
1 Διεύρυνε αντί να μειώσει τις εκπαιδευτικές ανισότητες που υπήρχαν ήδη και οξύνθηκαν σε πολλές περιοχές της χώρας.
2 Αύξησε τον αριθμό των αποφοίτων του λυκείου που βγαίνουν στην αγορά εργασίας με μειωμένο εκπαιδευτικό προφίλ, επομένως δεν υπάρχει δυνατότητα απορρόφησής τους.
3 Οδήγησε ένα μεγάλο μέρος των αποφοίτων σε μεταλυκειακές σπουδές που έχουν διαπιστωμένα αμφισβητούμενο κύρος, όπως Εργαστήρια και Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών.
*Το επιχείρημα ότι ο ορισμός μιας βάσης εισαγωγής θα αποτελούσε ασφαλιστική δικλίδα ποιότητας του επιπέδου γνώσεων των πρωτοετών, τους οποίους θα υποδεχθούν τα ανώτατα ιδρύματα, φαίνεται τελικά να καταρρέει.
Η βάση του 10 δεν μείωσε τις επικρίσεις για χαμηλό επίπεδο γνώσεων των πρωτοετών, αλλά μάλλον η εκτίμηση αυτή γενικεύτηκε περαιτέρω. Η εξασφάλιση της επιδιωκόμενης ποιότητας εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο.
*Από την εφαρμογή της βάσης του 10 αυξήθηκε υπέρμετρα ο αριθμός των υποψηφίων που δεν υποβάλουν μηχανογραφικό για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και είτε ψάχνουν για δουλειά, είτε αναζητούν άλλου τύπου σπουδές. Από 5.034 που ήταν το 2004, αυξήθηκε σε 25.108 το 2008, δηλαδή 5 φορές περισσότεροι. Αυτό σημαίνει ότι ένας στους τρεις υποψηφίους πέρυσι δεν υπέβαλε και μηχανογραφικό δελτίο διεκδικώντας τριτοβάθμιες σπουδές (ποσοστό 27,9%).
Μηδενική βελτίωση
«Οσο κι αν είναι αυτονόητο ότι φοιτητές με βαθμό πρόσβασης κάτω από 10 είναι ανεπαρκώς προετοιμασμένοι για επιστημονικές σπουδές», δήλωσε στην «Κ.Ε.» ο ερευνητής Νίκος Παΐζης, «εξίσου βέβαιο είναι ότι χιλιάδες φοιτητών με βαθμό λίγο ή και πολύ πάνω από αυτή τη βάση, είναι επίσης ανεπαρκείς για σπουδές ακαδημαϊκού περιεχομένου.
Ο ορισμός της βάσης του 10 έχει σημαντικές κοινωνικές επιπτώσεις, ενώ μηδενική βελτίωση επιφέρει στο εκπαιδευτικό σύστημα».
*Οι νομοί στους οποίους ήδη υπήρχαν κοινωνικές και εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες και επλήγησαν περισσότερο από το μέτρο της βάσης του 10, το 2008, είναι: Ροδόπης, έμεινε εκτός ΑΕΙ το 58,6% των αποφοίτων, Ξάνθης το 54,4%, Δωδεκανήσου το 50,2%, Κέρκυρας το 49,7%, Λευκάδας το 47,3%, Δυτικής Αττικής το 47,1%, Φλώρινας το 46,6%, Κυκλάδων το 46,5%, Πειραιά το 45,7%, Σάμου το 44,3%.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, ο γραμματέας Εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ Μιχ. Κουρουτός ζήτησε κατά την τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την κατάργηση της βάσης του 10 αφού αυτή, όπως είπε, «οδηγεί μαθητές χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων στα ΚΕΣ και τα Κολέγια, αφαιρώντας τους τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη δημόσια δωρεάν παιδεία».
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=102115
1 σχόλιο:
Κάποια σχόλια αγαπητοί.
Φοβούμαι πως κάπου μπερδευτήκατε.
Ως "Πλαφόν" ορίζεται το ΑΝΩΤΑΤΟ όριο. Εν προκειμένω το 10 ήταν το κατώτατο επιτρεπτό. Άρα λάθος χρήση του όρου (μην απογοητεύεστε, οι περισσότεροι νεοέλληνες είναι ανελλήνιστοι).
Στην ουσία όμως αποφεύγετε, όπως και ΟΛΟΙ οι κατά καιρούς "αρμόδιοι", να δείτε το πραγματικό πρόβλημα, που ΔΕΝ είναι η βαθμολογία. Η ουσία βρίσκεται στο γεγονός πως ΔΕΝ μπορεί να εξετάζονται σε ίδιας δυσκολίας θέματα οι υποψήφιοι για τις Πολυτεχνικές Σχολές και οι υποψήφιοι πχ για τις Ιχθυοκαλλιέργειες.
Τώρα, με την "απόσυρση της βάσης του 10" σίγουρα προωθείται η ισότητα. Όλοι οι άνεργοι θα είναι πτυχιούχοι στο εφεξής.
Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.
W
Δημοσίευση σχολίου